Mam taki oto dylemat....
Kupilem niedawno mazde6,rok 2009 z silnikiem 2.2 disel 163
Tydzien temu z ciekawosci odkrecilem na dobrze rozgrzanym i wlaczanym silniku wlew oleju,okazalo sie ze z pod korka bucha para...wczesniej mialem mazde 6 z roku 2003 i przyczyna buchania pary byly nie szczelne podkladki...
Teraz tu moje pytanie do was,czy w moim aucie tez wystepuje problem z nieszczelnymi podkladkami pod wtryskami?????
zglasic to do ASO??
Auto jest jeszcze na gwarancjii...
Moze wlasciciele aut z silnikiem 2.2 napisza,czy u nich tez wystepuje takie zjawisko







 . I tak pomimo ze byłem mocno otumaniony po punkcie 3 gdyz powracałem do niego kilka razy stwierdziłem ze dymek ten ulatnia sie cały czas jak na filmiku wyzej i raczej zalatuje mi to  spalinami i stad  mam pytanie --konkretne pytanie... Czy ktos juz wymieniał w tym silniku podkładki pod wtryski i czy procedura jest podobnie prosta jak w wersji 2.0.  Podkładki nie nalezą  do drogich a sama czynnosc ich wymiany zajmie nie wiecej jak godzinke dlatego zamiast sie zastanawiac czy to spaliny czy nie wymienic je i spokojnie spac
  . I tak pomimo ze byłem mocno otumaniony po punkcie 3 gdyz powracałem do niego kilka razy stwierdziłem ze dymek ten ulatnia sie cały czas jak na filmiku wyzej i raczej zalatuje mi to  spalinami i stad  mam pytanie --konkretne pytanie... Czy ktos juz wymieniał w tym silniku podkładki pod wtryski i czy procedura jest podobnie prosta jak w wersji 2.0.  Podkładki nie nalezą  do drogich a sama czynnosc ich wymiany zajmie nie wiecej jak godzinke dlatego zamiast sie zastanawiac czy to spaliny czy nie wymienic je i spokojnie spac .Podejrzewam więc zużyte gładzie cylindrów/pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Dla potomnych: pilnować podkładek w 2.2 bo tam sitko smoka jest zintegrowane z zespołem wyważającym i pompą oleju – nie da się go wyczyścić tak prosto jak w 2.0 i to naprawdę gruba robota z demontażem tego wszystkiego
 .Podejrzewam więc zużyte gładzie cylindrów/pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Dla potomnych: pilnować podkładek w 2.2 bo tam sitko smoka jest zintegrowane z zespołem wyważającym i pompą oleju – nie da się go wyczyścić tak prosto jak w 2.0 i to naprawdę gruba robota z demontażem tego wszystkiego 