Nierówna praca na jałowym biegu

Postprzez johnny_maz » 12 paź 2016, 18:27

Witam,

Mój problem pojawił się kilka dni temu. Po odpaleniu silnik (2.0) chodzi równo i miarowo. Jest dosyć zimno wiec obroty są troszkę wyższe. Po nagrzaniu silnika na postoju na wysprzęglonym silniku jest ok. Jeśli natomiast wrzucę luz i puszcze sprzęgło silnik zaczyna się dławić. Chodzi nierówno.

Dodam jeszcze że nie występuje to zawsze a czasem po kilku sekundach obroty się stabilizują

Proszę Was o pomoc w diagnozie
Początkujący
 
Od: 12 paź 2016, 18:12
Posty: 4

Postprzez iparts » 18 paź 2016, 12:05

I dzieje się tak tylko po puszczeniu sprzęgła?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez johnny_maz » 19 paź 2016, 18:01

Tak tylko na luzie przy puszczonym sprzegle. I tak jak napisałem nie zawsze.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2016, 18:12
Posty: 4

Postprzez iparts » 25 paź 2016, 09:13

Możliwe że docisk sprzęgła lub wysprzęglik zaczynają o sobie przypominać, chociaż nie jestem w 100% tego pewny. Płyn hydrauliczny jest na odpowiednim stanie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez johnny_maz » 26 paź 2016, 14:12

W przypadku wysprzęglika miałbym problem z wrzucaniem biegów. Zachowanie o tyle dziwne ze na rozłączonym (wciśniętym pedale) sprzęgle działa dobrze. wyczuwam drobne drgania na pedale sprzęgła i zastanawiam się czy to już dwumasa nie powoduje "hamowania" i nierównej pracy.
Poza rzecz dzije się tylko na postoju!!
Jeśli samochód się toczy na luzie to chodzi po zatrzymaniu, po sekundzie obniża swoje obroty nie wiem z 750 na 700 i wtedy zaczyna się czkawka
Początkujący
 
Od: 12 paź 2016, 18:12
Posty: 4

Postprzez johnny_maz » 8 sty 2017, 02:56

Witam,

Jeśli ktoś byłby zainteresowany to wszystkiemu winny był zawór EGR po czyszczeniu wszystkie opisane objawy zniknęły.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2016, 18:12
Posty: 4

Postprzez adrian626 » 8 sty 2017, 10:30

zawór egr ? bardzo ciekawe :) :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2017, 16:44
Posty: 33
Skąd: Podkarpacie RDE
Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r

Postprzez iparts » 9 sty 2017, 12:58

Moje zdziwienie nie ma końca. Dobrze że tak udało się wyjaśnić temat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Walwilk » 7 kwi 2018, 03:42

Za nierówne obroty silnika odpowiada zawór SCV
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2018, 03:28
Posty: 3
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 kombi rok 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6