Dziwne odgłosy z okolic miski olejowej

Postprzez Ukman » 22 kwi 2009, 02:18

No mi tez tak cos mieli w silniku jak jakies kolo zebate . Ja kolega Melass i paru innych dzwiek mają ten sam... Ja zauwazylem to jak mechanik zmienil mi olej . Po kupnie mazdy przejechalem 80 mil do domu po czym postawilem magdalenke zeby troche wystygla no i wsuchiwalem sie w kazde szmery i wtedy tego dzwieku nie bylo ... Gdy zmienil mi polski mechanik olej za 35 funtow z robocizną gdzie w UK wmiare dobry olej kosztuje ok 28 funtow filtr 7 funtow czyli juz mamy 35 a gdzie koszta wymiany ... Dlaego ja nie moge sobie wyobrazic co on mi tam nalal . Od tamtego momentu gdy silnik jest juz cieply a ze olej pewnie do pupy to i pewnie traci swoje parametry robiąc sie rzadszy to i pewnie przez to jest ten dzwiek ... W ten weekend bede wymienial olej odrazu sprawdze smoka . Wleje 10w40 dexelię i zobaczymy :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez darrecki » 22 kwi 2009, 18:03

Ukman napisał(a):Wleje 10w40 dexelię i zobaczymy :)


Mi wlasnie stuknelo 140000 mil i ciagle jezdze na Dexeli 5w30, do tego zawsze filtr oryginalny Mazdowski. Nie wiem jaka roznica w cenie pomiedzy oboma olejami, ale ja bym wybral 5w30.

Dodam (a pisalem juz o tym w tym watku) ze u mnie nic nie slychac, chyba ze wejde pod auto i przyloze ucho blisko miski olejowej.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3132 (49/161)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Ukman » 22 kwi 2009, 19:04

Ahha czyli piszesz ze lepiej zebym zalal 5w30 niz 10w40 ?
U mnie slychac to jak przylozy sie ucho do prawego kola i slychac to dosc wyraznie :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 22 kwi 2009, 19:40

jesli cos wydaje halas:
to tylko gęściejszy olej to wytłumi
a rzadszy na pewno odwrotnie....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 22 kwi 2009, 19:42

Ja mam zalany dexelia 10w40 i to słychać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez darrecki » 22 kwi 2009, 19:51

Ukman napisał(a):Ahha czyli piszesz ze lepiej zebym zalal 5w30 niz 10w40 ?
U mnie slychac to jak przylozy sie ucho do prawego kola i slychac to dosc wyraznie :)


Nie wiem co lepiej zalac w Twoim przypadku, ja bym wlal 5w30. I to nie bynajmniej z wiedzy jaka posiadam ale przekonania ze jest lepszy, wyboru musisz dokonac sam. U dealera gdzie kupuje olej powiedzieli mi ze nie maja 10w40 i leja tylko 5w30.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3132 (49/161)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez melass » 22 kwi 2009, 20:01

Wiesz ale nie za bardzo można zejść z 10w40 na 5w30...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez xANDy » 27 kwi 2009, 10:38

melass napisał(a):Wiesz ale nie za bardzo można zejść z 10w40 na 5w30...

a to dlaczego??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez melass » 28 kwi 2009, 21:03

Bo podobno można rozszczelnić silnik i uszczelniacze, tak mówił mi ojciec... Zagałem ostatnio z Jaksa i stwierdził żebym zalał 5w30 wiec sądze że jaksa ma większą wiedzę na ten temat...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez melass » 6 maja 2009, 16:13

Przed wymiana oleju rozgrzałem silnik i było to trrry trry, zgasiłem motor zalałem płukanke forte, odpalam silnik i juz tego dzwieku nie było!!! Nie wiem czy to przez to ze za gęsty olej był czy to forte cos tam umyło nie wiem. Zalałem Dexelie 5w30 i trykania nie ma i oby juz nie powróciło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez xANDy » 1 cze 2009, 20:12

xANDy napisał(a):
melass napisał(a):Wiesz ale nie za bardzo można zejść z 10w40 na 5w30...

a to dlaczego??

