Strona 1 z 1

ŚWIST SILNIKA

PostNapisane: 21 sie 2015, 22:20
przez Daniel1981
Witam.
Od maja tego roku posiadam Mazde 6 2.0 Diesel sport z 2009 roku . Sprawuje sie niemal bez zarzutu...
Kilka dni temu pojawił się świst , wymieniłem rozrząd , pompa wody i napinacz . Charakterystyczny swist, cichy gwizd tródno określić dalej pozostał.
Silnik swiszczy od momentu zalaczenia w zaleznosci od obrotow. Gdy obroty silnika zwiekszaja, to swist "przyspiesza". Im bieg jest wyzszy tym swist cichnie. Po rozgrzaniu silnika świst (gwizd) prawie jest nie słyszalny . Auto nie straciło mocy , nie kopci .Olej był mymieniany 2100 km temu . najgorzej jest jak odpalam na zimnym silniku . Prosze o pomoc . Jeden z forumowiczów odpowiedział mi na @ , bo miał podobny problem z tym że tam zaistniał błąd mechanika , opiłki metalu w silniku uszkodziły pompe oleju plus źle ustawiony rozrząd a u mnie nastąpiło to samoistnie nagle zaczoł świstać (gwizdać).

Re: ŚWIST SILNIKA

PostNapisane: 25 sie 2015, 18:01
przez rumpek
Może masz pęknięty intercooler albo któryś z przewodów turbiny

Re: ŚWIST SILNIKA

PostNapisane: 1 mar 2016, 20:48
przez frxxx86
Identyczny problem. Zakładam, że coś się wyjaśniło może uda się podzielić z innymi nieszczęśnikami

Re: ŚWIST SILNIKA

PostNapisane: 22 mar 2016, 07:22
przez micgor123
Witam, mam identyczny problem, swist zalacza sie od 1 biegu od 1200 obrotow i najglosniej do 1800 – 2000, wieksze obroty to juz nie slychac go... dzwiek jest jakby to od czegos co sie kreci

Re: ŚWIST SILNIKA

PostNapisane: 18 cze 2016, 09:38
przez Netto69
Pojedź do warsztatu i poproś żeby ci psiknęli na pasek od alternatora. Są takie specjalne spraye do pasków...
Jak ucichnie, to sobie taki spray kup. Jak nie, to wykluczyłeś jedną możliwość i nie powinno nic kosztować ;)

PostNapisane: 26 lip 2016, 11:39
przez lukibiz
Daniel1981 napisał(a):Witam.
Jeden z forumowiczów odpowiedział mi na @ , bo miał podobny problem z tym że tam zaistniał błąd mechanika , opiłki metalu w silniku uszkodziły pompe oleju plus źle ustawiony rozrząd a u mnie nastąpiło to samoistnie nagle zaczoł świstać (gwizdać).


Witam,
po zakupie auta (przebieg 121 000 km) wymieniłem rozrząd. Po przejechaniu kolejnego 1 000 km (w tym wyjazd na wakacje), podczas spokojnej jazdy po mieście pojawił się świst. Oczywiście wróciłem do mistrza od rozrządu – ten rozkręcił go i po sprawdzeniu okazało się, że odgłos dochodzi z miski olejowej (sprawdzane stetoskopem).
Pierwsza diagnoza to pompa oleju. Po konsultacji telefonicznej z jednym z polecanych na forum mechaników: pompa chodzi, bo cieśninie oleju nie wzrasta, uszkodzona jest zębatka. Należy się zastanowić co ją uszkodziło.
Oczywiście koszty wymiany pompy i wału to kilka tysięcy. Padła też propozycja przeszlifowania zębatek.
Czy:
1) możliwe, że podczas wymiany rozrządu coś dostało się do oleju?
2) ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie?

Re: ŚWIST SILNIKA

PostNapisane: 27 wrz 2016, 18:37
przez hugenota
Mam ten sam problem, mechanik wymienił pompę olejową, sprawdzał rozrząd, szczelność uszczelki od kolektora, pasek alternatora, łożyska. Dźwięk świszczenia (gdy jadę) / świergotania (na postoju) dochodzi jakby z miski olejowej z lewej strony silnika (tam gdzie pompa olejowa). Po wymianie pompy i zalaniu nowego oleju prawie nie było tego słychać, a po wystudzeniu silnika znowu zaczęło świszczeć i to jeszcze głośniej. Nic nie pomogło, dodam że żadnych spadków mocy, kopcenia, czy szarpania nie ma. Najgorzej jest na zimnym silniku, potem trochę cichnie.
Znalazł już ktoś rozwiązanie?
Załączam filmy https://www.youtube.com/watch?v=7mGe2gqONwY
https://www.youtube.com/watch?v=iRTwe_VdGXA

Re: ŚWIST SILNIKA

PostNapisane: 28 cze 2020, 17:26
przez DominmazdaGH
Dzień dobry,
W mojej Maździe 6 Gh 2.0 140km ma identyczny obiaw co hugenota w pierwszym filmiku tzn świst słyszany po lewej stronie silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=7mGe2gqONwY

Mechanik chce wymienić rozrząd i pompę oleju, a nie jestem w całe pewien, czy to rozwiąże problem świstu.
Jak napisał Hugenota nowa pompa oleju nic nie pomogła.
Znacie przyczynę tego świstu..?

Pozdrawiam Domin

PostNapisane: 12 gru 2024, 01:05
przez DominmazdaGH
Cześć po paru latach ale opisuje problem przyczyną sa zembatki pompy oleju i wału korbowego. Nic z tym nie robiłem i po jakims czasie 3-6 miesiecy świst ustał i nie ma go do dziś. Najprawdopodobnie zembatki sie dotarły.

pzdr Domin