Dziwne odgłosy z okolic miski olejowej
No mi tez tak cos mieli w silniku jak jakies kolo zebate . Ja kolega Melass i paru innych dzwiek mają ten sam... Ja zauwazylem to jak mechanik zmienil mi olej . Po kupnie mazdy przejechalem 80 mil do domu po czym postawilem magdalenke zeby troche wystygla no i wsuchiwalem sie w kazde szmery i wtedy tego dzwieku nie bylo ... Gdy zmienil mi polski mechanik olej za 35 funtow z robocizną gdzie w UK wmiare dobry olej kosztuje ok 28 funtow filtr 7 funtow czyli juz mamy 35 a gdzie koszta wymiany ... Dlaego ja nie moge sobie wyobrazic co on mi tam nalal . Od tamtego momentu gdy silnik jest juz cieply a ze olej pewnie do pupy to i pewnie traci swoje parametry robiąc sie rzadszy to i pewnie przez to jest ten dzwiek ... W ten weekend bede wymienial olej odrazu sprawdze smoka . Wleje 10w40 dexelię i zobaczymy 
- Od: 9 lip 2008, 21:01
- Posty: 579
- Skąd: Wawa/Northampton
- Auto: Mazda 6 Ts2 SL
Ukman napisał(a):Wleje 10w40 dexelię i zobaczymy
Mi wlasnie stuknelo 140000 mil i ciagle jezdze na Dexeli 5w30, do tego zawsze filtr oryginalny Mazdowski. Nie wiem jaka roznica w cenie pomiedzy oboma olejami, ale ja bym wybral 5w30.
Dodam (a pisalem juz o tym w tym watku) ze u mnie nic nie slychac, chyba ze wejde pod auto i przyloze ucho blisko miski olejowej.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3132 (49/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
jesli cos wydaje halas:
to tylko gęściejszy olej to wytłumi
a rzadszy na pewno odwrotnie....
E.
to tylko gęściejszy olej to wytłumi
a rzadszy na pewno odwrotnie....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ukman napisał(a):Ahha czyli piszesz ze lepiej zebym zalal 5w30 niz 10w40 ?
U mnie slychac to jak przylozy sie ucho do prawego kola i slychac to dosc wyraznie
Nie wiem co lepiej zalac w Twoim przypadku, ja bym wlal 5w30. I to nie bynajmniej z wiedzy jaka posiadam ale przekonania ze jest lepszy, wyboru musisz dokonac sam. U dealera gdzie kupuje olej powiedzieli mi ze nie maja 10w40 i leja tylko 5w30.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3132 (49/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
melass napisał(a):Wiesz ale nie za bardzo można zejść z 10w40 na 5w30...
a to dlaczego??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Przed wymiana oleju rozgrzałem silnik i było to trrry trry, zgasiłem motor zalałem płukanke forte, odpalam silnik i juz tego dzwieku nie było!!! Nie wiem czy to przez to ze za gęsty olej był czy to forte cos tam umyło nie wiem. Zalałem Dexelie 5w30 i trykania nie ma i oby juz nie powróciło!!!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
xANDy napisał(a):melass napisał(a):Wiesz ale nie za bardzo można zejść z 10w40 na 5w30...
a to dlaczego??
Jak widać obalamy po raz kolejny mit.
Oby skutecznie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
U mnie problemy z pompą olejową rozpoczęły się od źle założonego rozrządu temat tutaj http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=91137&start=40 . Teraz walczę z zakupem używanej i sprawnej pompy.
Wymiana takiego ustrojstwa to sporo pracy i koszty. Kupiłem używaną pompę po jej założeniu na pierwszy rzut wszystko działało jak należy. Po rozgrzaniu silnika zaczęły pojawiać się jakieś niepokojące odgłosy.
Niestety samochód ponownie rozbierany z powodu uszkodzonej pompy olejowej. Tą która założyłem miała delikatny luz na kole zębatym. Czy to mogło być powodem hałasu?
Teraz czekam na następną pompę. Sprzedawca bardziej wiarygodny, sprawdził pompę według moich wskazówek, i czekam. Mój mechanik zapewnił mnie, że bardziej krytycznie spojrzy na to co będzie montował. Chyba sam ma już dość zabawy w rozbieranie w koło i składnie mojego samochodu. Nie mówiąc o mnie.
Jeżeli macie jakieś porady jak ocenić używaną pompę aby wyeliminować późniejsze problemy to będę wdzięczny za każdą sugestię.
U mnie problemy z pompą olejową rozpoczęły się od źle założonego rozrządu temat tutaj http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=91137&start=40 . Teraz walczę z zakupem używanej i sprawnej pompy.
Wymiana takiego ustrojstwa to sporo pracy i koszty. Kupiłem używaną pompę po jej założeniu na pierwszy rzut wszystko działało jak należy. Po rozgrzaniu silnika zaczęły pojawiać się jakieś niepokojące odgłosy.
Niestety samochód ponownie rozbierany z powodu uszkodzonej pompy olejowej. Tą która założyłem miała delikatny luz na kole zębatym. Czy to mogło być powodem hałasu?
Teraz czekam na następną pompę. Sprzedawca bardziej wiarygodny, sprawdził pompę według moich wskazówek, i czekam. Mój mechanik zapewnił mnie, że bardziej krytycznie spojrzy na to co będzie montował. Chyba sam ma już dość zabawy w rozbieranie w koło i składnie mojego samochodu. Nie mówiąc o mnie.
Jeżeli macie jakieś porady jak ocenić używaną pompę aby wyeliminować późniejsze problemy to będę wdzięczny za każdą sugestię.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
mazda w serwisowej instrukcji podaj jak sprawdzic jej stan i zmierzyc jej luzy...
sam nie osiadam tej informacji bo mi nie byla jeszcze potrzebana.
P.S.
troche nie wierze ze te dzwieki sa z pompy oleju..
pozdr.E
sam nie osiadam tej informacji bo mi nie byla jeszcze potrzebana.
P.S.
troche nie wierze ze te dzwieki sa z pompy oleju..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):troche nie wierze ze te dzwieki sa z pompy oleju..
A jakie jest Twoje podejrzenie? Masz jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić?
Mechanik, który robi auto mówi że te odgłosy wyraźnie pochodzą z okolicy pompy...
Jak porównał moją starą pompę i tą która jest założona i hałasuje to widać że ta ostatnia ma większy luz na kole zębatym. Może po rozebraniu pompy można by jeszcze sprawdzić czy tam nie ma jakiś ryz czy uszkodzeń.
Pozdr.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
wiem z doswiadczenia ze wielu mechanikow niepoprawnie takie dziwki przypisywalo pompie oleju, a one pochodzily z przycierajacego sie walu na panewkach.
popatrz czy nie ma opilkow metalu w misce oleju, chocby minimalnych..
pozdr.E
popatrz czy nie ma opilkow metalu w misce oleju, chocby minimalnych..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
2 lata temu smok czyszczony (lekko zabrudzony) i wymiana podkładek. Wtedy i teraz żadnych śladów opiłków czy innego dziadostwa w misce.
P.S.Na mojej starej pompie nie było tego odgłosu.
pozdr
P.S.Na mojej starej pompie nie było tego odgłosu.
pozdr
Ostatnio edytowano 7 lut 2013, 12:19 przez Marekz6`, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Enduro napisał(a):sonsieno napisał(a):Czyli powyższe koła zębate to koła napędzające z wału pompę olejową? Tak?
tak, to zebatka walu i pompy oleju.
w sumie jesli zdemontujesz miske oleju, to mozesz tam naocznie sprawdzic czy zebatka pompy oleju ma widoczne uszkodzenia, bo jesli ma, to to ewidentie one powoduja te wycie/jeczenie...
pozdr.
E
Marekz6` napisał(a):2 lata temu smok czyszczony (lekko zabrudzony) i wymiana podkładek. Wtedy i teraz żadnych śladów opiłków czy innego dziadostwa w misce.
P.S.Na mojej starej pompie nie było tego odgłosu.
pozdr
-2 lata to kupa czasu i kilometrow
– dlaczego wymieniales pompe?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pompe wymieniam bo mam wyrobiona dziurę gdzie mocowany jest napinacz rozrządu.
Jak rozmawiałem z człowiekiem z warsztatu od Jaksy, to podobno w okolicach W-wy jest gdzieś szpec od naprawiania takich przypadków. Jaksa ponoć miał już takie sytuacje i naprawa się powiodła.
Jak rozmawiałem z człowiekiem z warsztatu od Jaksy, to podobno w okolicach W-wy jest gdzieś szpec od naprawiania takich przypadków. Jaksa ponoć miał już takie sytuacje i naprawa się powiodła.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6