Mazda 6 , 2.2 DIESEL-Dym z pod korka wlewu oleju-wideo

Postprzez CNCRob » 11 paź 2015, 22:42

Mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich. Na początek chciałem zapytać czy warto kupić auto w którym leci dym spod korka? Upatrzyłem fajny egzemplarz mazdy sport estate 2.2 185 konnej z 2010 roku, sprawdziłem i auto działa niby dobrze, wyposażenie też ma fajne. TYlko pytanie, jakimi naprawami może grozić lecący dym spod korka? Sam naprawiam swoje auta więc myślę, że jeśli to tylko podkładki o których tu od kilku dni czytam to chyba sobie z nimi poradzę. Muszę tylko doszukać jak się do nich dostać :)
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 22:29
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Estate 2.2 Sport (185) 2010

Postprzez twr » 12 paź 2015, 16:42

CNCRob napisał(a):Mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich. Na początek chciałem zapytać czy warto kupić auto w którym leci dym spod korka? Upatrzyłem fajny egzemplarz mazdy sport estate 2.2 185 konnej z 2010 roku, sprawdziłem i auto działa niby dobrze, wyposażenie też ma fajne. TYlko pytanie, jakimi naprawami może grozić lecący dym spod korka? Sam naprawiam swoje auta więc myślę, że jeśli to tylko podkładki o których tu od kilku dni czytam to chyba sobie z nimi poradzę. Muszę tylko doszukać jak się do nich dostać :)

Z 2.2 leci po odkręceniu korka, problem będzie jeśli czujesz spaliny
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez CNCRob » 12 paź 2015, 22:45

Możesz jaśniej sprecyzować czym się może ten problem objawić w przyszłości? Są z tego co wiem dwie drogi którymi on może się przedostać, pierścienie na tłokach, ale wtedy chyba też mamy niebieski dym z rury wydechowej w większości przypadków i spalanie oleju a druga droga to te podkładki o których dopiero tu się dowiedziałem. Ta druga usterka to chyba wymiana podkładek plus czyszczenie smoka w misce i chyba powinno być ok? Czy coś przeoczyłem? Czy łatwo tu zdjąć miskę? Dopiero pozbyłem się Insignii bo zatarł się silnik, jak w niej zdejmowałem miskę to trzeba było odkręcić i zdjąć skrzynie biegów aby dostać się do dwóch śrub miski olejowej.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 22:29
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Estate 2.2 Sport (185) 2010

Postprzez twr » 13 paź 2015, 13:25

Wymiana podkładek plus czyszczenie smoka ok, ale pod warunkiem że silnik już nie dostał w pupę i nie jest zalepiony. Tu chyba jest problem.
Ja w swoim przezornie wymieniłem podkładki po zakupie, w misce natomiast było czysto.
Dym z wydechu przy dpf? wydaje mi się że go nie zobaczysz
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2014, 18:43
Posty: 35 (4/0)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163 KM kombi, 2011

Postprzez smile » 13 paź 2015, 20:00

W 2,2 łańcuch rozrządu się wyciera więc bierz pod uwagę jego ewentualną wymianę.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez CNCRob » 14 paź 2015, 19:55

Da się sprawdzić stan łancucha oglądając go? Czy słuchając jego pracy? Czy dostęp do niego jest łatwy aby go zobaczyć?
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 22:29
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Estate 2.2 Sport (185) 2010

Postprzez Sebal » 14 paź 2015, 20:13

Prędzej się rozciągnie a nie wytrze. Cncrob jaki masz przebieg?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez smile » 15 paź 2015, 19:20

Sebal napisał(a):Prędzej się rozciągnie a nie wytrze.
A co to guma balonowa czy stal?! Nie rozciągnie się a ulegnie wydłużeniu właśnie poprzez wytarcie się na sworzniach i tulejkach. via załącznik..
R2 łańcuch.JPG


CNCRob napisał(a):Da się sprawdzić stan łancucha oglądając go? Czy słuchając jego pracy? Czy dostęp do niego jest łatwy aby go zobaczyć?

Da się podłączając pod IDSa, sprawdzić CC-DIFP-WOA, jeżeli jest 10,45 lub więcej to łańcuch do wymiany. Rozciągnięty łańcuch hałasuje na rozgrzanym silniku.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez CudownyBocianek » 15 paź 2015, 22:11

Spokojnie koledzy ;P
Z potocznego punktu widzenia rozciągnie się a z technicznego punktu widzenia wytrze się i poprzez powstały nadmierny luz pomiędzy elementami składowymi zmieni swoją długość (wydłuży się) przez co nie będzie się poprawnie zazębiał z kołami zębatymi wycierając je i chałasując przy tym charakterystycznym grzechotaniem. Wymiana pomiędzy 3-4k pln. Więcej o tym na forum. Amen.

