Strona 2 z 3

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 29 lip 2013, 02:24
przez CudownyBocianek
O tak nowsze modele wnoszą super zmiany np. w postaci wyższych kosztów serwisowania (łańcuch rozrządu) etc...

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 31 lip 2013, 21:19
przez smile
To co wyrabia SKAYAKTIV w porównaniu do MZR-CD to przepaść technologiczna, oczywiście na plus :) Więc czasem zmiany przynoszą pozytywne korzyści :)

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 31 lip 2013, 21:42
przez CudownyBocianek
Na razie za wcześnie aby cokolwiek rokować. Czas pokaże.... Na pewno będzie suuuper dla pierwszego właściciela gdy auto będzie jeszcze na gwarancji. A po gwarancji niech następny się martwi i buli.... :>

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 31 lip 2013, 22:03
przez smile
Zawsze pierwszy właściciel ma najlepiej :) Jesteśmy zbyt biedni aby kupować auta używane... :P
Co do SKAYA z którymi mam styczność, spalanie benzyny w 2,0 na poziomie 8 litrów w cyklu mieszanym to tyle ile w dieslu... zalety... brak koła dwumasowego, wtrysków wrażliwych na kiepski olej napędowy, tak samo pompa wtryskowa i cały osprzęt... To po co komu diesel?! :)

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF

PostNapisane: 19 sie 2013, 12:03
przez dunci
Zauważyłem u siebie dość dziwny objaw, mianowicie im więcej kilometrów mam zrobionych na oleju, tym częściej inicjowany jest cykl wypalania dpf. Aktualnie mam 14 tys zrobione na oleju ,trasa 600km ,filtr przepalał się aż dwa razy. Gdy olej był świeży czegoś takiego nie było. Czy u was też jest podobnie? Czy jak zmienię olej i skasuje inspekcje wszystko wróci do normy? U siebie proces wypalania obserwuje po chwilowym spalaniu, gdy filtr jest wypalany spalanie drastycznie rośnie do góry. Nigdy nie miałem sytuacji że zapaliła się kontrolka DPF.

DPF Problem

PostNapisane: 10 kwi 2014, 18:11
przez snake33
Witam
Zakladam nowy temat poniewaz nei znalazlem jescze dokladnie czegos z tym samym problemem co mam ja. Otoz to posiadam Mazde 6 2009, 2.2d 185hp, i mam problem z DPF. Po przejechaniu kolo 100km, pojawia mi sie check engine, i samochod wchodzi w loomp mode. Kiedy zczytuje blad, jest on P2002 ktory oznacza ze przeplyw przez DPF jest ponizej progu. Wszedzie gdzie wyczytuje najpierw pojawia sie migajaca kontrolka DPF. U mnie ona sie w cale nie pojawia, tylko sam check engine, ciagle pokazujac ten sam blad. Robilem czyszczenie DPF wymuszone, bez komputera (wersja z kablem, masa i 2x pedal gazu do spodu). Pomoglo to na 200km i problem powrocil. Czy moglby mi ktos powiedziec czy moge sprawdzic w jakim stopniu jest zanieczyszczony filtr? albo jak sprawdzic czy to filtr czy cos innego np czujnik? Dziwi mnie to ze DPF kontrolka w cale sie nie zaswieca.
Jakby ktos mogl pomoc bardzo bylbym wdzieczny

Re: DPF Problem

PostNapisane: 10 kwi 2014, 19:33
przez Wojtek
szkoda, że wcześniej nie zapoznałeś sie z tym działem...

viewtopic.php?f=124&t=163818

Re: DPF Problem

PostNapisane: 11 kwi 2014, 15:58
przez snake33
zapoznalem sie i ten kabelek mam takze zrobiony, z przelacznikem HS/MS, ale nic mi z tego, bo albo niue potrafie z tego umiejetnie korzystac albo nie da sie tam wymusic wypalania DPF, moge odczytac kiedy takie mialo miejsce i ile ich bylo, ale wymusic mi sie nie da...

PostNapisane: 20 kwi 2014, 00:09
przez Sebal
A może winny nie jest sam DPF tylko uszkodzona jest sonda Lambda?

Re: DPF Problem

PostNapisane: 20 kwi 2014, 06:05
przez Wojtek
to spalanie powinno byc wyzsze...
Ale racją jest, że nie wszystko to DPF... Na nim się to kończy... <oczy>

PostNapisane: 12 lip 2014, 14:53
przez snake33
Heh, okazalo sie ze DPF'a w cale nie mialem, ktos go wybebeszyl tylko fizycznie zaraz przed sprzedaza auta, wszystkie wypalania na marne, bo ni bylo co wypalac:P ale juz problem rozwiazany:)

PostNapisane: 25 cze 2016, 23:14
przez misiek5510
Witam mam pytanie. Kupilem sobie 2ga mazde z silnikiem 2.2 smigam ja juz 6 miesiecy z tym ze mam problem z DPF ZNOWU. Mialem go w wersji 2.0 i mam z 2.2, ale do rzeczy.

Wymiana oleju i po 2500tys mil poziom oleju pod X <nie powiem> wiec do wymiany. Przy zmianie oleju nowy olej byl na poziomie lekko powyzej polowy pomiedzy min a max a po ledwo 4000 tys km juz do wymiany ? Wtryski pracuja jak nalezy wszystko chodzi elegancko jesli filtr zaczyna wyplanie zazwyczaj upewniam sie ze sie wypali do konca. (mam caly czas ustawione spalanie chwilowe i gdy spada wiem ze filtr sie wypala wiec jade na obwodnice 5-10 min i gdy spalanie wraca do normy wiem ze filtr sie wypalil ).

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale zauwazylem ze przy jezdzie mieszanej filtr wypala mi sie co jakies 60-80 mil czyli co 100-130km, wydaje mi sie, ze jest to dosc czeste, jednak gdy jestem w trasie jest to jakies 200mil.

Ostatnie pytanie mam mechanika w luton ktory podobno wycina taki filtr wklada go na noc do jakiegos roztworu i czysci ultradzwiekami, wg niego efekty sa bardzo dobre jednak ja nic nie moglem na ten temat znalezc w internecie wiec sie zastanawiam czy takie cos mialo by sens.

PostNapisane: 25 cze 2016, 23:38
przez Enduro
filtr jest zewnetrznie zapchany i bez konkretnej ingernecji lub wymiany problem powroci..

pozdr.
E

PostNapisane: 26 cze 2016, 00:13
przez misiek5510
To znaczy mylisz by zaryzykowac i go wyczyscic czy co ?
Dziwne bo tak jak mowie wypala sie szybko bo 5-10 minut tylko ze dosc czesto jesli czesciej smigam po miescie, a w trasie co mniejwiecej 300-400 kilometrow. Inni mowia ze filtr im sie wypala tez co 500km i olej im nie rosnie bo jezeli filtr sie dopali to ze diesel nie przenika do miski olejowej tylko sie spala, a dostaje sie tam tylko jesli proces wypalania zostanie przerwany, a ja zazwyczaj upewniam sie ze ten proces wlasnie zostanie zakonczony wiec nie wiem czemu poziom oleju podniosl sie tak szybko. Olej jest dalej zolty tylko lekko pociemnial. Bledow nie mam zadnych.

PostNapisane: 26 cze 2016, 08:42
przez Enduro
sprawdz testerem poziom zapchania
E

PostNapisane: 26 cze 2016, 15:42
przez misiek5510
A możesz nieco rozwinąć temat ? za dużo mi to nie mówi <nauka>

PostNapisane: 26 cze 2016, 19:24
przez Enduro
w AS= originalnym tersterem mazdy VCM warto przeczyscic pamiec, ustawic wtryski poprzez kalibracje, co potwierdzi ich stan tech. i odczytac poziom zapchania DPFa
dodatkowo spytaj jaki jest stan lancucha rozrzadu...

E

PostNapisane: 27 cze 2016, 00:08
przez misiek5510
Wtryski kalibrowane przy ostatniej wymianie oleju, łańcuch i podkładki pod wtryskami wymienione 6 miesięcy temu, korekcje wtrysków w normie, więc na pewno nie przelewają. Sprawdzę jeszcze % zapchanie w komputerze aczkolwiek sądzę że po wypaleniu jest ok bo robię te 100-150km po mieście więc teoretycznie zdąży się zapchać. Jedni mówią że 150km to normalna odległość pomiędzy wypalaniem inni że mało, że tylko po mieście powinno być spokojnie 200-250, a w trasie 500 więc..

Re: Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF – pytania, problemy

PostNapisane: 19 wrz 2016, 01:17
przez sylwestro87
Dpf jest chyba załatwiony na amen.Albo wyczyścić albo do wymiany na nowy.3/4 mojego przebiegu to jazda po mieście i filtr wypala sie co ok. 400 km.Poza samymi cyklami wypalania trzeba też zwracać uwagę na odpowiedni olej silnikowy.Niewłaściwa oliwa tez przyśpiesza zabicie filtra

PostNapisane: 19 wrz 2016, 14:05
przez Enduro
sylwestro87 napisał(a):..trzeba też zwracać uwagę na odpowiedni olej silnikowy.Niewłaściwa oliwa tez przyśpiesza zabicie filtra

to jest jak amen w pacierzu.

pozdr. i ubolewam nad DPFem
E.