2.2 MZR-CD 125KM(low), 163KM(mid)– różnice.

Postprzez CudownyBocianek » 17 maja 2015, 17:06

Ad 1.
Raczej nie ominie cię wymiana PCM-a i turbosprężarki. Tak nawiasem mówiąc to nie wiem jaka jest frajda z jazdy 2.2 MZR-CD, które ma tylko 129 KM.... :P

Ad 2.
Skoro jest dobry i nie sprawia problemów to po co go wycinać? Chyba, że sprawia to wtedy warto ale zaraz zaraz... Czy ty nie płacisz czasem roadtax-u od emisji? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez bpwiniu » 18 maja 2015, 09:07

CudownyBocianku a jesli podkrece sie do 160 to chyba wymiana turbo nie bedzie konieczna?

A ciekawe skad wiesz apropo road taxu ;p

Pozdrawiam

WU-ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 19:03
Posty: 31
Skąd: Oxford, UK
Auto: Mazda6
2.2 MZR-CD
2010

Postprzez CudownyBocianek » 21 maja 2015, 00:07

bpwiniu napisał(a):... a jesli podkrece sie do 160 to chyba wymiana turbo nie bedzie konieczna?

Tego niestety nie wiem. Musisz podjechać do jakiegoś DOBREGO specjalisty od chip-tuningu i zasięgnąć rady. Powinien Ci doradzić co i jak.
Jeżeli natomiast chodzi o roadtax to wiem bo sam też płacę w IRL :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez MariuS » 13 wrz 2018, 04:33

Trochę się wypowiem w kwestii różnic, bo jestem kilka miesięcy po remapie 2.2d 129/320na 180km/420.
Wszystko na seryjnej turbinie czyli w moim przypadku IHI VJ45 R2BF.

Ktoś pisał chyba w innym wątku, że wtryski, turbina i DPF różnią wersje mocowej 2.2d. (to że mają inne oznaczenia pcm nie podlega wątpliwości bo są tam dopasowane wersje softu pod daną moc).

W ASO weryfikowałem po numerach DPF i wtryski i okazuje się, że niezależnie czy jest to 129, 163 czy 180 konna wersja oba podzespoły są wspólne dla tych wersji.
Nie weryfikowałem turbin ponieważ nie miałem zamiaru zmieniać turbiny na inną, ale w zakładzie który robiłem chiptuning powiedzieli mi, że niezależnie czy jest to 129, 163 czy 185 konna wersja to chipują się maksymalnie na takie same parametry- ok 210KM. I patrząc na wykresy od nich faktycznie tak było.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Riki » 10 paź 2018, 10:10

bpwiniu zaloz turbo VJ44 (przed liftem oznaczenie R2AC po lifcie oznaczenie R2BH) oraz komputer silnika R2AC i masz w serii 185KM.
Jak było pisane wczesniej wtryski sa zawsze te same niezależnie od mocy.

Jak Ci się znudzi możesz dmuchnąc pozniej moc (jesli motor jest zdrowy) pod 220KM.
Nie rob chipa na tej turbo co masz, bo turbo Twoje nigdy nie wstanie tak wcześnie jak VJ44. Sprawdzone na wielu R2AA.
Komputer allegro 200PLN, turbo zdrowe 600-800PLN i masz 185KM a potem ew program.
Jak zrobisz chip na tym co masz to zdrowe max dla DPF bedzie ok 190KM bez mozliwosci dalszej modyfikacji mocy a pieniadze te same. Swoje turbo zawsze mozesz sprzedac :)
Aby dpf zył to nie celuj wiecej jak 200KM
Jesli DPF jest ok to nie ma sensu go wycinać
zwróc uwagę po modzie czy nie wypala się za często
przy 220KM dpf umrze smiercia naturalna dosc szybko – nie da sie przy tej mocy zachowac odpowiedniego stosunku dawek powietrza i paliwa i auto zwyczajnie kopci jak batory.

powodzenia
w razie pytań – pisz śmiało.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6