M6 2.2 163 prblem z obrotami-silnikem i tempomatem

Postprzez MarcinBury » 11 sty 2014, 23:21

Witam serdecznie jetsem tu nowy probowalem znalezc cos podobnego ale bez skutku, mam problem z silnikem, i jeszce przy okazji z tempomatem byc moze to ta sama usterka wiec tak, jadac po autostradzie z predkoscia 100-120km/h nagle zapala sie kontrolka dsc off razem z tym samochodzikiem w poslizgu po czym po chwili wskazowka obrotosciomierza spada do zera a jesli jade z tempomatem to on oczywicie tez od razu sie wylacza na poczatku bylo tylko to ale jakis czas temu zaczelo sie rowniez dziac cos dziwnego niedlugo po tym jak spada wskazowka i zapala sie dsc off silnik przestaje reagowac na pedal gazu jak by gasl ale nie gasnie po kilku szybkich redukcjach biegow bez efektu po czym zjechaniu na pobocze i panice ruszalem dalej (na poczatku duzy stres ale po jakims czasie zauwazylem ze wcisniecie sprzegla i pozwoleniu silnikowi wrocic do obrotow biegu jalowego moge jechac dalej bez zjezdzania na pobocze i wylaczania i wlaczania stacyjki co na poczatku robilem-pomaga i nic sie nie pali) sprawdzanie zaczalem od tempomatu sprawdzilem switche sprzegla i hamulca byly ok ale w razie czego podmienilem je z kumplem ma taka sama mazde z 2.0d i bez zmian, powymienialem wszystkie filtry olej ktory byl skasowany po wymianie kupilem kontact spray sprawdzilem wszystkie czujniki absu byly ok wtyczki popsikalem tym kontact sprayem, wszystkie wtyczki od silnika pod maska tez, bez zmian :( zapomnialem tez wspomniec ze auto ma 80 pare tys mil czyli jakies 130tys km zaznaczyc chcialem ze zdarza mi sie to teraz duzo czesciej, podpinalem pod kompa pare razy i nic nigdy nie pokazywalo, wczoraj wracalem z trasy jakies 80km zdarzylo mi sie to z 5 razy, ale wczoraj jeszcze check engine sie zapalil wiec dzisiaj niezwlocznie udalem sie podpiac madzie pod kompa i wyszlo P0341czujnik polozenia walka rozrzadu nic jeszcze z tym nie robilem, pan turbo mechanik zalecil wymiane co jest oczywiste ale niestety nie byl w stanie dostac go dzisiaj w zamienniku jak powiedzial i wyslal mnie do mazdy ale jeszcze tam nie dotarlem wymienie oczywiscie ale nie wydaje mi sie zeby powodem tego wszystkiego byl czujnik od walka przeciez wczesniej nie bylo zadnyc kodow bledow panowie jakies sugestie??? mieszkam w uk i jak pewnie sami wiecie mechanikow dobrych to tutaj nie ma tu naprawy odbywaja sie metoda eliminacji :) wymieniajac co panom turbo mechanikom przyjdzie do glowy. Panowie pomozcie!!! auto jezdzone normalnie raczej dbam olej wymieniam kiedy trzeba zazwyczaj jak juz dochodzi do polowy lub troche powyzej
Początkujący
 
Od: 11 sty 2014, 21:06
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.2(R2) 163 TS 2009

Postprzez Sebal » 20 sty 2014, 23:34

Troche mocno zagmatwana ta twoja wypowiedź, ale wydaje mi się że to nie musi być czujnik położenia wału. Czy miałeś problemy z zapaleniem silnika? Co to znaczy że podczas jazdy wskazówka obrotomierza spada? Czyli co gaśnie silnik jak wysprzęglisz czy coś innego?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez MarcinBury » 23 sty 2014, 13:19

Problemów z zapaleniem nigdy nie miałem, a poza tym sorry wiem ze post trochę długi i dużo za dużo informacji na raz, silnik nie gaśnie jak wskazówka obrotów spada to mogę dalej jechać silnik nie gaśnie zapala sie przy tym dsc off wskazówka leży jakiś pare mil i wtedy buuu samochód nie reaguje na pedał gazu i nawet szybkie redukcje nic nie dają a co zauważyłem pomaga to ze wysprzegle go na jakieś 10-15 sec i jadę dalej bez dotykania rozrusznika przy czym silnik nie gaśnie bo po tej małej chwili mogę go przegazowac i słyszę ze chodzi, czasem jest tak ze wskazówka nagle sie budzi po przejechaniu jakiegoś dystansu ale dsc off z tym samochodzikiem w poślizgu zostaje zapalone do momentu kiedy wyłączę i włączę stacyjke, pisałem tez o tempomacie bo kiedy jadę z włączonym to go rozłącza od razu kiedy zaczynaja sie te cyrki na kokpicie. Powiedzcie koledzy z kad z jakiego czujnika komputer jest informowany o prędkości obrotowej silnika może to jest całym problemem z góry dzięki pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 sty 2014, 21:06
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.2(R2) 163 TS 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6