Kilka pytań laika po zakupie auta

Jako, że nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi na forum postanowiłem założyć wątek, w którym mam do Was kilka pytań. Otóż kupiłem niecały miesiąc temu Mazdę 6 GH kombi 2.2 diesel w wersji SL (rynek angielski) z roku 2009 z przebiegiem 132 tys. mil / 211 tys. km (przebieg udokumentowany i raczej autostradowy) . W historii serwisowej są tylko informacje na temat wymiany płynów eksploatacyjnych i filtrów oraz informacja o aktualizacji softwaru PCM i korekcie wtrysków. Jako, że nie miałem nigdy wcześniej mazdy i nie mam w związku z tym autem żadnego doświadczenia chcę zapytać użytkowników aut z tym właśnie motorem – co powinienem w tym aucie sprawdzić przy takim przebiegu. Czy motor 2.2 choruje na te same bolączki co 2.0 (podkładki pod wtryskami, smok olejowy)? Jeżeli tak to czy pomiędzy miską olejową a kadłubem silnika jest uszczelka czy tylko pasta uszczelniająca? Jak wygląda sprawa luzu zaworów? Czy są z hydraulicznymi kompensatorami luzu czy normalne dźwigienki ze śrubkami? Ile operacja regulacji luzu zaworowego i wymiana podkładek + czyszczenie smoka może kosztować w ASO?
Teraz napiszę kilka spostrzeżeń po zakupie auta i proszę o podsunięcie możliwych przyczyn ich konsekwencji:
1. Auto pali na dotyk jak jest zimne a jak się rozgrzeje to musi zakręcić wałem 3-5 razy.
2. Na biegu jałowym słychać klepanie z okolicy zaworów/ wtrysków. Lekkie dodanie gazu powoduje zamilknięcie klepania. Dodam iż osłuchiwałem inne auto z tym samym silnikiem i podobnym przebiegiem i tam klepania nie było.
3. Z okolicy łańcucha rozrządu/napinacza paska słychać lekki metaliczny pisk/świst który zmienia się wraz ze zmianą obrotów silnika.
4. Po zbliżeniu głowy do miski olejowej słychać niejednostajne(niesynchroniczne) ciche rzężenie.
5. Po oględzinach spodu auta brak osłony silnika, widać silikon na pokrywie rozrządu, łączeniu połówek skrzyni biegów i pomiędzy miską olejową a kadłubem. Czy to oznacza ingerencję w silnik czy każdy z was tak ma u Siebie od nowości.
6. Po ściągnięciu górnej osłony pokrywa zaworów i wtryski wyglądają na nie ruszane.
7. Zsuwa mi się gumowy wąż, który idzie od turbo do intercoolera pomimo iż opaska jest zaciśnięta :/ (ten pod filtrem powietrza) .
8. Kierownica nie jest prosto w pozycji do jazdy na wprost tylko trochę na lewo a jak puszczę kierownicę to auto lekko ściąga w prawo. Prostowałem jedno koło bo było mocno zagięte a w drugim jest wybrzuszona opona. Auto nie było nigdzie uszkodzone. Wszystkie blachy nie ruszane.
9. Zgrzyt przy zmianie z 1 na 2 bieg. Nieważne czy zimny czy ciepły.
10. Auto pomalowane prawie całe (oprócz dachu-na którym już wychodzą "pajączki"), na tylnej klapie po wewnętrznej stronie tam gdzie przylega uszczelka pojawia się korozja. Dodam iż sprawdzałem polifta i to samo-nic nie poprawili. Z felg zlazł lakier bezbarwny.
Piszcie proszę, które z tych rzeczy to anomalia a które to tzw. TTTM
. Może demonizuje trochę ale w końcu to dla mnie "nowe" auto.
Sorki za przydługawy post i dziękuję za przeczytanie a moderatorów proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam
Teraz napiszę kilka spostrzeżeń po zakupie auta i proszę o podsunięcie możliwych przyczyn ich konsekwencji:
1. Auto pali na dotyk jak jest zimne a jak się rozgrzeje to musi zakręcić wałem 3-5 razy.
2. Na biegu jałowym słychać klepanie z okolicy zaworów/ wtrysków. Lekkie dodanie gazu powoduje zamilknięcie klepania. Dodam iż osłuchiwałem inne auto z tym samym silnikiem i podobnym przebiegiem i tam klepania nie było.
3. Z okolicy łańcucha rozrządu/napinacza paska słychać lekki metaliczny pisk/świst który zmienia się wraz ze zmianą obrotów silnika.
4. Po zbliżeniu głowy do miski olejowej słychać niejednostajne(niesynchroniczne) ciche rzężenie.
5. Po oględzinach spodu auta brak osłony silnika, widać silikon na pokrywie rozrządu, łączeniu połówek skrzyni biegów i pomiędzy miską olejową a kadłubem. Czy to oznacza ingerencję w silnik czy każdy z was tak ma u Siebie od nowości.
6. Po ściągnięciu górnej osłony pokrywa zaworów i wtryski wyglądają na nie ruszane.
7. Zsuwa mi się gumowy wąż, który idzie od turbo do intercoolera pomimo iż opaska jest zaciśnięta :/ (ten pod filtrem powietrza) .
8. Kierownica nie jest prosto w pozycji do jazdy na wprost tylko trochę na lewo a jak puszczę kierownicę to auto lekko ściąga w prawo. Prostowałem jedno koło bo było mocno zagięte a w drugim jest wybrzuszona opona. Auto nie było nigdzie uszkodzone. Wszystkie blachy nie ruszane.
9. Zgrzyt przy zmianie z 1 na 2 bieg. Nieważne czy zimny czy ciepły.
10. Auto pomalowane prawie całe (oprócz dachu-na którym już wychodzą "pajączki"), na tylnej klapie po wewnętrznej stronie tam gdzie przylega uszczelka pojawia się korozja. Dodam iż sprawdzałem polifta i to samo-nic nie poprawili. Z felg zlazł lakier bezbarwny.
Piszcie proszę, które z tych rzeczy to anomalia a które to tzw. TTTM
Sorki za przydługawy post i dziękuję za przeczytanie a moderatorów proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam