Uszkodzone Turbo w 2.2 MZR-CD

Postprzez CudownyBocianek » 3 lut 2014, 00:53

Mazda 6 GH z 2009 roku 2.2 diesel 185KM przebieg to 230 tyś. kilometrów.
Turbosprężarka zaczęła wyć powyżej 1400 obrotów i jak silnik schodził z obrotów. Po wymontowaniu okazała się wyłamana jedna z łopatek po stronie gorącej. Zawiozłem turbo do regeneracji i człowiek, który regeneruje turbiny powiedział, że stało się to prawdopodobnie od wysokiej temperatury spowodowanej przytkanym DPF lub coś wpadło w łopatki (ale dokładniej powie mi po w momencie odbioru). Dodam jeszcze, że dostałem przy ostatnim serwisie w ASO specyfik, który dolewa się do paliwa i który czyści układ paliwowy i silnik (Exocet Diesel Supreme) ,z którym wypaliłem pół zbiornika paliwa. Mówił, że nie powinno się lać takich dupereli bo „albo turbinę usmażysz albo wtryski wylecą ci do miski olejowej”. Tak czy inaczej odbiór turbo w piątek więc wtedy będę coś więcej wiedział na temat przyczyn awarii. Jak myślicie czy gość z regeneracji turbo mógł mieć rację co do temperatur przed przytkanym DPF? Zalecił jeszcze wyczyścić EGR.
Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam i czekam na cenne opinie.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Sebal » 6 lut 2014, 23:18

CudownyBocianek napisał(a):Dodam jeszcze, że dostałem przy ostatnim serwisie w ASO specyfik, który dolewa się do paliwa i który czyści układ paliwowy i silnik
Gdzie ci to dali? W Polsce czy Irlandii?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez CudownyBocianek » 7 lut 2014, 01:16

W Irlandii oczywiście.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez CudownyBocianek » 21 lut 2014, 01:34

Widzę, że temat umarł śmiercią naturalną i nikomu nawet nie chce się cokolwiek napisać :( .
Odebrałem turbo z regeneracji – koszt 350 euro (jeszcze nie zamontowałem) i mam mieszane uczucia po odbiorze. Jak pisałem wcześniej turbo było już wcześniej regenerowane i po 15 tys. kilometrów wysypało się. Zrobiłem fotki przed oddaniem do regeneracji i porównując je teraz wychodzi na to, że założony jest wirnik z inną ilością łopatek tak po stronie turbiny jak i kompresora. Wcześniej było 11 łopatek na turbinie i 10 na kompresorze a teraz jest 9 na turbinie i 6 na kompresorze <co?> z czego dodatkowe 6 mniejszych jest jakby pomiędzy tymi większymi i mają trochę inny kąt nachylenia od tych dużych (mowa o kole kompresora). Jak dla mnie wygląda to mi na porządniejsze ale i bardziej masywne a co za tym idzie i cięższe. Pytanie teraz, który wałek tak na prawdę jest na 163 KM, a który na 185 KM? Gość z regeneracji zapytany odpowiedział, że dla niego nie ma to różnicy bo i do tych i do tych wkładają te same wałki i wszystko hula. Obawiam się, że turbo może hulać ale będzie na przykład gorzej wstawać (np. po ponad 2000-2200 obr. silnika) ze względu na chociażby inną wagę wałka. Przeglądałem ogłoszenia w internecie z tym typem sprężarek (chyba nie ruszanych jeszcze) i wszędzie widzę takie same wałki jak w mojej po regeneracji. Czyżby poprzednia regeneracja odbyła się na niewłaściwym wałku i dla tego się rozpadł? Kurcze tak bym chciał wiedzieć po ile łopatek z obydwu stron ma oryginalna nie ruszana suszarka o oznaczeniu R2AC :| Królestwo za zdjęcia wałka pod różnymi kątami z oryginalnej R2AC ;P
Dodam jeszcze, że jestem w trakcie czyszczenia calutkiego układu zasilania powietrzem włącznie z kolektorem ssącym, układu recyrkulacji spalin z EGR i wydechu. Najbardziej zasyfione są: przepustnica i rurka łącząca ją z zaworem EGR oraz kolektor ssący. Trochę sypkiej sadzy było też w zaworze EGR i rurce łączącej chłodniczkę spalin z zaworem EGR. Wszystko będę składał na nowych uszczelkach (koszt 150 euro). Polecam wszystkim zdemontować chociaż przepustnicę i rurkę łączącą ją z EGR. Zobaczycie ile syfu tam jest i jak ładnie zakleja on ową rurkę włącznie z kolektorem ssącym.

Muszę zdemontować kolektor ssący aby go wyczyścić i tu potrzebuję moment dokręcenia śrub.

Nie wiem też jak zdemontować grill ze zderzaka tak aby czegoś nie uszkodzić i zrzucić częściowo zderzak bo chcę wyciągnąć IC i go przepłukać. A może trzeba całkiem zdemontować zderzak, żeby się do niego dostać?

Mam pytanie odnośnie zaślepiania EGR i jego wpływu na wypalanie DPF. Cz ktoś już to u siebie przerabiał? Czy nie skończy się to lampką "check engine" oraz nie zakłóci procesu wpalania filtra DPF (w końcu zakres obrotów silnika pokrywa się podczas wypalenia DPF z tymi, w których "działa" recyrkulacja spalin) . Zastanawia mnie również sprawa zrobienia "oil catch tank" czyli "wolnej odmy".

Mam nadzieje koledzy, że wykażecie więcej inicjatywy i chęci niesienia pomocy niż dotychczas. Liczę na was bo każdego to spotka prędzej czy później a temat jest ciekawy i na pewno przyda się komuś w przyszłości.
Pozdrawiam.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Sebal » 21 lut 2014, 20:52

CudownyBocianek napisał(a):Nie wiem też jak zdemontować grill ze zderzaka tak aby czegoś nie uszkodzić
Delikatnie. Jest zamocowany tylko na zatrzaskach do zderzaka. Najlepiej robić to na zdjętym zderzaku.
CudownyBocianek napisał(a):A może trzeba całkiem zdemontować zderzak, żeby się do niego dostać
Dokładnie. Aby wyjąć intercooler trzeba zdjąć zderzak
CudownyBocianek napisał(a):Mam pytanie odnośnie zaślepiania EGR i jego wpływu na wypalanie DPF
Nie radze i przede wszystkim po co...
CudownyBocianek napisał(a):Zastanawia mnie również sprawa zrobienia "oil catch tank" czyli "wolnej odmy"
No o tym to nie słyszałem. Rurka ma sobie po prostu mieć wolny koniec w silniku? Wszystko będzie zawalone olejem.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez CudownyBocianek » 24 lut 2014, 01:12

Dzięki za zainteresowanie Sebal.
Ogarnąłem sprawę IC. Nie trzeba całkiem zdejmować zderzaka ani grilla aby wyciągnąć IC. Wystarczy tylko zdjąć plastikowe nadkole, zdjąć plastikową osłonkę pomiędzy nadkolem a silnikiem, odkręcić kilka śrubek od spodu zderzaka jak i śrubki koło reflektora trzymające zderzak od góry po czym uwolnić zatrzask koło reflektora u góry (w pobliżu owych śrubek) i szarpnąć zderzak do siebie by wyskoczył z zatrzasków przy nadkolu i reflektorze i można odgiąć trochę zderzak na tyle, że jest dojście do wszystkich śrub trzymających IC. W mniej niż godzinkę da się to ogarnąć jeżeli nakrętki trzymające IC do nadwozia nie są skorodowane.

