Strona 1 z 1

Delikatny świst po gwałtownym przekorczeniu 2500 obr/min

PostNapisane: 27 maja 2014, 20:25
przez MZR-CD 2,2 180 KM
Witam, zakupiłem mazde 6 2,2 MZR-CD 180 KM sport, zauwazyłem, ze jak jade i gwałtownie przyspieszam, to po przekorczeniu 2500 obr/min słychac delikatny swist/przechodzący w gwizd, serwis twierdzi, ze turbina zaczyna siadac, z kolei mechanik twierdzi, ze to normalne i ze turbiny daja taki dzwiek. Dodam tylko, ze auto ma przejechane 72 tys. km przebieg jest udokumentowany i wiarygodny. Czy macie podobne przypadki w swoich mazdach, czy ten swist/gwizd oznacza, ze musze zaczac rozglądac sie za nową turbiną.

Bede wdzieczny za pomoc.

Pozdrawiam

Re: Delikatny świst po gwałtownym przekorczeniu 2500 obr/min

PostNapisane: 27 maja 2014, 22:51
przez Wojtek
Nie wiem jaki to ten Twój świst jest.... :|

Może warto sprawdzić szczelność IC (InterCooler)? Zdarza się, że pękają jego końcówki i wtedy właśnie świszczy... Dodatkowy objaw, to lekkie kopcenie...

Re: Delikatny świst po gwałtownym przekorczeniu 2500 obr/min

PostNapisane: 28 maja 2014, 06:53
przez MZR-CD 2,2 180 KM
Dzieki, sprawdze InterCooler, z tego co zauwazylem, to auto nie kopci, najbardziej zastanawiam sie nad tym, czy przy 72 tys. km moze konczyc sie juz turbina.

Re: Delikatny świst po gwałtownym przekorczeniu 2500 obr/min

PostNapisane: 28 maja 2014, 08:41
przez Wojtek
Zależy jak auto było traktowane... i jaki to świst...
Może nagraj ten odgłos?

Re: Delikatny świst po gwałtownym przekorczeniu 2500 obr/min

PostNapisane: 28 maja 2014, 19:23
przez CudownyBocianek
A problem z intercoolerami nie byl czasem na poczatku produkcji i tylko z silnikiem diesla 2.0 ? <nauka>
Jak swiszczy jak np. wiertarka u dentysty to moze byc ok a jak domowa wiertarka to lipa hahaha . A na powaznie to jezdzic i sie nie przejmowac na razie. Jak ma pasc to padnie. W razie czego dasz do regeneracji no chyba ze masz na nowa ponad 12k pln :D

PostNapisane: 28 maja 2014, 22:01
przez Wojtek
CudownyBocianek napisał(a):A problem z intercoolerami nie byl czasem na poczatku produkcji i tylko z silnikiem diesla 2.0?

Niestety czasem się zdarza, że pękają... Nie jest to na skalę poprzedniczki ;)

Re: Delikatny świst po gwałtownym przekorczeniu 2500 obr/min

PostNapisane: 31 maja 2014, 03:34
przez MZR-CD 2,2 180 KM
Dzieki wszystkim za komentarze, prawdopodobnie bede chciał zregenerowac turbine, pytanie ile to moze kosztowac i czy zna ktos dobry, godny polecenia warsztat regeneracji turbin w okolicach Poznania .

Re: Delikatny świst po gwałtownym przekorczeniu 2500 obr/min

PostNapisane: 10 lip 2014, 23:23
przez RaD82
Ja też, czuję dziwny świst, ale tylko i wyłącznie jak mam okno otwarte w aucie i świst ten jest w momencie kiedy zdejmuje nogę z gazu. Mechanik mówi, że to noma i to dzwięk od turbo jakiegoś "odpuszczania" ciśnienia...

Re: Delikatny świst po gwałtownym przekorczeniu 2500 obr/min

PostNapisane: 28 lis 2016, 13:33
przez CiastekC
Sorry za odkopanie kotleta.

W zależności jaki to świst,
I czy bardzo mocnym bucie na 1. i 2. biegu może ten świst być spowodowany nieszczelnością układu wydechowego.

W moim przypadku była to walnięta uszczelka kolektora wydechowego, prawdopodobnie spowodowana pękniętą 1 szpilką.

Choć dodatkowym objawem było to, że spaliny przez ta nieszczelność ładowały się do kabiny na postoju.

Dźwięk może być podobny do tego:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=upTgPY1o4wA[/youtube]