Strona 1 z 3

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 4 lip 2011, 20:30
przez lola
mam pytanie do właścicieli 2,2mzr-cd – czy wzrasta w waszym silniku znacząco poziom oleju z powodu wypalania sie dpf? bo mnie wkurza ze po 17tys mam o 3cm wyższy, pytalem w dziale cx7 i tam problem praktycznie nie istnieje 2-3mm na 20tys km- pozazdrościć :(

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 5 lip 2011, 09:43
przez Kamil
co prawda użytkuję 2.0mzr-cd ale podwyższony stan oleju mam przez caly okres użytkowania ;) a skąd wiesz że podwyższony stan spowodowany jest wypalaniem DPF'u? dodatkowo spytam się z ciekawości, w Mazdach 6, 2.2 mzr-cd tez jest ten czynnik ad-blue, tak jak w cxach?

glowasiek no przecież polak ma problem w benzynie z dpfem. Przecież jego znajomi mechanicy skądś tam – wnioskuje, że wybitni znawcy mazdy, zajmujący się na co dzień najnowszymi produktami z logiem naszych pociech, wydali werdykt : 8 chciało benzynę – mniemam że są po szkoleniach w Hiroszimie, zaś tylko 2 chciało diesla – podejrzewam że mechanik – samouk, albo praktykant – uczeń przy zakładzie blacharskim. Przepraszam jeżeli uraziłem, ale tak właśnie wyobrażam sobie mechaników dzięki którym tak twardo nasz kolega trzyma się kurczowo swoich opinii i nie przyjmuje do wiadomości żadnych bodźców z zewnątrz

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 5 lip 2011, 13:28
przez lola
problemów z dpf nigdy nie miałem pomijając wzrastajacy poziom oleju/wg aso to konsekwencje jazdy głównie po krakowie/ w aso poinformowano mnie ze w m6 2,2 poziom oleju nie wzrasta i w przeciwienstwie do 2,2cx7 nie ma w m6 ad blue stąd moje pytanie czy to prawda? przy mojej krakowskiej jeżdzie olej sie podnosi o 1cm na 5tys km tez nie zblizam sie do X

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 5 lip 2011, 13:40
przez glowasiek
to mysle ze nie masz zadnych powodow do zmartwien

Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF – pytania, problemy

PostNapisane: 23 paź 2011, 12:42
przez freebulas_colt
Witam,
Wiem ze temat byl walkowany wiele razy, czytalem odnosnie filtra DPF w silnikach 2litorwych, ze wynikaja pewne problemy.
Mieszkam w Szkocji i rozwazam zakup Madzi 6 z przebiegiem okolo 70-90 tysmil ( 120-140tyskm) rocznik 08/09.
Jako ze odstraszyly mnie informacje na temat silnikow 2 litorwych i filtra dpf , mam pytanie do uzytkownikow silnikow 2.2d l czy ten problem rowniez czesto wystepuje??? Czy technologicznie jest to lepszy silnik czyt. mniej awaryjny?
Z gory dziekuje za wszelkie info,
Pozdrawiam,

Re: Mazda 6 2.2d sport a filtr DPF

PostNapisane: 23 paź 2011, 18:59
przez freebulas_colt
To jak nikt nie posiada tego silnika???
Zalezy mi na waszej opinii, skoro tyle jest problemow z tym filtrem DPF to moze trzeba rozwazyc inny wybor auta.
pozdro

Re: Mazda 6 2.2d sport a filtr DPF

PostNapisane: 24 paź 2011, 00:06
przez dobrzyn22
odstraszyly mnie informacje na temat silnikow 2 litorwych i filtra dpf


Gdzieś Ty to wyczytał,że żeś się tak wystraszył?? ;P
Zauważ,że nie ma silników bezawaryjnych,żadnej marki...
Silniki 2.0 diesla montowane w Mazdach są generalnie dobre,a z pewnością-jeśli chodzi o usterkowość-wypadają lepiej niż reszta.
O tego diesla trzeba po prostu odpowiednio dbać,co przy"normalnej" eksploatacji nie jest zbyt trudne-lejesz dobrej jakości olej(najlepiej dexelia),wymieniasz go nieco częściej niż zaleca instrukcja obsługi auta,a do tego dajesz możliwość wypalenia się DPF-owi co jakiś czas(nie jeździsz non-stop po mieście/50km.h)...To chyba nie jest zbyt trudne,a sprawia że ten silnik się odwdzięcza niezawodnością większą niż "przeciętna" w tej klasie aut...

