
Zatarta turbina – naprawa
1, 2
Witam. Powiedziałbym iż mam mały problem... ale niestety mam wielki problem. Otóż teraz przy przebiegu 32000 km szlak trafił moją turbinkę. Jadąc w trasie nagle usłyszałem gwizd z pod maski i mazda zamieniła się w pojazd dwudziesto konny. Doczołgałem się tak do pana X i podpieliśmy pod kompa... 4 błędy (czujnik ciśnienia doładowania) po sprawdzeniu okazało się że z czujnikiem jest wszystko ok a winowajcą jest turbina. Ani w Olsztynie ani w Iławie nie regenerują bo nie mają do niej zestawu naprawczego co innego jakby to był Garett... Zadzwoniłem do serwisu i tam doznałem szoku nowa turbina i tu podam oznaczenia jakby Wam była potrzebna :–) (RF7J13700E) kosztuje 9000 zł + komplet uszczelek ok. 300 zł + wymiana 730 zł. Do tej pory nie mogę spać :–) Zadzwoniłem jeszcze raz do ASO i chciałem wyjaśnić czym mogło to być spowodowane bo przyznam iż o madzie dbam jak mało kto... olej wymieniam co 10 tyś.km. nie czipowałem nie katuję i chłodzę nawet po jeździe na mieście nie mówiąc już jak wracam z trasy więć co do ..... jasnej jej zaszkodziło? Otóż wydaje mi sie że olej którego przybywa i jest tak rozrzedzony z olejem napędowym ma tak niskie (słabe) smarowanie że zatarła się turbina. Aż nie chcę myśleć jakie męki ma silnik i kiedy szlak go trafi...? Odpowiedz ASO: tak no tak, może mieć słabsze smarowanie bo jest troszkę rozrzedzony... WIĘC TO WINA OLEJU ŻE SŁABO SMAROWAŁ I DOPROWADZIŁ DO ZATARCIA?! no na te pytanie nie potrafię panu odpowiedzieć...
Może orientujecie się czy można ją dostać taniej np. w niemieckim ASO? Bo wywalić 10 tysi na coś w nowym aucie co przejechało 30 tysięcy to troszkę boląca transakcja. Osobiście uważam że wina leży po stronie smarowania więc uważajcie na swoje 6-tki... Z góry dzięki za jakieś namiary odnośnie kupna oryginału w mniejszej kwocie. Pozdrawiam. Zdołowany właściciel bezawaryjnych mazd... P.S. i je serwisujcie bo ja niestety tego nie robiłem !

- Od: 16 paź 2008, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: WML
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 103kW/140KM TOP '08r.
olej wymieniam co 10 tyś no chyba że podchodzi pod X to spuszczam i leję świeżynkę... w odpowiedzi z ASO otrzymałem info że mazda na to nie pójdzie nawet jeśli w kompe mają że wymieniałem dwa razy w serwisie ale takowe przeglądy nie były robione. Sam sobie współczuję :–)
- Od: 16 paź 2008, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: WML
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 103kW/140KM TOP '08r.
Dzwoniłem dziś do Jaksy ale nie mogłem się dodzwonić. Chciałbym się poradzić i dowiedzieć czy ma jakieś dojście żeby to załatwić. Śmigam do Jaksy (pełen szacuneczek) na kasowanie inspekcji i sprawdzanie DPF-a co wymianka więc można powiedzieć iż jestem stałym klientem
przy okazji pozdrawiam
Wierny klient nie przepadający za ASO
- Od: 16 paź 2008, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: WML
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 103kW/140KM TOP '08r.
Trochę tego nie rozumiem, kupiłeś nowy samochód z gwarancją 3 letnią – dobrze rozumiem? I nie robiłeś przeglądów w ASO? W takim razie jaki jest sens kupowania samochodu za 100k i nie robienia przeglądów gwarancyjnych? Przecież m.in po to się kupuje nowy samochód, aby mieć gwarancje.
- Od: 19 sie 2009, 22:54
- Posty: 72
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08
OK. A jaki jest sens płacena za coś co sam mogę sprawdzić np. to co wykonuje się na przeglądach... sprawdzenie stanu bieżnika, stan klocków hamulcowych, poziom płynów eksploatacyjnych itd,itp. Tylko teraz za turbinę muszę płacić z własnej kieszeni
A wracając do tematu w niemieckim ASO turbina kosztuje 6000zł w naszym 9000zł. Taka różnica...! Własnie wymontowałem swoją i przyczyną jej uszkodzenia nie było zatarcie tylko ułamana łopatka wirnika (wada materiałowa) od strony kolektora wydechowego. Ułamana powyginała łopatki wirnika i wykrzywiła się (nie wiem czy to dobrze określę) śruba na której są zamontowane wirniki co spowodowało przepuszczanie oleju. A już myślałem że wytrzymam bez awarii do końca gwarancji... co za pech... 

- Od: 16 paź 2008, 22:33
- Posty: 47
- Skąd: WML
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 MZR-CD 103kW/140KM TOP '08r.
moim zdaniem fabrycznie nowe samochody kupuje się po to aby mieć gwarancję. Kupując nowy samochód z góry zakładam, że do ceny samochodu muszę jeszcze dołożyć koszty przeglądów gwarancyjnych. Jest to taki podatek od świętego spokoju. Gdybym miał nie robić przeglądów gwarancyjnych to wolałbym kupić trzyletni samochód za około 50-60% wartości nowego i brać ryzyko awarii na siebie. Poza pierwszym samochodem wszystkie następne kupowałem nowe i jeżdzę nimi 5 lat i następny... Nigdy nie miałem problemów z awariami samochodów.
- Od: 13 kwi 2010, 19:52
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: była Mazda 6 GH MZR-CD 2.0; jest Mazda 3 BN 120 KM SkyPassion HB
ZOOM-ZOOM napisał(a):OK. A jaki jest sens płacena za coś co sam mogę sprawdzić np. to co wykonuje się na przeglądach... sprawdzenie stanu bieżnika, stan klocków hamulcowych, poziom płynów eksploatacyjnych itd,itp. Tylko teraz za turbinę muszę płacić z własnej kieszeniA wracając do tematu w niemieckim ASO turbina kosztuje 6000zł w naszym 9000zł. Taka różnica...! Własnie wymontowałem swoją i przyczyną jej uszkodzenia nie było zatarcie tylko ułamana łopatka wirnika (wada materiałowa) od strony kolektora wydechowego. Ułamana powyginała łopatki wirnika i wykrzywiła się (nie wiem czy to dobrze określę) śruba na której są zamontowane wirniki co spowodowało przepuszczanie oleju. A już myślałem że wytrzymam bez awarii do końca gwarancji... co za pech...
nie zeby "kopac lezacego" ale te pare stowek zaoszczedzonych na servisie w aso zamienilo sie w parenascie stowek na naprwe, olej zawsze mozna wymienic samemu na polowie przebiegu i cacy, duzo angoli dbajacych o auto hahaha wymienia samemu pomiedzy przegladami.
w uk jest tak ze anwet po gwarancji jak robisz przeglady w aso to masz przedluzana gwarancje-cos w tym stylu- na 12000mil lub 1 rok, a przeglady sa co 12,500mil wiec nie jest tak zle.
mi przy prebiegu 137.500 ponad 3 letni samochod nie robili problemu z naprawa gwarancyjna pomimo ze gwarancja byla tylko na 3lata/60000mil (a dobra ich wola "god will" dociagali do 5lat/100000mil) jak sie u nich serwisuje ASO.
A tak poza tym to mozesz ich sprobowac podejsc "wada fabryczna", mamy EU i jesli przegladziki byly wykonywane co do standardow i zalecen mazdy to nie moga odmowic, chyba ze sie myle.

Powdzenia i przykro slyszec ze madzia zaniemogala.
- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
turbiny regenerują w 2 miejscach mielec i wschowa obydwa zakłady robią to dobrze ja regenerowałem w wschowie i działa idealnie koszt 1200zl
-
macmariusz
Dzwoniłem dziś do Jaksy ale nie mogłem się dodzwonić.
Przykro mi , za szybko sie kolega poddal
Chciałbym się poradzić i dowiedzieć czy ma jakieś dojście żeby to załatwić
Mysle ze pomoge ( o ile jeszcze potrzebujesz pomocy )
ja regenerowałem w wschowie i działa idealnie koszt 1200zl
Panowie nie piszcie w taki sposób bo wszystko zalezy od zniszczenia turbiny , nikt nie ma stałej ceny na regenerowanie turbin , turbina zatarta generalnie nadaje sie do smietnika ( oczywiscie sa fachowcy ktorzy naprawiaja , pytanie z jakim skutkiem ) gdy puszcza do coolera olej oczywiscie to tylko uszczelnienie , to tak jak handlarze naprawiaja zatarte doly silników , " Heniu , zrob tak aby nie stukal " kupujesz takie auto i za miesiac lzejszy jestes o 10 tys zl.
Przykro mi , za szybko sie kolega poddal
Chciałbym się poradzić i dowiedzieć czy ma jakieś dojście żeby to załatwić
Mysle ze pomoge ( o ile jeszcze potrzebujesz pomocy )
ja regenerowałem w wschowie i działa idealnie koszt 1200zl
Panowie nie piszcie w taki sposób bo wszystko zalezy od zniszczenia turbiny , nikt nie ma stałej ceny na regenerowanie turbin , turbina zatarta generalnie nadaje sie do smietnika ( oczywiscie sa fachowcy ktorzy naprawiaja , pytanie z jakim skutkiem ) gdy puszcza do coolera olej oczywiscie to tylko uszczelnienie , to tak jak handlarze naprawiaja zatarte doly silników , " Heniu , zrob tak aby nie stukal " kupujesz takie auto i za miesiac lzejszy jestes o 10 tys zl.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
no u mnie dzisiaj to samo,rok produkcji 2008,kupiona jako auto demo w Maździe Księżyno w Warszawie,przebieg 56 000.Jak to możliwe ,że w takim samochodzie prawie nowym wysiadła turbina?Jeżdżę delikatnie,serwisuję,nie przekroczyłem chyba nawet 3000obrotów/min,a z reguły jeżdżę na ok.2000,90% poza miastem.Do tej pory jeździła bajecznie.Aż się boję ile wytrzyma nowa.
-
artus19
Z autami demo roznie jest ( wiadomo kto tym jezdzil i jak ? ) Mysle ze w tym przypadku ( na szczescie ) jest jeszcze gwarancja wiec jak to mowia "temat z banki " gwarant placiartus19 napisał(a):no u mnie dzisiaj to samo,rok produkcji 2008,kupiona jako auto demo

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Słyszałem ze nowe motory 2,2 D pija olej i oczywiscie zacieraja sie
Tak,ale 2.0TDI chyba jeszcze lepsze przeboje na początku miał. Jeżeli 2.2 jest zupełnie nową jednostką to pewnie z czasem doprowadzą ten silnik do ładu i na kolejne 20 lat będzie spokój z awariami (do kolejnego całkiem nowego motoru, bo SKY-D to zapewne mała popierdółka)
Jaksa, czy mógłbyś zweryfikować- bo kilka razy słyszałem, że np w Mercedesach zamiast/oprócz czujnika ciśnienia oleju, jest czujnik jego poziomu. Jak miałby działać i kiedy kontrlować niewiem( bo przeca inaczej podczas pracy inaczej na postoju, jeszcze inaczej ciepł/zimny), ale słyszałem to od paru osób niezależnie.
No.... mazdy tego nie mają , wyjatkiem byl Ford Probe z motorem benzynowym 2.2 tam tekie cos było , jak jest w innych samochodach nie wiem , trzymam sie tylko mazdyMateusz L napisał(a):Jaksa, czy mógłbyś zweryfikować- bo kilka razy słyszałem, że np w Mercedesach zamiast/oprócz czujnika ciśnienia oleju, jest czujnik jego poziomu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
no,u mnie turbina wymieniona.NIe mogę wyjść z podziwu-w 3 dni od zostawienia w serwisie(MAZDA radom) do odbioru,a mazda assistance przysłała lawetę w 20 minut (na wieś 30 km za Radomiem) i podstawili pojazd zastępczy(prawie nowa Toyota Verso-ale nie umywa się do 6-stki),na 3 dni.W serwisie wgrali jakiś program oszczędzający turbinę.
-
artus19
Turbina się rozpadła, może kierownica za bardzo jej obroty dawała. No ale że nowe motory mazdy wypiją olej między przeglądami to nieźle. Wystarczy zalać nowy
. A w instrukcji o tym piszą
U mnie w Pugu jest czujnik poziomu oleju. Wyświetla się stan oleju na liczniku przebiegu po przekręceniu kluczyka na ON o proszę,najpierw jest km do przeglądu i miarka oleju na clipie stan na full.
Czasami mu się zdarza. Jak się wyświetlają same kreseczki to jest jeszcze 1/4 na bagnecie, ale mi zapala kontrolkę check engine i tryb awaryjny czyli powyżej 2500obr/min nie chce wejść.
Że Francuzi o tym pomyśleli w takim 206 z małym silniczkiem a japońce w CX7, 6 z dużym motorem nie.Ciekawe.


U mnie w Pugu jest czujnik poziomu oleju. Wyświetla się stan oleju na liczniku przebiegu po przekręceniu kluczyka na ON o proszę,najpierw jest km do przeglądu i miarka oleju na clipie stan na full.
Czasami mu się zdarza. Jak się wyświetlają same kreseczki to jest jeszcze 1/4 na bagnecie, ale mi zapala kontrolkę check engine i tryb awaryjny czyli powyżej 2500obr/min nie chce wejść.
Że Francuzi o tym pomyśleli w takim 206 z małym silniczkiem a japońce w CX7, 6 z dużym motorem nie.Ciekawe.
Ostatnio edytowano 27 gru 2011, 12:08 przez winyl, łącznie edytowano 1 raz
Sebastian
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
___________________________
"Jeśli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu,to czego oznaką jest puste biurko?" A.Einstein
- Od: 25 gru 2011, 20:41
- Posty: 17
- Skąd: Bełchatów
- Auto: 626 GD 2.0D RF7 r90 2akku/skandyn.
Peugeot 206 1.4 TU3 r02
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6