Strona 1 z 1

Wyciek oleju-miska olejowa!

PostNapisane: 27 kwi 2007, 09:17
przez m23477
Witam wszystkich!
Miesiąc temu kupiłem M6 z 2004 r. z przebiegiem 145000 km. Jak to z używanem autem wymaga ona kilku "drobnych" napraw. W trakcie oględzin w ASO okazało się, że miska olejowa się poci (a w zasadzie delikatnie kapie z niej olej). Mechanik powiedział mi, że jest to wina uszczelnienia-ktoś kto już to wcześniej próbował naprawić uszczelnił złym silikonen. Podobno, żeby dobrze uszczlnić miskę (uszczelnienie jest jakby trzystopniowe) trzeba zdemontować i wyciągnąć silnik? Jest to koszt robocizny około 1000 zł. Powiem szczerze, że koszt mnie przeraża. Co mam zrobić? Bardzo proszę o radę.
P.s. Podobno przy rozbebeszniu miski warto wymienić jeszcze jakieć dwa pierścienie (tak do końca nie wiem jak się te części nazywają-mechanik w serwisie pokazywał mi je tylko na schemacie). Czy to prawda?
Bardzo na Was liczę!
Pozdrawiam

PostNapisane: 27 kwi 2007, 18:04
przez Jaksa
m23477 napisał(a):okazało się, że miska olejowa się poci
Być moze tak jest ale dodam ze cieknie tez czasami z pod chłodniczki olejowej ( tam gdzie wkreca się filtr ) moze zaciekac na całą miskę.
m23477 napisał(a):trzeba zdemontować i wyciągnąć silnik
Wyciągać jak wyciągac ale kupa roboty jest to fakt.
m23477 napisał(a):Podobno przy rozbebeszniu miski warto wymienić jeszcze jakieć dwa pierścienie
Tak to prawda , są to pierscienie oporowe wału korbowego ..... to taka wada fabryczna ;) jak po nacisnieciu pedału sprzegła bedzie piszczec pasek wielorowkowy oznacza to przesuniecie wału co powoduje wysuniecie się koła pasowego ( na zewnątrz ) pasek wielorowkowy nie pracuje w osi i powoduje pisk- to taki "myk" ze strony japonców. W jednym modelu to się ujawni a w drugim nie......jak masz zamiar wybebeszac połowe silnika to zrób to – kto jak kto ale serwis wie co z czym najlepiej.

PostNapisane: 27 kwi 2007, 20:08
przez xANDy
Jaksa napisał(a):Być moze tak jest ale dodam ze cieknie tez czasami z pod chłodniczki olejowej
Po przejściu z mobil'a na shella – za każdym razem mam przy gwincie od filtra zgromadzoną "garść szlamu" – dosłownie! Wkręcając nowy filtr muszę wszystko wyczyścić (łyżeczką <lol> ), bo jak tego nie zrobię – to od góry filtra (ciśnienie) zaczyna przeciekać i mam potem zalaną miskę olejową.
m23477 – dopisz jeszcze jaki masz silnik (ilość kucyków) i w temacie, i w swoim "podpisie".

PostNapisane: 30 kwi 2007, 06:59
przez m23477
Jaksa napisał(a):Być moze tak jest ale dodam ze cieknie tez czasami z pod chłodniczki olejowej ( tam gdzie wkreca się filtr ) moze zaciekac na całą miskę.

Niestety serwis jednoznacznie orzekł, że nie leci spod chłodniczki olejowej lecz spod miski. Chyba muszę bazować na tym co stwierdzili? Do tej pory nigdy mnie nie zawiedli.

PostNapisane: 30 kwi 2007, 19:25
przez Jaksa
m23477 napisał(a):Niestety serwis jednoznacznie orzekł, że nie leci spod chłodniczki olejowej lecz spod miski
Widocznie w Twoim przypadku jest tylko miska.....