Termostat

Postprzez dumdum » 27 sty 2012, 03:07

Byłem wczoraj w serwisie i zgłaszałem, że samochód dosyć dużo pali – coś około 10,5 ON w mieście. Dodatkowe spostrzeżenie mam takie, że silnik wolniej się rozgrzewa niż kiedyś, a wcale nie mieliśmy do tej pory jakiś mrozów. Sprawdziłem jeszcze, że gdy wskazówka temperatury jest gdzieś w 1/4 wskazania to rura idąca z silnika do chłodnicy była już ciepła. Zgłosiłem to wszystko w serwisie i rzeczywiście potwierdzili, że 10,5 to sporo jak na diesla i zrobili tylko kalibracje wtrysków. Nie sprawdzali jednak termostatu, bo uznali, że rura robi się ciepła, bo w termostacie jest mały otworek do odpowietrzania. Zdziwiłem się mocno, bo w poprzednich moich samochodach było tak, że dopóki silnik nie złapał pełnej temperatury to wąż od silnika do chłodnicy był zimy jak lód.
Może ktoś potwierdzić u siebie jak zachowuję się termostatach w Mazdach i czy rura nagrzewa się przy podobnym wskazaniu temperatury. Z góry dzięki

Edit:

Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc i sprawdzić czy w Waszych dieslach rura od silnika od chłodnicy jest cała ciepła gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 1/4 wskazania?
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

PostTen post został usunięty przez Gość 30 sty 2012, 19:49.
Powód: post pod postem

Postprzez Wojtek » 30 sty 2012, 19:50

halo koledzy... ma ktos diesla?
mozecie sprawdzic to o co sie pytaja? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrek0077 » 30 sty 2012, 20:47

Witam!
Kolego "dumdum" problem w serwisie polega na tym że powiedziałeś dużo pali! Jeżeli można zbyć klienta robiąc kalibrację wtrysków to ok! bo jak się mechanik pomyli że to nie termostat to serwis zostanie z częścią. To może powinieneś powiedzieć "nie nagrzewa się" i taka rada jak wyjeżdżasz z serwisu i nie ma poprawy to wracaj natychmiast z powrotem i wtedy będą musieli się tym zająć!!!
Autko na gwarancji czy już po?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 22:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez dumdum » 30 sty 2012, 22:07

@Piotrek0077 problem polega na tym, że w przypadku takich problemów jak "wolniej się nagrzewa" czy "więcej pali" ciężko jest udowodnić serwisantom, że problem występuje na 100%. W przypadku "dużo pali" to miałem przynajmniej wskazanie z komputera i roczną historię z motostat.pl, więc dosyć ciężko było im to podważyć. Coś zrobili (kalibracja) i sprawdzam, jakie będzie spalanie przy następnym zbiorniku. Natomiast w przypadku "wolno się nagrzewa" mam tylko moją subiektywną ocenę przeciwko ich TTTM. Dlatego prosiłem forumowiczów o informację, jaka jest temperatura rury za termostatem przy nie do końca nagrzanym silniku, że wiedzieć czy warto nie odpuszczać serwisowi, czy może rzeczywiście TTTM i trzeba z tym żyć.

Co do reszty to jak najbardziej się zgadzam, że jak ewedentnie widać, że nie ma poprawy to trzeba ich cisnąć. Auto jeszcze do końca marca na gwarancji.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez glowasiek » 31 sty 2012, 09:13

dumdum napisał(a): Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc i sprawdzić czy w Waszych dieslach rura od silnika od chłodnicy jest cała ciepła gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 1/4 wskazania?


Bede mial okazje to sprawdze, fakt ze jezdze codziennie ale niestety ta temperature mam na 3 pasmowce wiec raczej marne szanse na zatrzymanie i sprawdzenie. Moze podczas weekendowego wypadu do sklepu czy gdzies uda mi sie to obadac i dam wtedy znac. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Marianek » 31 sty 2012, 19:01

dumdum napisał(a):Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc i sprawdzić czy w Waszych dieslach rura od silnika od chłodnicy jest cała ciepła gdy wskazówka temperatury jest w okolicy 1/4 wskazania?


Jak będę miał okazje to sprawdzę ale nie obiecuje,zona więcej autem jeździ niż ja :)
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez dumdum » 31 sty 2012, 23:42

Dzięki Panowie. Liczę, że wam się uda :)
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez damianko » 4 lut 2012, 16:49

u mnie wskazówka temperatury była na pierwszych kreskach to przewód idący od termostatu do chłodnicy był tez ciepły także chyba u ciebie jest ok.

Pozdrawiam
Damian
Ostatnio edytowano 5 lut 2012, 14:44 przez damianko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez dumdum » 5 lut 2012, 12:14

Dzięki Damianko za info.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez valdi2000 » 20 lis 2018, 20:20

witam serdecznie!

mam pytanie, czeka mnie wymiana termostatu w mojej m6 gh 2.2 2010r, trzyma ledwo 75stopni, chciałbym się upewnić czy termostat jest w tej obudowie którą zaznaczyłem na zdjęciu?

nie jestem pewien czy to zdjęcie to jest faktycznie silnik R2 ponieważ zdjęcie znalazłem w necie,

z góry dziękuje za pomoc,
pozdrawiam
Paweł
Załączniki
mazda 6 gh 2010 R2 termostat.jpg
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 44
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6