Byłem wczoraj w serwisie i zgłaszałem, że samochód dosyć dużo pali – coś około 10,5 ON w mieście. Dodatkowe spostrzeżenie mam takie, że silnik wolniej się rozgrzewa niż kiedyś, a wcale nie mieliśmy do tej pory jakiś mrozów. Sprawdziłem jeszcze, że gdy wskazówka temperatury jest gdzieś w 1/4 wskazania to rura idąca z silnika do chłodnicy była już ciepła. Zgłosiłem to wszystko w serwisie i rzeczywiście potwierdzili, że 10,5 to sporo jak na diesla i zrobili tylko kalibracje wtrysków. Nie sprawdzali jednak termostatu, bo uznali, że rura robi się ciepła, bo w termostacie jest mały otworek do odpowietrzania. Zdziwiłem się mocno, bo w poprzednich moich samochodach było tak, że dopóki silnik nie złapał pełnej temperatury to wąż od silnika do chłodnicy był zimy jak lód.
Może ktoś potwierdzić u siebie jak zachowuję się termostatach w Mazdach i czy rura nagrzewa się przy podobnym wskazaniu temperatury. Z góry dzięki
Edit:
Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc i sprawdzić czy w Waszych dieslach rura od silnika od chłodnicy jest cała ciepła gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 1/4 wskazania?
Termostat
Strona 1 z 1
halo koledzy... ma ktos diesla?
mozecie sprawdzic to o co sie pytaja?
mozecie sprawdzic to o co sie pytaja?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam!
Kolego "dumdum" problem w serwisie polega na tym że powiedziałeś dużo pali! Jeżeli można zbyć klienta robiąc kalibrację wtrysków to ok! bo jak się mechanik pomyli że to nie termostat to serwis zostanie z częścią. To może powinieneś powiedzieć "nie nagrzewa się" i taka rada jak wyjeżdżasz z serwisu i nie ma poprawy to wracaj natychmiast z powrotem i wtedy będą musieli się tym zająć!!!
Autko na gwarancji czy już po?
Kolego "dumdum" problem w serwisie polega na tym że powiedziałeś dużo pali! Jeżeli można zbyć klienta robiąc kalibrację wtrysków to ok! bo jak się mechanik pomyli że to nie termostat to serwis zostanie z częścią. To może powinieneś powiedzieć "nie nagrzewa się" i taka rada jak wyjeżdżasz z serwisu i nie ma poprawy to wracaj natychmiast z powrotem i wtedy będą musieli się tym zająć!!!
Autko na gwarancji czy już po?
- Od: 20 sie 2006, 22:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
@Piotrek0077 problem polega na tym, że w przypadku takich problemów jak "wolniej się nagrzewa" czy "więcej pali" ciężko jest udowodnić serwisantom, że problem występuje na 100%. W przypadku "dużo pali" to miałem przynajmniej wskazanie z komputera i roczną historię z motostat.pl, więc dosyć ciężko było im to podważyć. Coś zrobili (kalibracja) i sprawdzam, jakie będzie spalanie przy następnym zbiorniku. Natomiast w przypadku "wolno się nagrzewa" mam tylko moją subiektywną ocenę przeciwko ich TTTM. Dlatego prosiłem forumowiczów o informację, jaka jest temperatura rury za termostatem przy nie do końca nagrzanym silniku, że wiedzieć czy warto nie odpuszczać serwisowi, czy może rzeczywiście TTTM i trzeba z tym żyć.
Co do reszty to jak najbardziej się zgadzam, że jak ewedentnie widać, że nie ma poprawy to trzeba ich cisnąć. Auto jeszcze do końca marca na gwarancji.
Co do reszty to jak najbardziej się zgadzam, że jak ewedentnie widać, że nie ma poprawy to trzeba ich cisnąć. Auto jeszcze do końca marca na gwarancji.
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
dumdum napisał(a): Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc i sprawdzić czy w Waszych dieslach rura od silnika od chłodnicy jest cała ciepła gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 1/4 wskazania?
Bede mial okazje to sprawdze, fakt ze jezdze codziennie ale niestety ta temperature mam na 3 pasmowce wiec raczej marne szanse na zatrzymanie i sprawdzenie. Moze podczas weekendowego wypadu do sklepu czy gdzies uda mi sie to obadac i dam wtedy znac. pozdrawiam
dumdum napisał(a):Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc i sprawdzić czy w Waszych dieslach rura od silnika od chłodnicy jest cała ciepła gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 1/4 wskazania?
Jak będę miał okazje to sprawdzę ale nie obiecuje,zona więcej autem jeździ niż ja
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
u mnie wskazówka temperatury była na pierwszych kreskach to przewód idący od termostatu do chłodnicy był tez ciepły także chyba u ciebie jest ok.
Pozdrawiam
Damian
Pozdrawiam
Damian
Ostatnio edytowano 5 lut 2012, 14:44 przez damianko, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lis 2011, 21:26
- Posty: 205
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS
witam serdecznie!
mam pytanie, czeka mnie wymiana termostatu w mojej m6 gh 2.2 2010r, trzyma ledwo 75stopni, chciałbym się upewnić czy termostat jest w tej obudowie którą zaznaczyłem na zdjęciu?
nie jestem pewien czy to zdjęcie to jest faktycznie silnik R2 ponieważ zdjęcie znalazłem w necie,
z góry dziękuje za pomoc,
pozdrawiam
Paweł
mam pytanie, czeka mnie wymiana termostatu w mojej m6 gh 2.2 2010r, trzyma ledwo 75stopni, chciałbym się upewnić czy termostat jest w tej obudowie którą zaznaczyłem na zdjęciu?
nie jestem pewien czy to zdjęcie to jest faktycznie silnik R2 ponieważ zdjęcie znalazłem w necie,
z góry dziękuje za pomoc,
pozdrawiam
Paweł
- Od: 28 lip 2013, 21:42
- Posty: 44
- Skąd: Olkusz
- Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6