Jak widać obalamy po raz kolejny mit.
Oby skutecznie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Marekz6` » 7 lut 2013, 11:03

Witam

U mnie problemy z pompą olejową rozpoczęły się od źle założonego rozrządu temat tutaj http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=91137&start=40 . Teraz walczę z zakupem używanej i sprawnej pompy.
Wymiana takiego ustrojstwa to sporo pracy i koszty. Kupiłem używaną pompę po jej założeniu na pierwszy rzut wszystko działało jak należy. Po rozgrzaniu silnika zaczęły pojawiać się jakieś niepokojące odgłosy.
Niestety samochód ponownie rozbierany z powodu uszkodzonej pompy olejowej. Tą która założyłem miała delikatny luz na kole zębatym. Czy to mogło być powodem hałasu?
Teraz czekam na następną pompę. Sprzedawca bardziej wiarygodny, sprawdził pompę według moich wskazówek, i czekam. Mój mechanik zapewnił mnie, że bardziej krytycznie spojrzy na to co będzie montował. Chyba sam ma już dość zabawy w rozbieranie w koło i składnie mojego samochodu. Nie mówiąc o mnie.

Jeżeli macie jakieś porady jak ocenić używaną pompę aby wyeliminować późniejsze problemy to będę wdzięczny za każdą sugestię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 7 lut 2013, 11:50

mazda w serwisowej instrukcji podaj jak sprawdzic jej stan i zmierzyc jej luzy...
sam nie osiadam tej informacji bo mi nie byla jeszcze potrzebana.
P.S.
troche nie wierze ze te dzwieki sa z pompy oleju..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 7 lut 2013, 11:53

Enduro napisał(a):troche nie wierze ze te dzwieki sa z pompy oleju..


A jakie jest Twoje podejrzenie? Masz jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić?
Mechanik, który robi auto mówi że te odgłosy wyraźnie pochodzą z okolicy pompy...
Jak porównał moją starą pompę i tą która jest założona i hałasuje to widać że ta ostatnia ma większy luz na kole zębatym. Może po rozebraniu pompy można by jeszcze sprawdzić czy tam nie ma jakiś ryz czy uszkodzeń.

Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 7 lut 2013, 12:09

wiem z doswiadczenia ze wielu mechanikow niepoprawnie takie dziwki przypisywalo pompie oleju, a one pochodzily z przycierajacego sie walu na panewkach.
popatrz czy nie ma opilkow metalu w misce oleju, chocby minimalnych..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 7 lut 2013, 12:14

2 lata temu smok czyszczony (lekko zabrudzony) i wymiana podkładek. Wtedy i teraz żadnych śladów opiłków czy innego dziadostwa w misce.

P.S.Na mojej starej pompie nie było tego odgłosu.

pozdr
Ostatnio edytowano 7 lut 2013, 12:19 przez Marekz6`, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez tadziol » 7 lut 2013, 12:17

Enduro napisał(a):
sonsieno napisał(a):Czyli powyższe koła zębate to koła napędzające z wału pompę olejową? Tak?

tak, to zebatka walu i pompy oleju.
w sumie jesli zdemontujesz miske oleju, to mozesz tam naocznie sprawdzic czy zebatka pompy oleju ma widoczne uszkodzenia, bo jesli ma, to to ewidentie one powoduja te wycie/jeczenie...
pozdr.
E
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 7 lut 2013, 12:24

Marekz6` napisał(a):2 lata temu smok czyszczony (lekko zabrudzony) i wymiana podkładek. Wtedy i teraz żadnych śladów opiłków czy innego dziadostwa w misce.
P.S.Na mojej starej pompie nie było tego odgłosu.
pozdr

-2 lata to kupa czasu i kilometrow
– dlaczego wymieniales pompe?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 7 lut 2013, 12:31

Pompe wymieniam bo mam wyrobiona dziurę gdzie mocowany jest napinacz rozrządu.
Jak rozmawiałem z człowiekiem z warsztatu od Jaksy, to podobno w okolicach W-wy jest gdzieś szpec od naprawiania takich przypadków. Jaksa ponoć miał już takie sytuacje i naprawa się powiodła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Marekz6` » 15 lut 2013, 12:28

Witam,

Dzięki Tadziol za pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Po raz kolejny miałeś rację!
Pompa wymieniona na sprawną, bez luzów, auto chodzi bez zastrzeżeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6