Regulacja zaworów

Postprzez Enduro » 18 sty 2015, 14:51

tak, SORRY moje przeoczenie <zawstydzony>
ty pisales o reg. zaworow a ja dopatrzylem sie tam info co do dokrecania wtryskiwaczy! <glupek2>

mozesz opisac tu procedura dokrecania wtryskow

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystian77 » 20 sty 2015, 15:08

Procedura dokręcania wtrysków dla silnika MZR-CD 2.2 w/g instrukcji serwisowej:
1. Dokręcić pierwszą nakrętkę (A) na 0,5- 1,5Nm
2. Dokręcić drugą nakrętkę (B) na 1,5- 2,5Nm
3. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
4. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
5. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
6. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
Czyli obie nakrętki dokręcamy w sumie o 87-93 stopni.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Enduro » 20 sty 2015, 15:25

bardzo dziekuje w imieniu swoim i forum,
to warte i przydatne informacje <spoko>
P.S.
mozne liczyc na wiecej info w przypadku wypadku innych technicznych potrzeb.?! <oczko>

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystian77 » 20 sty 2015, 15:39

Jak tylko mogę to bardzo chętnie pomogę. <spoko>
Ale z tego co pamiętam to tą informację już ktoś kiedyś skopiował z mojego postu z innego forum. ;)
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez CudownyBocianek » 21 sty 2015, 23:07

Procedura opisana przez krystian77 to procedura po aktualizacji czyli tak jak to się teraz powinno to odbywać. Szkoda tylko, że klucz dynamometryczny ( czytaj porządny) o takim zakresie Nm jest tak drogi <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Enduro » 22 sty 2015, 14:53

CudownyBocianek napisał(a):....Szkoda tylko, że klucz dynamometryczny ( czytaj porządny) o takim zakresie Nm jest tak drogi <płacze>

kazdy dobry i markowy kosztuje odpowiednio..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystian77 » 22 sty 2015, 18:30

Właśnie się chciałem kolegów zapytać jak właśnie realizują np. 1,5 Nm. Czy tylko klucz czy może jakieś garażowe metody? Niestety mój najmniejszy klucz to 5 Nm.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Enduro » 22 sty 2015, 18:47

krystian77 napisał(a):...chciałem kolegów zapytać jak właśnie realizują np. 1,5 Nm. Czy tylko klucz czy może jakieś garażowe metody?....

raczej tylko kluczyk..
P.S
sorry ale na logike wydaje mi sie ze w tej informacji jest lekkie przoczenie
wg. mnie powinno byc
1. Dokręcić pierwszą nakrętkę (A) na 0,5- 1,5Nm
2. Dokręcić drugą nakrętkę (B) na 1,5- 2,5Nm
2A. pierwszą nakrętkę (A) tez do wartosci 2,5Nm
3. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
4. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
5. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
6. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.

wtedy pierwszy krok dokrecania wg. Nm jest w miare rowny..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystian77 » 22 sty 2015, 19:10

1. Siły i procedura to Ctrl+C z instrukcji.
2.Zasadnicze dokręcenie to te 180 stopni. A to 0,5-1,5 Nm dla A i 1,5 -2,5Nm dla B ma za zadanie jedynie w miarę poziomo ustawić obejmę – to jest moja opinia.
Dla zainteresowanych mogę przesłać tekst procedury w języku obcym.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Enduro » 22 sty 2015, 21:48

ok, rozumiem ale
"... to 0,5-1,5 Nm dla A i 1,5 -2,5Nm dla B ma za zadanie jedynie w miarę poziomo ustawić obejmę"
nie ustawi tej obejmy idealnie a dla mnie opcja "w miare" jest niewystarczajaca. :|
skoro dla "B" zalecana jest wartosc 2,5Nm to polecam dodac krok "C" i dokrecic "A" tak aby bylo na wstepie rowno czyli po 2,5Nm
no a potem wg. dalszej info dokrecic wtrysk.
ale kazdy zrobi jak mu pasuje i nie powienien sugerowac sie moimi postami.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystian77 » 22 sty 2015, 23:04

Nie chce się wymądrzać ale pobieżna znajomość fizyki mówi mi że jeżeli śrubę B dokręci się na 2,5Nm to automatycznie śruba A jest dokręcona zbliżoną siłą.
Każdy zrobi jak chce. Nie mam R2 i nigdy wtrysków w R2 nie dokręcałem. Podstawą jest by gniazdo było czyste, aby wtrysk nie "siadał" za bardzo na jakiś zanieczyszczeniach.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Enduro » 22 sty 2015, 23:34

krystian77 napisał(a):.... jeżeli śrubę B dokręci się na 2,5Nm to automatycznie śruba A jest dokręcona zbliżoną siłą...

abs. tak, ale mi nie wystarcza to "zblizenie"
jak dla mnie, musi byc rowno

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystian77 » 22 sty 2015, 23:49

Postanowiłem jeszcze raz zajrzeć do procedury i zamieścić ją w całości.

1. Upewnij się, że uszczelka oleju nie jest uszkodzona.
• Wymienić uszczelkę olejową, jeśli jest uszkodzona
• uszkodzenie dyszy wtryskiwacza może spowodować pęknięcie dyszy lub nienormalnym iniekcji. Uszkodzenia powierzchni uszczelniającej wtryskiwacza może spowodować wyciek gazów spalinowych. Upewnij się, aby temu zapobiec, że końcówka wtryskiwacza i powierzchnia uszczelniająca nie wchodzą w kontakt z twardymi przedmiotami.
2. Usunięcie wszelkich zanieczyszczeń (takich jak ropa naftowa lub osad) z powierzchni zewnętrznej, powierzchni uszczelniającej i otworu montażowego wtryskiwacza.
3. Wymienić wtryskiwacz.
4. Dokręcić przewód wtrysku (po stronie wtryskiwacza) tymczasowo.
5. Dokręcić zacisk wtryskiwacza tymczasowo.
6. Dokręcić nakrętkę A tymczasowo.
Wstępny moment
0,5-1,5 Nm {5.1 do 15 kgcm, od 4,5 do 13 w · lbf}
am6zzw00012257.png
7. Dokręcić nakrętkę B tymczasowo.
Wstępny moment
1,5-2,5 Nm {kgcm 16-25, 14-22 w · lbf}
8. Dokręć nakrętki A i B zgodnie z następującą procedurą łącznym kątem 87 ° -93 °.
1. Zdjąć nakrętkę A do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
2. Dokręcić nakrętki B do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
3. Dokręcić nakrętkę dalej do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
4. Zdjąć nakrętkę B dalej do określonego kąta dokręcania.
Dokręcanie
Około 45 °
9. Dokręcić przewód wtrysku (po stronie wtryskiwacza) przymocowany.
Moment obrotowy
30-40 Nm {3.1 do 4.0 kgm, 23-29 ft · lbf}
Ostatnio edytowano 23 sty 2015, 00:12 przez krystian77, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Enduro » 23 sty 2015, 00:01

krystian77 napisał(a):...
6. Dokręcić nakrętki tymczasowo.
Wstępny moment
0,5-1,5 Nm {5.1 do 15 kgcm, od 4,5 do 13 w · lbf}
7. Dokręcić nakrętki tymczasowo.
Wstępny moment
1,5-2,5 Nm {kgcm 16-25, 14-22 w · lbf}
8. Dokręć nakrętki A i B zgodnie z następującą procedurą łącznym kątem 87 ° -93 °.
..

ja to rozumiem tak:
A i B dokrecamy wartoscia
-0,5-1,5 Nm
potem
1,5-2,5 Nm
i do tego trzy razy stopnie do wartosci ok. 87 ° -93 °
i to mi pasuje, tj .logicznie , mechanicznie i dla rownosci..prawie idealnosci

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystian77 » 23 sty 2015, 00:22

Powoli odnoszę wrażenie że się zgrywasz. :D
Sporny fragment zacytuje w oryginale, może trafi się jakiś kolega lingwista i poprawi:
6. Draai moer A voorlopig vast.
Voorlopig aanhaalmoment
0,5—1,5 Nm {5,1—15 kgcm, 4,5—13 in·lbf}
7. Draai moer B voorlopig vast.
Voorlopig aanhaalmoment
1,5—2,5 Nm {16—25 kgcm, 14—22 in·lbf}
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Enduro » 23 sty 2015, 11:27

krystian77 napisał(a):Powoli odnoszę wrażenie że się zgrywasz. :D ...

abs. nie , mam na celu otrzymac tu jak najkorzystniejszy opis tego procesu.
jak wiesz kolega urwal szpilke i mial spory problem.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krystian77 » 23 sty 2015, 15:55

Współczuje urwanej szpilki, może kolega przesadził z siłą, lub miał za doradcę mechanika "starej daty".
Ja akurat mam takiego doradcę. Gdy tylko coś robię w warsztacie mój doradca stoi za plecami z 5kg młotem ciągle pyta "gdzie przyp....dolić". Gdy natomiast widzi jak przykręcam coś kluczem dynamometryczny w ręku zawsze ma dla mnie jedną radę, cyt: "Za słabo – to trza mocniej dopi...dolić".
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Enduro » 23 sty 2015, 16:08

no to ty jeszcze lekko gorzej masz , bo pod presją krecisz <glupek2>
kolega tez miał swego czasu takie dwie strszej daty lepiej wiedzące osoby towarzyszące (ojca i sąsiada)
ale po tym jak sąsiad pojawil się z miernikiem cisnienia paliwa na listwie wtryskowej z zakresem do 300Atm i nie posluchal kolegi, ze tam cisnienia dochodza do prawie 2000,a przy pomiarze wskazówka dobiła do końca i tam pozostała na amen, sąsiad zamilkł i zniknął z miernikiem na amen. :>

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez CudownyBocianek » 23 lip 2016, 02:49

Witam kolegów i odgrzewam kotleta. Na dniach noszę się z zamiarem sprawdzenia/regulacji zaworów w silniku przy okazji wymiany podkładek pod wtryskami. Czy któryś z was kto już się z tym bawił mógłby mi powiedzieć jak ma wyglądać ten klucz do regulacji luzu zaworowego (jaki rozmiar sześciokąta na nakrętkę kontrującą, jaki otwór centralny i jaki kształt i rozmiar ma mieć nasadka na ten trzpień do regulacji – kwadrat, trójkąt, nacięcie itp) bo chcę sobie taki klucz dorobić zanim zrzucę pokrywę zaworów. Ostatnie pytanie jaki luz zaworowy zalecacie ustawić najlepiej z zakresu podanego w poprzednich postach do pracy silnika ze sprawnym jeszcze DPF w klimacie raczej chłodnym (Irlandia).
Pobieżny rysunek techniczny byłby nieoceniony ale opis słowny też da rade :P
Z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez CudownyBocianek » 2 sie 2016, 18:09

Rozumie, że po raz kolejny nikt z forumowiczów obecnych tutaj nie pomoże <co?>
Po raz kolejny zadaję pytanie, na które nikt nie chce\nie potrafi odpowiedzieć (patrz na część tematów, w których zadawałem pytania) . Bardzo dziwne to forum. Niby jest ale tak jakoby go nie było. Wcześniej byłem klubowiczem na innych forach i na odpowiedź wystarczyło poczekać od kilku godzin do 1-2dni. W dziale GH pełno jest "pierdół" nt. Navi, audio, akcesoriów... a konkretów na temat istotnych napraw\regulacji mało. Nie chce mi się wierzyć, że nikt nie miał problemów\nie naprawiał\ w swojej GH lub też nie wie jak to naprawić a co za tym idzie podzielić się swoją wiedzą z innymi. Z tego co mi wiadomo jest tu kilku kolegów, którzy sprawy związane z serwisem GH znają bardzo blisko a mimo to w związku z zadanymi na forum pytaniami panuje totalna cisza lub ktoś zdawkowo coś powie. Ot tak, żeby tylko zabłysnąć. Sorry za OT ale urlop mi się niedługo skończy a w temacie absolutna cisza. Osobom, które będą chciały napisać komentarz do tego postu dziękuję ale takiej wiedzy nie potrzebuję. Adminów proszę o nie usuwanie tego bo gdy to usuniecie to dalej (w większości) tematy będą pozostawać bez odpowiedzi (a jest mała szansa, że ktoś z osób, które to przeczytają ruszy 4 litery i zacznie aktywniej pomagać ludziom na forum).
Temat dalej pozostaje otwarty i czekam na konstruktywne odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6