Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF – pytania, problemy

Postprzez CudownyBocianek » 29 lip 2013, 02:24

O tak nowsze modele wnoszą super zmiany np. w postaci wyższych kosztów serwisowania (łańcuch rozrządu) etc...
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez smile » 31 lip 2013, 21:19

To co wyrabia SKAYAKTIV w porównaniu do MZR-CD to przepaść technologiczna, oczywiście na plus :) Więc czasem zmiany przynoszą pozytywne korzyści :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez CudownyBocianek » 31 lip 2013, 21:42

Na razie za wcześnie aby cokolwiek rokować. Czas pokaże.... Na pewno będzie suuuper dla pierwszego właściciela gdy auto będzie jeszcze na gwarancji. A po gwarancji niech następny się martwi i buli.... :>
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez smile » 31 lip 2013, 22:03

Zawsze pierwszy właściciel ma najlepiej :) Jesteśmy zbyt biedni aby kupować auta używane... :P
Co do SKAYA z którymi mam styczność, spalanie benzyny w 2,0 na poziomie 8 litrów w cyklu mieszanym to tyle ile w dieslu... zalety... brak koła dwumasowego, wtrysków wrażliwych na kiepski olej napędowy, tak samo pompa wtryskowa i cały osprzęt... To po co komu diesel?! :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dunci » 19 sie 2013, 12:03

Zauważyłem u siebie dość dziwny objaw, mianowicie im więcej kilometrów mam zrobionych na oleju, tym częściej inicjowany jest cykl wypalania dpf. Aktualnie mam 14 tys zrobione na oleju ,trasa 600km ,filtr przepalał się aż dwa razy. Gdy olej był świeży czegoś takiego nie było. Czy u was też jest podobnie? Czy jak zmienię olej i skasuje inspekcje wszystko wróci do normy? U siebie proces wypalania obserwuje po chwilowym spalaniu, gdy filtr jest wypalany spalanie drastycznie rośnie do góry. Nigdy nie miałem sytuacji że zapaliła się kontrolka DPF.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 00:09
Posty: 56
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport

Postprzez snake33 » 10 kwi 2014, 18:11

Witam
Zakladam nowy temat poniewaz nei znalazlem jescze dokladnie czegos z tym samym problemem co mam ja. Otoz to posiadam Mazde 6 2009, 2.2d 185hp, i mam problem z DPF. Po przejechaniu kolo 100km, pojawia mi sie check engine, i samochod wchodzi w loomp mode. Kiedy zczytuje blad, jest on P2002 ktory oznacza ze przeplyw przez DPF jest ponizej progu. Wszedzie gdzie wyczytuje najpierw pojawia sie migajaca kontrolka DPF. U mnie ona sie w cale nie pojawia, tylko sam check engine, ciagle pokazujac ten sam blad. Robilem czyszczenie DPF wymuszone, bez komputera (wersja z kablem, masa i 2x pedal gazu do spodu). Pomoglo to na 200km i problem powrocil. Czy moglby mi ktos powiedziec czy moge sprawdzic w jakim stopniu jest zanieczyszczony filtr? albo jak sprawdzic czy to filtr czy cos innego np czujnik? Dziwi mnie to ze DPF kontrolka w cale sie nie zaswieca.
Jakby ktos mogl pomoc bardzo bylbym wdzieczny
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 18:00
Posty: 14
Skąd: United Kingdom
Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant

Postprzez Wojtek » 10 kwi 2014, 19:33

szkoda, że wcześniej nie zapoznałeś sie z tym działem...

viewtopic.php?f=124&t=163818
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez snake33 » 11 kwi 2014, 15:58

zapoznalem sie i ten kabelek mam takze zrobiony, z przelacznikem HS/MS, ale nic mi z tego, bo albo niue potrafie z tego umiejetnie korzystac albo nie da sie tam wymusic wypalania DPF, moge odczytac kiedy takie mialo miejsce i ile ich bylo, ale wymusic mi sie nie da...
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 18:00
Posty: 14
Skąd: United Kingdom
Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant

Postprzez Sebal » 20 kwi 2014, 00:09

A może winny nie jest sam DPF tylko uszkodzona jest sonda Lambda?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Wojtek » 20 kwi 2014, 06:05

to spalanie powinno byc wyzsze...
Ale racją jest, że nie wszystko to DPF... Na nim się to kończy... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez snake33 » 12 lip 2014, 14:53

Heh, okazalo sie ze DPF'a w cale nie mialem, ktos go wybebeszyl tylko fizycznie zaraz przed sprzedaza auta, wszystkie wypalania na marne, bo ni bylo co wypalac:P ale juz problem rozwiazany:)
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 18:00
Posty: 14
Skąd: United Kingdom
Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant

Postprzez misiek5510 » 25 cze 2016, 23:14

Witam mam pytanie. Kupilem sobie 2ga mazde z silnikiem 2.2 smigam ja juz 6 miesiecy z tym ze mam problem z DPF ZNOWU. Mialem go w wersji 2.0 i mam z 2.2, ale do rzeczy.

