Uszkodzenia silnika 2,2 citd

na podstawie wizji lokalnej w zaprzyjaźnionym ASO, miałem okazje obejrzeć dwa silniki 2,2 diesel 163 KM po 80. i 60 tys km przebiegu, z uszkodzonymi silnikami (przytarte wały i panewki)
a to z powodu zapchango sitka w misce oleju.
przczyna tkwi ewidentnie w roszczelnionym wtrysku.
o dziwo w obydwu silnikach rorszczelnił się 3 wtrysk.
za chwile dodam fotki i dopisze detale m.in. ku przestrodze użytkowników.
uważam, ze należy profilaktycznie wymienić podkładki co 40 tys. km i do tego kontrolować co jakiś czas przedmuchy na korku wlewu oleju.
dużym problemem jest kiepska konstrukcja sitka oleju w misce, bo jest ono , wg. producenta niewymienne,
gdyż jest na stałe zaprasowane w mechaniźmie wałków wyrównujących,
ale na pewno można lub trzeba coś wydrutować, bo ten element nowy kosztuje grubo ponad 1000 euro!
pozdr.
E

a to z powodu zapchango sitka w misce oleju.
przczyna tkwi ewidentnie w roszczelnionym wtrysku.
o dziwo w obydwu silnikach rorszczelnił się 3 wtrysk.
za chwile dodam fotki i dopisze detale m.in. ku przestrodze użytkowników.
uważam, ze należy profilaktycznie wymienić podkładki co 40 tys. km i do tego kontrolować co jakiś czas przedmuchy na korku wlewu oleju.
dużym problemem jest kiepska konstrukcja sitka oleju w misce, bo jest ono , wg. producenta niewymienne,
gdyż jest na stałe zaprasowane w mechaniźmie wałków wyrównujących,
ale na pewno można lub trzeba coś wydrutować, bo ten element nowy kosztuje grubo ponad 1000 euro!

pozdr.
E