Z tym EGR-em dałem sobie spokój bo po głębszych przemyśleniach (i analizach części mytych) doszedłem do wniosku, że nie robi on aż takiego syfu jak w autach z przed dekady a jego rola jest bardziej złożona niż w starszych silnikach. Innymi słowy w nowocześniejszych samochodach jest już gorzej go usunąć i ma to o wiele więcej minusów\negatywnych konsekwencji niż w starszych konstrukcjach.

"Oli catch tank" to zazwyczaj aluminiowy bidon odwrócony do góry nogami z przyspawanymi końcówkami za węże na samym dole i na samej górze z "myjką-druciakiem" (takim samym jak kobiety używają do garnków) wewnątrz i przykręcony gdzieś w komorze silnika. Jeden przewód (dolny) idzie do odmy a drugi (górny) gdzieś pod samochód lub do tłumika. Olej, który zbiera się w nim może być opróżniany co jakiś czas przez korek na dole ale sam nie leci na podłogę lub po silniku. No chyba, że zapomnisz co jakiś czas opróżnić ten zbiorniczek :) .
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez CudownyBocianek » 3 mar 2014, 01:13

I znowu odpowiadam sam sobie na swoje posty.
Zamontowałem już nowe turbo po regeneracji i jest tak jak się spodziewałem, czyli wstaje powyżej 2200 obr. min silnika a wcześniej wstawało już od około 1800 obr. min <płacze> . Ponadto mniej świszczy niż przedtem i auto nie ciągnie już tak jak przedtem.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez CudownyBocianek » 11 mar 2014, 01:32

Ale lipa, że piszę post pod swoim poprzednim postem ale...

Odkryłem jeszcze jedną rzecz a mianowicie brakuje około 1/3 świecy żarowej (wzdłuż a nie w poprzek) aż widać drut w środku. Wygląda to tak jakby ktoś głęboko obskrobał marchewkę z jednej strony <co?> . Pytanie teraz czy to ona uszkodziła turbo czy poprzedni właściciel zostawił taką (dziwne ale grzeje normalnie)? Jeżeli tak to dlaczego nie znalazłem jej w puszcze filtra DPF tak jak znalazłem wykruszoną łopatkę? I co spowodowało uszkodzenie świecy w taki sposób? Źle rozpylający wtrysk? Dodam, że rozchodzi się o 2-gi cylinder od strony łańcucha rozrządu i że silnik klepie pod obciążeniem dopuki się nie rozgrzeje.
Piszcie coś koledzy. Włączcie się w dyskusję bo zaczynam wątpić w to forum.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez grande_vittorio » 20 mar 2014, 15:30

Piszcie coś koledzy. Włączcie się w dyskusję bo zaczynam wątpić w to forum

Przypuszczam, że nikt nie miał takich problemów z turbinką i stąd cisza.

Co do świecy żarowej, to ja na Twoim miejscu bym ją wymienił.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2012, 22:57
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GH
2,2 diesel 185 KM
2008/9

Postprzez Wojtek » 20 mar 2014, 15:55

Dokładnie, model w miarę mlody i odporny...
Aby uszkodzić turbo też trzeba się postarać...
CudownyBocianek napisał(a):Pytanie teraz czy to ona uszkodziła turbo czy poprzedni właściciel zostawił taką (dziwne ale grzeje normalnie)? Jeżeli tak to dlaczego nie znalazłem jej w puszcze filtra DPF tak jak znalazłem wykruszoną łopatkę?

ewidentnie masz taki "po przejściach"...
Wymień świecę i informuj nas o postępach...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 4 sty 2015, 18:37

Wojtek napisał(a):...
Wymień świecę i informuj nas o postępach...

wymien wszystkie swiece.!
ta regeneracja trubiny o mniejszej ilosci lopatek to nieporozumienie.. <glupek2>
przez to ewidentnie turbiny bedzie mniej wydaja, przez co praca silnika bedzie inna, zaklocona , nieprawidlowa.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6