Re: Mazda 6 2.2d sport a filtr DPF

PostNapisane: 24 paź 2011, 09:15
przez freebulas_colt
Ale wiesz kupujac uzywana Madzie nie wiesz jak byla wczesniej eksploatowana.
Pomimo ze bede staral sie dostac Mazde z pelna ksiazka serwisoa i tylko jednym wlascicielem i tak zostaje ta niepewnosc.
Dzieki za info ,

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 24 paź 2011, 09:47
przez bieski
Witam

Zmieniłem temat na bardziej zrozumiały.
Proszę się trzymać tematu dyskusji.

Szkoda że na naszym forum jest tak mało właścicieli tego silnika, przydałyby się zaktualizować nieco nasz poradnik.

[Usunięte]

PostNapisane: 24 paź 2011, 11:52
przez dobrzyn22
PostTen post został usunięty przez bieski 24 paź 2011, 11:54.
Powód: Prosiłem trzymac sie tematu dyskusji.

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 1 lis 2011, 00:33
przez Enduro
2,2 citd jest warty polecania,absolutnie.
w moim okolicznym ASO jest ok. 500 aut z tym silnikiem serisowanych i nic wielkiego nie stwierdzono w kwestii awaryjności.
DPf to ustrojstwo , które nie znosi krótkich miejskich tras.
przed zakupem warto podjechać na terster i odcztać wartosci wtryskow, cisnienie turbiny i pompy wysokiego cisnienia i stopien zapchania filtera DPf.
polecam.
pozdr.E

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 1 lis 2011, 18:30
przez Myjk
Enduro napisał(a):DPf to ustrojstwo , które nie znosi krótkich miejskich tras.

Znowu to samo. Ja jeżdżę codziennie od trzech i pół roku, 2x25 km po Wawie, 80 tkm za mną. Ostatnio u Jaksy sprawdzony stan DPF -- wyszło 0.8 -- czyli wynik praktycznie jak w nowym aucie. Co jednoznacznie zaprzecza Twojemu stwierdzeniu z cytatu.

Filtr DPF w silniku MZR-CD

PostNapisane: 1 lis 2011, 19:05
przez Enduro
Myjk napisał(a): Ja jeżdżę codziennie od trzech i pół roku, 2x25 km po Wawie, 80 tkm za mną.

ale ty wielokrotnie opisywałeś jak go dopalasz, co ewidentnie decyduje o jego stanie!
Myjk napisał(a):
Ostatnio u Jaksy sprawdzony stan DPF -- wyszło 0.8 -- czyli wynik praktycznie jak w nowym aucie. Co jednoznacznie zaprzecza Twojemu stwierdzeniu z cytatu.

a co to za wartość?
pierwszej, drugiej sondy czy też czujnika róznicowego? no bo jest to istotne.
P.S.
ty opiersz się na własnym aucie, a ja z kolei na inforacjach od bardzo wielu użytkowników auta z filterem cząsteczek stałych.
choć może Jarek dorzyci tu kilka swoich spostrzeżeń, popartych praktyką dnia codziennego i to z ulic miasta stołecznego..
pozdr.E

