Strona 1 z 1
Termostat

Napisane:
27 sty 2012, 03:07
przez dumdum
Byłem wczoraj w serwisie i zgłaszałem, że samochód dosyć dużo pali – coś około 10,5 ON w mieście. Dodatkowe spostrzeżenie mam takie, że silnik wolniej się rozgrzewa niż kiedyś, a wcale nie mieliśmy do tej pory jakiś mrozów. Sprawdziłem jeszcze, że gdy wskazówka temperatury jest gdzieś w 1/4 wskazania to rura idąca z silnika do chłodnicy była już ciepła. Zgłosiłem to wszystko w serwisie i rzeczywiście potwierdzili, że 10,5 to sporo jak na diesla i zrobili tylko kalibracje wtrysków. Nie sprawdzali jednak termostatu, bo uznali, że rura robi się ciepła, bo w termostacie jest mały otworek do odpowietrzania. Zdziwiłem się mocno, bo w poprzednich moich samochodach było tak, że dopóki silnik nie złapał pełnej temperatury to wąż od silnika do chłodnicy był zimy jak lód.
Może ktoś potwierdzić u siebie jak zachowuję się termostatach w Mazdach i czy rura nagrzewa się przy podobnym wskazaniu temperatury. Z góry dzięki
Edit:
Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc i sprawdzić czy w Waszych dieslach rura od silnika od chłodnicy jest cała ciepła gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 1/4 wskazania?
[Usunięte]

Napisane:
30 sty 2012, 19:30
przez dumdum

Ten post został usunięty
przez
Gość 30 sty 2012, 19:49.
Powód: post pod postem
Re: Termostat

Napisane:
30 sty 2012, 19:50
przez Wojtek
halo koledzy... ma ktos diesla?
mozecie sprawdzic to o co sie pytaja?

Re: Termostat

Napisane:
30 sty 2012, 20:47
przez piotrek0077
Witam!
Kolego "dumdum" problem w serwisie polega na tym że powiedziałeś dużo pali! Jeżeli można zbyć klienta robiąc kalibrację wtrysków to ok! bo jak się mechanik pomyli że to nie termostat to serwis zostanie z częścią. To może powinieneś powiedzieć "nie nagrzewa się" i taka rada jak wyjeżdżasz z serwisu i nie ma poprawy to wracaj natychmiast z powrotem i wtedy będą musieli się tym zająć!!!
Autko na gwarancji czy już po?

Napisane:
30 sty 2012, 22:07
przez dumdum
@Piotrek0077 problem polega na tym, że w przypadku takich problemów jak "wolniej się nagrzewa" czy "więcej pali" ciężko jest udowodnić serwisantom, że problem występuje na 100%. W przypadku "dużo pali" to miałem przynajmniej wskazanie z komputera i roczną historię z motostat.pl, więc dosyć ciężko było im to podważyć. Coś zrobili (kalibracja) i sprawdzam, jakie będzie spalanie przy następnym zbiorniku. Natomiast w przypadku "wolno się nagrzewa" mam tylko moją subiektywną ocenę przeciwko ich TTTM. Dlatego prosiłem forumowiczów o informację, jaka jest temperatura rury za termostatem przy nie do końca nagrzanym silniku, że wiedzieć czy warto nie odpuszczać serwisowi, czy może rzeczywiście TTTM i trzeba z tym żyć.
Co do reszty to jak najbardziej się zgadzam, że jak ewedentnie widać, że nie ma poprawy to trzeba ich cisnąć. Auto jeszcze do końca marca na gwarancji.

Napisane:
31 sty 2012, 09:13
przez glowasiek
dumdum napisał(a): Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc i sprawdzić czy w Waszych dieslach rura od silnika od chłodnicy jest cała ciepła gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 1/4 wskazania?
Bede mial okazje to sprawdze, fakt ze jezdze codziennie ale niestety ta temperature mam na 3 pasmowce wiec raczej marne szanse na zatrzymanie i sprawdzenie. Moze podczas weekendowego wypadu do sklepu czy gdzies uda mi sie to obadac i dam wtedy znac. pozdrawiam

Napisane:
31 sty 2012, 19:01
przez Marianek
dumdum napisał(a):Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc i sprawdzić czy w Waszych dieslach rura od silnika od chłodnicy jest cała ciepła gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 1/4 wskazania?
Jak będę miał okazje to sprawdzę ale nie obiecuje,zona więcej autem jeździ niż ja

Pozdrawiam
Marian

Napisane:
31 sty 2012, 23:42
przez dumdum
Dzięki Panowie. Liczę, że wam się uda

Re: Termostat

Napisane:
4 lut 2012, 16:49
przez damianko
u mnie wskazówka temperatury była na pierwszych kreskach to przewód idący od termostatu do chłodnicy był tez ciepły także chyba u ciebie jest ok.
Pozdrawiam
Damian

Napisane:
5 lut 2012, 12:14
przez dumdum
Dzięki Damianko za info.
Re: Termostat

Napisane:
20 lis 2018, 20:20
przez valdi2000
witam serdecznie!
mam pytanie, czeka mnie wymiana termostatu w mojej m6 gh 2.2 2010r, trzyma ledwo 75stopni, chciałbym się upewnić czy termostat jest w tej obudowie którą zaznaczyłem na zdjęciu?
nie jestem pewien czy to zdjęcie to jest faktycznie silnik R2 ponieważ zdjęcie znalazłem w necie,
z góry dziękuje za pomoc,
pozdrawiam
Paweł