Strona 1 z 1

Spadek mocy i powolne auto

PostNapisane: 7 lis 2014, 16:42
przez Sznurow
Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w mojej Mazdzie 6 2.0 GH 2.0 MZR-CD.
Od pewnego czasu zaobserwowałem spadek mocy, zamuliło mi się auto. Podejrzewam że pada mi turbina. Podczas jazdy z pedałem wciśniętym do dechy nie udało mi się uzyskać większego ciśnienia niż 1.4 bara (Boost) w kolektorze dolotowym. Czy ta wartość jest prawidłowa?

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 8 lis 2014, 19:06
przez Sznurow
Sprawdziłem jeszcze boost sensor.
Pomiędzy kolektor dolotowy a czujnik ciśnienia wpiąłem trójnik z manometrem. Wskazania manometru dochodziły do 1.5 bara, wskazania na Torque Pro do 1.4 bara, czyli różnica żadna.
Manometr reagował dużo szybciej niż odczyty Torque Pro.
Wnoskuję że czujnik jest sprawny.
W Torque Pro Jest jeszcze jeden wskaźnik "Intake" wyskalowany w kPa. Wskazuje on maksymalnie 240 kPa. Czy to jest ciśnienie bezwzględne w kolektorze, tzn manometryczne + cisnienie atmosferyczne?
Koledzy, jakie Wasze turbosprężarki potrafią wygenerować ciśnienie maksymalne?

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 9 lis 2014, 00:27
przez Janusz626
U mnie Torque pokazuje 1.4, manometr pokazuje do 1.5 bara tak na oko bo ciężko to zauważyć :)

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 10 lis 2014, 00:56
przez Sznurow
Wygląda na to że turbosprężarka jest sprawna. Może problem tkwi w przepływomierzu?
Jakie jest u Was maksymalne wskazanie wartości przepływu masowego MAF przy pełnej mocy silnika?

p.s. Przepływomierz czyściłem już izopropylenem

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 10 lis 2014, 09:32
przez Janusz626
Na gorącym silniku i na wolnych obrotach jest okolo 6g/s.

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 11 lis 2014, 20:53
przez Sznurow
A jaki jest przepływ powietrza na pełnym gwizdku?
Np gaz do dechy, trzeci bieg i 4000 obr/min.
Moje auto nie jest zmulone na wolnych obrotach tylko nie trzyma maksymalnych parametrów

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 11 lis 2014, 21:07
przez Wojtek
Może nagraj filmik z przyspieszania od 0 do 100 km/h
czy od 80 – 120 km/h
Wtedy będzie można na 100 % stwierdzić, że masz zamulone auto...

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 12 lis 2014, 01:02
przez Sznurow
Wg pomiaru na Torque Pro moja Mazda rozpędza się do setki w 14.8 sekundy. Trochę wolno jak na 140 KM

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 12 lis 2014, 12:04
przez Wojtek
fabrycznie jest 10,2 s do 100km/h

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 12 lis 2014, 12:50
przez Sznurow
Czyli to że moja Mazda zdycha już ustaliliśmy.

Re: Ciśnienie doładowania a spadek mocy w 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 12 lis 2014, 12:54
przez Wojtek
Podłącz się pod kompa np. ForScan'em i zapisz live data...
Na jałowym i podczas normalnej jazdy...