P.S.
A tak się zachowuje łańcuch w motocylku podczas przyspieszania :)
http://www.wykop.pl/link/1735288/widok-na-lancuch-podczas-przyspieszenia-motocykla-dragster/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez CNCRob » 15 paź 2015, 22:57

auto ma przebieg 90k mil. jak na chwilę obecną nie słychać łańcucha.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 22:29
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Estate 2.2 Sport (185) 2010

Postprzez CNCRob » 17 paź 2015, 13:13

Zadzwonił do mnie facet z komisu i powiedział, że wymienia dla mnie łańcuch rozrządu chociaż w ogóle o to nie prosiłem :)
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 22:29
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Estate 2.2 Sport (185) 2010

Postprzez Enduro » 18 paź 2015, 12:11

szczotkadokibla napisał(a):U mnie jest identycznie. Mechanik w ASO stwierdził, że wszystko jest ok. Ten silnik podobno tak ma. Chyba nastraszyliście niepotrzebnie kolegę.

po czesci musze to potwiedzic, nie wiem czymu ale ponoc w tej jednostce tak jest..
wiem tez od kolegi, ktory jest fachowcem z prawdziwego zdarzenia, ze tak w tym silniku jest.
przyznam, ze nurtuje mnie dlaczego..
na logike musi to byc powiazane z nieszczelnoscia komory spalania..
tyle, ze wtedy przy zbyt niskiej kompresji silnik by nie chodzil.
musze z ciekawosci sprawdzic kompresje u siebie (mam prawdziwe 70tys km.)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez CudownyBocianek » 26 paź 2015, 16:44

CNCRob bardzo to ciekawe, ze chca wymienic na wlasny koszt (a 100 funtow to nie kosztuje). Albo to auto lapie sie jeszcze na akcje serwisowa w ASO i wtedy bedzie zrobione za free albo za wszelka cene chca sie pozbyc lub nic nie zrobia a powiedza, ze wymienili (tak wcisneli znajomemu paszteta CC). Znajomy po zakupie pojechal do ASO i panowie uswiadomili go, ze nic w rozrzadzie nie bylo ruszane. Wymienil na wlasny koszt w ASO. Z opinia i rachunkiem wrocil do komisu. Postraszyl prawnikiem i przeprosili i zwrocili mu za wymiane rozrzadu. Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Enduro » 26 paź 2015, 18:33

upraszam zalozyciela tematu CNCRob lub moderatora o zmiane/korekte tytulu:
na "DIESEL"!

bo mnie chyba szlag trafi

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafałmazda » 26 paź 2015, 20:25

Enduro napisał(a):korekte tytulu

dzięki <uklon> wcześniej jakoś nie spojrzałem :| poprawione <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Enduro » 27 paź 2015, 00:15

wielkie dzieki!

pozd.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kaczor » 12 lis 2015, 14:15

Witam mam pytanie co do tych spalin spod korka wlewu oleju. W moim przypadku czuć spaliny na 100% nie ma jakiegoś ogromnego kopcenia ale spaliny czuć. Co powinienem w tym przypadku zrobić wymienić te podkładki czy raczej to zostawić jak jest, bo trochę poczytałem i jedni piszą że to normalne a inni że jak spaliny czuć to nie za dobrze.Auto ma na liczniku 52 tys mil. Dzięki z góru za odpowiedź.
kaczor
 

Postprzez Enduro » 12 lis 2015, 14:17

wymien podkladki a potem sprawdz co czujesz spod korka.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kaczor » 12 lis 2015, 14:31

Dzięki Enduro ale mam małą obawę co do ich wymiany bo jeden kolega z tego forum juz wymienił te podkładki i tylko się pogorszyło.Czy może dojść do poważnych usterek silnika jęsli ich nie wymienie?
kaczor
 

Postprzez Enduro » 12 lis 2015, 17:51

kaczor napisał(a):1... jeden kolega z tego forum juz wymienił te podkładki i tylko się pogorszyło.
2. Czy może dojść do poważnych usterek silnika jęsli ich nie wymienie?

1. bzdura
2. tak. w 100% ze tak

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron