Strona 1 z 2

Uszkodzenia silnika 2,2 citd

PostNapisane: 15 cze 2013, 09:49
przez Enduro
na podstawie wizji lokalnej w zaprzyjaźnionym ASO, miałem okazje obejrzeć dwa silniki 2,2 diesel 163 KM po 80. i 60 tys km przebiegu, z uszkodzonymi silnikami (przytarte wały i panewki) <glupek2>
a to z powodu zapchango sitka w misce oleju.
przczyna tkwi ewidentnie w roszczelnionym wtrysku.
o dziwo w obydwu silnikach rorszczelnił się 3 wtrysk.
za chwile dodam fotki i dopisze detale m.in. ku przestrodze użytkowników.
uważam, ze należy profilaktycznie wymienić podkładki co 40 tys. km i do tego kontrolować co jakiś czas przedmuchy na korku wlewu oleju.
dużym problemem jest kiepska konstrukcja sitka oleju w misce, bo jest ono , wg. producenta niewymienne,
gdyż jest na stałe zaprasowane w mechaniźmie wałków wyrównujących,
ale na pewno można lub trzeba coś wydrutować, bo ten element nowy kosztuje grubo ponad 1000 euro! <glupek2>

pozdr.
E

PostNapisane: 21 cze 2013, 18:57
przez Enduro
oto fotki w realu, ku przesrodze innych
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pozdr.E.

Re: uszkodzenia silnika 2,2 citd

PostNapisane: 21 cze 2013, 19:54
przez dunci
Jestem w szoku, że przy tak niskim przebiegu wychodzą takie klocki. Sam ostatnio wymieniałem podkładki przy przebiegu 160 tys i były praktycznie w idealnym stanie. Fotki dają dużo do myślenia...

Re: uszkodzenia silnika 2,2 citd

PostNapisane: 25 cze 2013, 01:42
przez CudownyBocianek
Kurde niezły bajzel. Dziwne bo u mnie nalatane 140tys. mil i sitko czyściutkie jak łza tyle, że auto było na regularnych serwisach w aso.

Odp: uszkodzenia silnika 2,2 citd

PostNapisane: 27 cze 2013, 13:47
przez Janusz626
Nie no ladne kwiatki.... oby to byly odosobnione przypadki.

Wysłano z LG 4X HD i Tapatalk II

PostNapisane: 27 cze 2013, 14:56
przez Enduro
Janusz626 napisał(a):Nie no ladne kwiatki.... oby to byly odosobnione przypadki.

Wysłano z LG 4X HD i Tapatalk II

to raczej bedzie standart, bo wszystkie slady wskazuja na przemeczenie materialu (rozczelniona podkladka pod wtryskiem)!
E..

Odp: uszkodzenia silnika 2,2 citd

PostNapisane: 27 cze 2013, 15:07
przez Janusz626
Czyli historia obslugi z wymiana podkladek jak zaczela się w RF2A poprzez RF5C nie kończy się na R2.... a szkoda.

Wysłano z LG 4X HD i Tapatalk II

PostNapisane: 27 cze 2013, 16:34
przez Enduro
Janusz626 napisał(a):Czyli historia obslugi i z wymiana podkladek jak zaczela się w RF2A poprzez RF5C nie kończy się na R2.... a szkoda.

i raczej w kolejnych silnikach tez sie nie zakonczy..
pozdr.E

Re: uszkodzenia silnika 2,2 citd

PostNapisane: 31 lip 2013, 21:24
przez smile
I ja potwierdzam to co przekazuje ENDURO. Podkładki pod wtryskami należy kontrolować dosyć często, tak jak stan oleju. Robi się to banalnie łatwo, na nagrzanym silniku odkręcić korek wlewu oleju i zobaczyć czy buchają spaliny...
Ja widziałem R2 z wystawionym kopytem, dziura w bloku na 3 palce....

PostNapisane: 29 sie 2013, 13:42
przez maestro
Do usunięcia.

PostNapisane: 29 sie 2013, 21:23
przez Enduro
maestro napisał(a):W Mazdzie 3 BL 2.2 MZR-CD 150KM uszkodziłem silnik poprzez to że żaden mechanik nie powiedział, nie skontrolował przez 88 tyś kilometrów tych uszczelek i jak poszły tak zatarły silnik...

trzeba bylo mnie spytac w pore. :(
pozdr. E

PostNapisane: 30 sie 2013, 14:07
przez maestro
Do usunięcia.

PostNapisane: 30 sie 2013, 15:19
przez Enduro
maestro napisał(a):.. czy w powyzszych przypadkach DPF padl czy nie ?

nie.
E.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 19:28
przez maestro
Do usunięcia.

Re: Uszkodzenia silnika 2,2 citd

PostNapisane: 3 wrz 2013, 19:54
przez iwon44
Co znaczy że nie dało się go naprawić? Rozumiem że pękł w pół, to wtedy kaplica.
Da się regenerować/szlifować czopy, są specjalne elektrody o twardości ponad 80 hrc którym się napawa te miejsca i później je szlifuje, itd. W robocie czasami tak regenerujemy wały do pomp, które później pracują 10 lat i jest ok.
Uważam że lepiej jest go remontować, bo nie wiadomo jakiego "kota w worku" kupisz.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 20:06
przez maestro
Do usunięcia.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 20:54
przez Enduro
maestro napisał(a):...
Był regenerowany (szlifowany) i nie dało się go zregenerować.

lepiej pomysl o innym, jesli chcesz dlugo, dluzej pojezdzic tym autem i chetnie dajesz w pedal gazu..
pozdr.
E

PostNapisane: 4 wrz 2013, 20:55
przez maestro
Do usunięcia.

PostNapisane: 4 wrz 2013, 21:05
przez Enduro
wg. mnie tak.
pozdr.
E

PostNapisane: 4 wrz 2013, 21:07
przez maestro
Do usunięcia.