Strona 1 z 1

Mazda 6 2,2 185km obroty spadają dopiero po zatrzymaniu się

PostNapisane: 26 wrz 2013, 17:40
przez benion
Witam

Zaryzykowałem i założyłem nowy wątek bo nie znalazłem podobnej usterki.

Jeżeli było już to sorry.

Wczoraj wracając do domu zauważyłem że jak jadę i wrzucam na luz to obroty utrzymują się nieco ponad 900 a wystarczy że zatrzymam samochód od razu spadają do normalnych 800. I tak za każdym razem.
Nie wiem czy to normalne albo coś nawala.

Pozdrawiam

Re: Mazda 6 2,2 185km obroty spadają dopiero po zatrzymaniu się

PostNapisane: 26 wrz 2013, 19:48
przez CudownyBocianek
Na luzie sie nie jezdzi bo to nieekonomiczne ;) i jest to zly nawyk bo w ten sposob traci sie w pewnym stopniu kontrole nad autem. Jezeli nic sie nie dzieje to nie przejmowac sie tym zbytnio. Yarek mojej zony robi identycznie i takie banialuki wtedy pokazuje z kopa przy spalaniu chwiowym, ze szok. <glupek2>

Re: Mazda 6 2,2 185km obroty spadają dopiero po zatrzymaniu się

PostNapisane: 27 wrz 2013, 07:50
przez Janusz626
To jest raczej naturalny objaw, i niekoniecznie zawsze tak się dzieje. Steruje tym komputer silnika, bynajmniej to nie usterka.

Re: Mazda 6 2,2 185km obroty spadają dopiero po zatrzymaniu się

PostNapisane: 27 wrz 2013, 16:25
przez benion
No właśnie dzisiaj wszystko było ok. Dzięki za pomoc.

PostNapisane: 20 sty 2015, 19:28
przez Enduro
sensory auta wyczuwaja ze auto jedzie i dlatego przymusowo podoszone sa obroty silnika, bo te sa absolutnie konieczne dla wspomagania ukl .kierowniczego no i hamulcy.
jakby silnik z gorki tak przypadkiem zgasl, to wiele bys nie pohamowal..
wtedy trzeba solidnie stawac na pedale <nie>
P.S.
tez niekiedy tak robie, by sie swobodnie z gorki stoczyc i skozystac z energi rozpedu, ale tylko jak ruch na drodze jest w miare przejrzysty i jak widac co sie dzieje/znajduje na dole gorki.. :|
w nieznanym terenie lub z zakretami trzeba mocno uwazac! :>
na biegu zamykany jest elektr. wtrysk paliwa i auto wtedy nie pali "Nic",
na luzie spala paliwo w zalezonsic od obcizenia (radio, klima itp..)
E .

PostNapisane: 21 sty 2015, 23:02
przez CudownyBocianek
Enduro napisał(a):.... konieczne dla wspomagania ukl .kierowniczego...


Możesz to jakoś wytłumaczyć? Jeżeli auto ma wspomaganie hydrauliczne z pompą napędzaną poprzez silnik to jeszcze rozumię ale w GH jest wspomaganie elektryczne. :>

PostNapisane: 22 sty 2015, 14:52
przez Enduro
CudownyBocianek napisał(a):
Enduro napisał(a):.... konieczne dla wspomagania ukl .kierowniczego...


Możesz to jakoś wytłumaczyć? Jeżeli auto ma wspomaganie hydrauliczne z pompą napędzaną poprzez silnik to jeszcze rozumię ale w GH jest wspomaganie elektryczne. :>

mam odczucie ze tam jest elektryczne+hydrauliczne..
jesli jest tylko elektryczne, to korzystne jest to chocby dla pompy wspomaganiu ukladu hamulcowego.

pozdr.
E