Wymiana oleju i po 2500tys mil poziom oleju pod X <nie powiem> wiec do wymiany. Przy zmianie oleju nowy olej byl na poziomie lekko powyzej polowy pomiedzy min a max a po ledwo 4000 tys km juz do wymiany ? Wtryski pracuja jak nalezy wszystko chodzi elegancko jesli filtr zaczyna wyplanie zazwyczaj upewniam sie ze sie wypali do konca. (mam caly czas ustawione spalanie chwilowe i gdy spada wiem ze filtr sie wypala wiec jade na obwodnice 5-10 min i gdy spalanie wraca do normy wiem ze filtr sie wypalil ).

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale zauwazylem ze przy jezdzie mieszanej filtr wypala mi sie co jakies 60-80 mil czyli co 100-130km, wydaje mi sie, ze jest to dosc czeste, jednak gdy jestem w trasie jest to jakies 200mil.

Ostatnie pytanie mam mechanika w luton ktory podobno wycina taki filtr wklada go na noc do jakiegos roztworu i czysci ultradzwiekami, wg niego efekty sa bardzo dobre jednak ja nic nie moglem na ten temat znalezc w internecie wiec sie zastanawiam czy takie cos mialo by sens.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez Enduro » 25 cze 2016, 23:38

filtr jest zewnetrznie zapchany i bez konkretnej ingernecji lub wymiany problem powroci..

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez misiek5510 » 26 cze 2016, 00:13

To znaczy mylisz by zaryzykowac i go wyczyscic czy co ?
Dziwne bo tak jak mowie wypala sie szybko bo 5-10 minut tylko ze dosc czesto jesli czesciej smigam po miescie, a w trasie co mniejwiecej 300-400 kilometrow. Inni mowia ze filtr im sie wypala tez co 500km i olej im nie rosnie bo jezeli filtr sie dopali to ze diesel nie przenika do miski olejowej tylko sie spala, a dostaje sie tam tylko jesli proces wypalania zostanie przerwany, a ja zazwyczaj upewniam sie ze ten proces wlasnie zostanie zakonczony wiec nie wiem czemu poziom oleju podniosl sie tak szybko. Olej jest dalej zolty tylko lekko pociemnial. Bledow nie mam zadnych.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez Enduro » 26 cze 2016, 08:42

sprawdz testerem poziom zapchania
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez misiek5510 » 26 cze 2016, 15:42

A możesz nieco rozwinąć temat ? za dużo mi to nie mówi <nauka>
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez Enduro » 26 cze 2016, 19:24

w AS= originalnym tersterem mazdy VCM warto przeczyscic pamiec, ustawic wtryski poprzez kalibracje, co potwierdzi ich stan tech. i odczytac poziom zapchania DPFa
dodatkowo spytaj jaki jest stan lancucha rozrzadu...

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez misiek5510 » 27 cze 2016, 00:08

Wtryski kalibrowane przy ostatniej wymianie oleju, łańcuch i podkładki pod wtryskami wymienione 6 miesięcy temu, korekcje wtrysków w normie, więc na pewno nie przelewają. Sprawdzę jeszcze % zapchanie w komputerze aczkolwiek sądzę że po wypaleniu jest ok bo robię te 100-150km po mieście więc teoretycznie zdąży się zapchać. Jedni mówią że 150km to normalna odległość pomiędzy wypalaniem inni że mało, że tylko po mieście powinno być spokojnie 200-250, a w trasie 500 więc..
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez sylwestro87 » 19 wrz 2016, 01:17

Dpf jest chyba załatwiony na amen.Albo wyczyścić albo do wymiany na nowy.3/4 mojego przebiegu to jazda po mieście i filtr wypala sie co ok. 400 km.Poza samymi cyklami wypalania trzeba też zwracać uwagę na odpowiedni olej silnikowy.Niewłaściwa oliwa tez przyśpiesza zabicie filtra
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2016, 01:10
Posty: 2
Auto: Mazda 6 Gh 2.2d 2010

Postprzez Enduro » 19 wrz 2016, 14:05

sylwestro87 napisał(a):..trzeba też zwracać uwagę na odpowiedni olej silnikowy.Niewłaściwa oliwa tez przyśpiesza zabicie filtra

to jest jak amen w pacierzu.

pozdr. i ubolewam nad DPFem
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6