Strona 1 z 1

Nierówna praca na jałowym biegu

PostNapisane: 12 paź 2016, 18:27
przez johnny_maz
Witam,

Mój problem pojawił się kilka dni temu. Po odpaleniu silnik (2.0) chodzi równo i miarowo. Jest dosyć zimno wiec obroty są troszkę wyższe. Po nagrzaniu silnika na postoju na wysprzęglonym silniku jest ok. Jeśli natomiast wrzucę luz i puszcze sprzęgło silnik zaczyna się dławić. Chodzi nierówno.

Dodam jeszcze że nie występuje to zawsze a czasem po kilku sekundach obroty się stabilizują

Proszę Was o pomoc w diagnozie

PostNapisane: 18 paź 2016, 12:05
przez iparts
I dzieje się tak tylko po puszczeniu sprzęgła?

Re: Nierówna praca na jałowym biegu

PostNapisane: 19 paź 2016, 18:01
przez johnny_maz
Tak tylko na luzie przy puszczonym sprzegle. I tak jak napisałem nie zawsze.

PostNapisane: 25 paź 2016, 09:13
przez iparts
Możliwe że docisk sprzęgła lub wysprzęglik zaczynają o sobie przypominać, chociaż nie jestem w 100% tego pewny. Płyn hydrauliczny jest na odpowiednim stanie?

Re: Nierówna praca na jałowym biegu

PostNapisane: 26 paź 2016, 14:12
przez johnny_maz
W przypadku wysprzęglika miałbym problem z wrzucaniem biegów. Zachowanie o tyle dziwne ze na rozłączonym (wciśniętym pedale) sprzęgle działa dobrze. wyczuwam drobne drgania na pedale sprzęgła i zastanawiam się czy to już dwumasa nie powoduje "hamowania" i nierównej pracy.
Poza rzecz dzije się tylko na postoju!!
Jeśli samochód się toczy na luzie to chodzi po zatrzymaniu, po sekundzie obniża swoje obroty nie wiem z 750 na 700 i wtedy zaczyna się czkawka

Re: Nierówna praca na jałowym biegu

PostNapisane: 8 sty 2017, 02:56
przez johnny_maz
Witam,

Jeśli ktoś byłby zainteresowany to wszystkiemu winny był zawór EGR po czyszczeniu wszystkie opisane objawy zniknęły.

Re: Nierówna praca na jałowym biegu

PostNapisane: 8 sty 2017, 10:30
przez adrian626
zawór egr ? bardzo ciekawe :) :) :)

PostNapisane: 9 sty 2017, 12:58
przez iparts
Moje zdziwienie nie ma końca. Dobrze że tak udało się wyjaśnić temat.

Re: Nierówna praca na jałowym biegu

PostNapisane: 7 kwi 2018, 03:42
przez Walwilk
Za nierówne obroty silnika odpowiada zawór SCV