Spadek – brak mocy do 3000-3500 obr. (Mocno dymi) – Mazda 2.0 Diesel 140Km

Postprzez Loseyy » 26 lis 2019, 16:25

Cześć, mam pewien problem od miesiąca którego nie potrafią rozwiązać mechanicy oraz elektromechanicy.

Auto: Mazda 6 II Kombi 2.0 Diesel 140KM 2011 rok.

Mam nadzieję że tutaj znajdę lekarstwo na ten ból głowy.

Opis problemu:
Problem zaczął pojawiać się ponad miesiąc temu, auto podczas jazdy ma ogromne spadki mocy, moc "łapie" dopiero ponad 3 tysiącach obrotów. Podczas ruszania auto zrywa i dusi się, ledwo rusza jakby zaraz miało zgasnąć.
Dodam że problem występuje dopiero na dłuższych trasach, codziennie jeżdżę nim do pracy około 4km w jedną stronę i nigdy nie miałem wtedy problemów, auto zrywa się ładnie, odpala na strzał z rana (trzymane na dworze), nie ma żadnych zastrzeżeń. Dopiero gdy jadę
w dłuższą trasę auto zaczyna płatać figle. Opowiem jak to wygląda na mojej standardowej trasie na uczelnię. Wyjeżdżam z domu i po 8km przez miasto i obrzeża (auto na tej trasie nigdy nie sprawiało problemu) wjeżdżam na drogę szybkiego ruchu, odpalam tempomat i jadę tak przez 35 km, wjeżdżając do kolejnego miasta czuje jak auto straciło moc, łapie ja dopiero po osiągnięciu 3-3,5 tysięcy obrotów, i tak aż nie dojadę do celu, stojąc na światłach wskazówka obrotomierza mocno skacze, gdy spada na około 500-600 obrotów auto walczy samo ze sobą żeby nie zgasnąć, auto dymi wtedy jeszcze mocniej niż zwykle aż dym czuć w środku auta.

Dodam że DPF był wypalany już dwa razy i nic nie pomogło.

Jednym słowem tak się nie da jeździć tym autem. Jeśli nie znajdę rozwiązania będę zmuszony oddać je do serwisu a tam pewnie stwierdza że wszystko jest ok i dalej będę się bujał z problemem.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 15:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 II Kombi 2.0 Diesel 140KM 2011 rok

Postprzez tadziol » 26 lis 2019, 20:04

Loseyy napisał(a):auto dymi wtedy jeszcze mocniej niż zwykle aż dym czuć w środku auta.


Loseyy napisał(a):Dodam że DPF był wypalany już dwa razy i nic nie pomogło.


A ten DPF to tam na pewno jest ? Wrzuć no zdjęcie wnętrza rury wydechowej z tyłu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Loseyy » 26 lis 2019, 21:11

Proszę bardzo, mam nadzieję że czegoś się tam dopatrzysz.
Załączniki
IMG_20191126_204713.jpg
IMG_20191126_204725.jpg
IMG_20191126_204737.jpg
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 15:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 II Kombi 2.0 Diesel 140KM 2011 rok

Postprzez tadziol » 27 lis 2019, 08:25

Ostatnie zdjęcie mówi,że dobrze myślałem....DPF-u nie ma.
Wracając do Twoich objawów – spróbuj zaślepić EGR. Wg opisu wiele wskazuje na to,że się zawiesza w pozycji otwartej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Loseyy » 27 lis 2019, 08:32

Okej, spróbuję ogarnąć temat, dam znać czy pomogło. Z góry dzięki za odpowiedź :D.

Dopisano 27 lis 2019, 09:08:

A z ciekawości, po czym poznałeś że nie ma DPF'a? Tłumiki się wtedy różnią?
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 15:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 II Kombi 2.0 Diesel 140KM 2011 rok

Postprzez tadziol » 27 lis 2019, 13:03

Owszem i to bardzo. Ten z działającym DPF-em ma wnętrze rury czyste tak jakby wyjechał z fabryki,widać tylko stal rury. Ten bez DPF-u jest po prostu okopcony od sadzy. Ostatnie zdjęcie na 99% to potwierdza.
Chcesz mieć pewność sprawdź sam czy wewnątrz rury jest czarna sadza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Loseyy » 27 lis 2019, 17:58

Dobra zdam relacje czego się dowiedziałem po dzisiejszym dniu.

Wziąłem auto na warsztat, podniosłem i okazało się że auto było "leczone". Pokrywa od DPF'a przecięta a sam DFP wyciągnięty. Samą pokrywę z powrotem założyli i zespawali.

To nie koniec niespodzianek, jeśli DPF został wyciągnięty i fizycznie go tam nie było powinien wywalić błąd na desce, nic takiego mi się nie wyświetlało chociaż użytkuje auto już ponad rok. Zawołałem więc znanego elektromechanika i stwierdził on że z komputera została usunięta cała tzw "mapa" czyli lista błędów, dlatego też gdy odłączyłem chociażby filtr powietrza żaden błąd się nie pojawił.

Rozwiązanie: zgrać stare historie "mapy" błędów, odzyskać u jakiegoś speca, wgrać ją na nowo, zaślepić DPF, usunąć błędy i jeździć dalej.

"Papudraków" co mi to sprzedali bym zabił <glupek2> , ale bywa i tak, najgorsze jest to że miesiąc dochodziłem do tego co może być nie tak, a międzyczasie 2 innych elektromechaników wypalało mi DPF który w komputerze niby istniał (brak mapy błędów) więc nie pokazywało im żadnego błędu gdy podłączyli kompa.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 15:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 II Kombi 2.0 Diesel 140KM 2011 rok

Postprzez zadra » 27 lis 2019, 23:09

Zamontowanie dpf'a i przywrócenie softu nie będzie za darmo.
Zostałeś oszukany przez sprzedawcę który nie poinformował Cię o takich modach.
Możesz szukać sprawiedliwości w sposób zgodny z prawem i zmniejszyć koszty które musisz ponieść.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Loseyy » 28 lis 2019, 08:05

Na pewno jest taka opcja, ale myślę że byłaby to "walka z wiatrakami", auto kupowałem uszkodzone (oczywiście mechanicznie niby miało być wszystko sprawne – jakby nie patrzeć było, jeździło przez ponad rok), uszkodzona była karoseria zewnętrzna, auto również było sprowadzane przez tego handlarza z Włoch. Nie dawał bym sobie dużej szansy że mógłbym coś z nim ugrać na drodze sądowej.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 15:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 II Kombi 2.0 Diesel 140KM 2011 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6