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 1 lis 2011, 19:43
przez Myjk
Normalnie użytkuję auto. Od blisko dwóch lat nie zaglądam nawet pod maskę w celu sprawdzenia stanu oleju, nie zwracam uwagi na proces wypalania, nie przepalam go specjalnie, nie dopalam, etc. Jarka wnioski, jeśli mogę w Jego imieniu, są podobne do moich. Zajechane auta, mają zajechany DPF -- a nie takie które jeżdżą po mieście. Czemu niby teraz GH nagle nie mają problemów? Przecież w kwestii DPFu się praktycznie nie różnią od GG/GY. Ano właśnie dlatego, że są zakupione nowe w salonie i odpowiednio serwisowane. Tyle i aż tyle. Z 2.2 zaczną się cyrki, jak ruszy rynek wtórny (powyżej 4-5 lat) i zaczną się oszczędności "nowych" użytkowników. BTW Enduro, nie znudziło Ci się jeszcze strasznie ludzi DPFem? Ja rozumiem, że dzisiaj Halloween, ale bez przesady.

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 1 lis 2011, 23:23
przez Enduro
Myjk napisał(a):.. BTW Enduro, nie znudziło Ci się jeszcze strasznie ludzi DPFem? Ja rozumiem, że dzisiaj Halloween, ale bez przesady.

upraszam o wyjasnienie skrótu "BTW", bo jest mi on nieznany.
a ja nie mam na celu tu nikogo i niczym straszyc, a chodzi mi ewidentnie o doinformowanie o ewentualnych problemach, które mogą, ale oczywiści nie muszą się pojawić.
tyle i nic więcej.
moim źródłem informacji jest kilka solidnych warsztatów w Pl. wyspecjalizowanych w tej marce auta, jak i sporej wielkości serwisy w D. obsługujący kilkaset aut z tym spec. silnikiem (citd DPF),
a intersuje mnie on specjalnie, bo dojrzewam do zakupu GH z 2,2 citd.
i dlatego dzieląc się takimi spostrzeżeniami, postrzegam je jako prawdziwe, lub mocno do tej kategorii zbliżone i miarodajne dla użytkowników i potencjalnych zainteresowanych zakupem takiego auta.
P.S.
swego czasu upierałeś się niesamowicie, mocno przekonany co do kwestii przybywania oleju w silniku i sygnalizacji na licznikach zbyt wysokiego stanu, co było absolutnie nieprawidłowym stwierdzeniem,
przy czym podpierałeś się informacjami zawartymi w instrukcji obsługi, które to również nie były poprawne, no ale po jakimś czasie przejrzałeś sprawe i wg. mnie powinienneś dopatrzyć sie faktu, że w niektórych kwestiach należy posłuchać informacji z kilku innych, niezależnych fachowych źródeł.
serdecznie pozdrawiam.
E.

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 2 lis 2011, 22:02
przez cuearoc
Z własnego doświadczenia, auto głównie użytkowane w Warszawie, sporadyczne wyjazdy poza miasto, przejechane 22 tys. km, póki co zero problemów z filtrem dpf

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 27 mar 2013, 14:52
przez BloodyGT
ja swaja mazde 2.2 kupilem jak miala przejechane 63 tys. teraz ma 75tys przez ten okres zero problemow z filtrem,zreszta zero jakich kolwiek awarii:)) Filtr wypala sie bardzo szybko nie potrzebuje specjalnej troski....Jedyny jaki mam problem to podkladki pod wtryskami,bo buchaaaaa z pod korka wlewu oleju ;((

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 27 mar 2013, 17:55
przez bartek_bart
Z tego co tu wyczytałem rozumiem , że dpf w silniku 2,2 to to samo co w 2,0 i działa na takiej samej zasadzie?? ( wzrost ilości oleju w silniku itp )

PostNapisane: 27 mar 2013, 19:11
przez chmooreck
Działa na takiej samej zasadzie, ale coś w nim poprawili w stosunku do tego z 2.0.

PostNapisane: 29 mar 2013, 19:52
przez Enduro
chmooreck napisał(a):Działa na takiej samej zasadzie, ale coś w nim poprawili w stosunku do tego z 2.0.

zawsze nowsza modele auta przynoszą zamiany
i oby były one bynajmniej pozytywne dla użytkownika
pozdr.
E