Strona 1 z 1

Głośna ale równa praca silnika (auto chodzi jak traktor) czy to mogą być wtryskiwacze ?

PostNapisane: 31 maja 2014, 03:12
przez MZR-CD 2,2 180 KM
Witam, w mojej mazdzie 2,2 MZR-CD 2010 72 tys. km od pewnego czasu słysze głośniejsza prace silnika, taki turkot jak traktor, szczególnie wtedy, kiedy jade na wysokim biegu i auto wchodzi na obroty słychac taki turkot. Byłem z tym w ASO powiedzili mi ze podkładki pod wtryskiwaczami sa do wymiany i ze po tej wymianie wszystko powinno byc juz ok. ( mechanik okreslił to jako duzy przedmuch pod wtryskiwaczami oraz, ze dodatkowo uszczelnienia wymaga pokrywa zaworów ?) Co Wy na to, czy mieliscie tez takie przypadki ze swoimi mazdami, czy faktycznie za ten dziwny turkot odpowiadaja wtryskiwacze czy moze przyczyny warto szukac gdzie indziej.

P.S.dodam tylko ,ze podczas diagnostyki, po podłączeniu auta do komputera nie wyszły zadne błedy a naciag łańcucha rozrządu jest w tolerancji 8,47

Bede wdzieczny za pomoc

Re: Głośna ale równa praca silnika (auto chodzi jak traktor) czy to moga byc wtryskiwacze ?

PostNapisane: 31 maja 2014, 06:20
przez dobrzyn22
przenoszę do odpowiedniego działu.

PS. proponuję zerknąć tu:

viewtopic.php?t=65171

PostNapisane: 8 cze 2014, 00:05
przez Sebal
MZR-CD 2,2 180 KM napisał(a):naciag łańcucha rozrządu jest w tolerancji 8,47
no to niewiele już mu brakuje bo graniczna wartość jest koło 9,5

PostNapisane: 21 sty 2015, 21:36
przez Enduro
MZR-CD 2,2 180 KM napisał(a):... naciag łańcucha rozrządu jest w tolerancji 8,47

.

to swiadczy o sporym prawie granicznie dopuszczalnym rozciagnieciu, <glupek2> co powoduje przestawie czasow rozrzadu i to raczej napewno powoduje nieidealny proces spalania mieszanki=czyli stuki...

lancuch do wymiany!

E.

Re: Głośna ale równa praca silnika (auto chodzi

PostNapisane: 21 sty 2015, 21:55
przez twr
hmm, ja mam 8,94 i u Jaksy powiedziano mi że to jest ok

Sent from my GT-N7000 using Forum Fiend v1.3.

PostNapisane: 21 sty 2015, 22:29
przez Enduro
uprzednio mazda zalecala abs. wymiane przy mniejszej wartosci,no ale ze wzgledow ekon. zmienila/rozszerzyla ten zakres.
koszta akcji sewisowej byly bardzo duze!

jestem pewien ze przy znacznym przestawieniu czasow, silnik nie chodzi dobrze.
oczywiscie stuki moga byc z innej przyczyny
pozdr.
E

Re: Głośna ale równa praca silnika (auto chodzi

PostNapisane: 21 sty 2015, 22:41
przez twr
być może, jedyne co mi się udało znaleźć na forach, w tym forscana i jakimś włoskim, że graniczna wartością jest 10.5, przy której pojawiają się błędy i miga dpf

Sent from my GT-N7000 using Forum Fiend v1.3.

Re: Głośna ale równa praca silnika (auto chodzi jak traktor) czy to mogą być wtryskiwacze ?

PostNapisane: 21 sty 2015, 22:55
przez CudownyBocianek
Też mi się o uszy obiło, że wartość przy której powinno się wymienić łańcuch to 10.5
Podczas ostatniej wizyty w ASO wartość w moim aucie była niewiele ponad 8. Łańcuch słyszę tak u siebie jak i w innych M6GH, które spotykam wszędzie i stąd wiem czy ma 2.0 czy 2.2 pod maską ;P .

PostNapisane: 21 sty 2015, 22:58
przez Enduro
twr napisał(a):...udało znaleźć na forach, w tym forscana i jakimś włoskim, że graniczna wartością jest 10.5, przy której pojawiają się błędy i miga dpf

to jest tzw. graniczna wartosc po korekcie mazdy..
przedtem bylo mniej . ile dokladnie nie wiem...
nie kombinuj, pomysl o nowym lancuchu <glupek2>
na pewno bedzie taniej,duzo taniej jakby ten stary mial przeskoczyc, zerwac sie i jak auto stanie gdzies w czarnej D. <dupa>
w szczerym polu, w ciemnosciach i do tego z tesciami na tylnej kanapie <nie powiem> <spoko>
polecam!

E.

Re: Głośna ale równa praca silnika (auto chodzi jak traktor) czy to mogą być wtryskiwacze ?

PostNapisane: 4 lut 2015, 21:12
przez Lucasbadboy
witam
Jako ze mialem tez male zamieszanie z lancuchem to sie informowalem i potwierdzam ze 10,5 to gorna granica po ktorej zaswieca sie kontrolka dpf wiec spokojnie mozna jezdzic <faja>
Pozdrooo

Głośna ale równa praca silnika (auto chodzi

PostNapisane: 12 lut 2015, 14:28
przez twr
no właśnie gdzie jest dolna zalecana... bo po tej dyskusji z Enduro to zacząłem słyszeć łańcuch :o Może nie przeskoczy, ale pewnie zębatki się wycierają mimo nie osiągnięcia max. granicy. Myślę że ja przy następnej wymianie oleju przemyślę poważnie czy nie wymienić (zobaczę jeszcze co u Jaksy powiedzą :)

PostNapisane: 12 lut 2015, 16:41
przez Enduro
twr napisał(a):no właśnie gdzie jest dolna zalecana... bo po tej dyskusji z Enduro to zacząłem słyszeć łańcuch :o Może nie przeskoczy, ale pewnie zębatki się wycierają mimo nie osiągnięcia max. granicy. Myślę że ja przy następnej wymianie oleju przemyślę poważnie czy nie wymienić (zobaczę jeszcze co u Jaksy powiedzą :)
wg. mnie to awaryjna granica jest uprzednia wartosc mazdy, przy ktorej wymieniali lancuch, i bylo to chyba 7-7,5..
kolega ma absolutnie racje, ze wyciagniety lancuch nie pasuje idealnie na tryby i je przez to wyciera.. <glupek2>
co powoduje zabrudzenie opilkami metalu oleju silnikowego <glupek2>
P.S.
ten sam problem wystepuje juz w modelu GJ !!!
pozdr i ubolweam, ze kolega przeze mnie slyszy teraz lancuch <nie powiem> .
E