Wyciek oleju po wymianie rozrządu

Postprzez damidt » 3 maja 2014, 10:49

Witam wszystkich . Przy wymianie rozrządu to jest 112.5 tys.km po przenechaniu 1 tys.km zauwazylem ze auto jest zalane olejem od przodu aż po sam tył. Auto było na wymianie w auto szparagowa w łodzi. Niestety obecnie auto znajduje sie na terenie niemiec i czekam na transport do polski. Moje pytnnie to czy jeżeli to zimering wału korbowego albo wałka rozrządu to czy powinni mi cały rozrząd jeszcze raz na nowy wymienic czy moze pozostac ten sam? Prosze o pomoc i rady poniewaz mi sie wydaje ze rozrzad raz zdjety albo zachlapany olejem kwalifikuje sie do wymkany. Czekam na opinie i komentarze. Z gory dzieki
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 09:45
Posty: 5
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 MZR CD

Postprzez Wojtek » 3 maja 2014, 12:21

damidt napisał(a):czy jeżeli to zimering wału korbowego albo wałka rozrządu to czy powinni mi cały rozrząd jeszcze raz na nowy wymienic czy moze pozostac ten sam?

Wystarczy pasek...
Ale zanim to zrobią należy sprawdzić dlaczego olej wyciekł...
Kolega smile wspominał o zaległej wymianie zimeringu (uszczelniacza) wału
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez damidt » 3 maja 2014, 12:51

Ale ja bylem przy wymianie i zimeringi zostaly wymienione za calosc zaplacilem 2500 pln
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 09:45
Posty: 5
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 MZR CD

Postprzez Wojtek » 3 maja 2014, 12:56

Jak masz dostęp do auta, to może uda się zlokalizować miejsce wycieku...

ps. zimering można łatwo uszkodzić podczas montażu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 3 maja 2014, 13:03

Mocno nieszczelne podkładki pod wtryskami mogą spowodować rozszczelnienie silnika. Spaliny przechodzące do skrzyni korbowej powodują wzrost ciśnienia, może wypchnąć uszczelniacze zwłaszcza, jeśli nie zostały dobrze osadzone.
Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez damidt » 3 maja 2014, 17:42

Podkladki pod wtryskami rowniez wymienione w tym samym czasie a cieknie z okolic kola pasowego czyli walu korbowego
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 09:45
Posty: 5
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 MZR CD

Postprzez Wojtek » 3 maja 2014, 18:59

Czyli wygląda na uszkodzony zimering... :(

Jak możesz, to zrób zdjęcia jak to wygląda przed poprawą, w jej trakcie... i po...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez damidt » 3 maja 2014, 21:23

Ok juz mam zdjecia przed naprawa ale malo co widac powiedzieli z serwisu ze do 2 tygodni schluja auto to jak bedzie u nich to napewno je zrobie i wrzuce na stronke a czy mial juz ktos podobny problem? Auto po duzym przegladzie przygotowane na kolejne 20 tys.km a tu takie cyrki to troch wkurzajace. Dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 09:45
Posty: 5
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 MZR CD

Postprzez damidt » 9 maja 2014, 21:24

Oto zdjecia

20140509_084643.jpg


Nastepne

2014-05-09 21.28.41.jpg


Nastepne

2014-05-09 21.30.12.jpg


A to prawdopodobnie przyczyna rysa na wale korbowym

2014-05-09 21.31.33.jpg


A tak wyglada po przeszlifowaniu recznym

2014-05-09 21.32.14.jpg


Mam nadzieje ze juz teraz wszystko bedzie ok i ze nowy zimering bedzie trzymal jak nalezy. A co wy na to? Jaka wasza opinia? Od czego to drobne uszkodzenie? Moim zdaniem od srubokreta jak wyjmowali stary zimering. Jak macie jakies sugestie to napiszcie prosze. A jeszcze jedno pasek rozrzadu pozostal ten sam poniewaz byl suchy i nie widzieli potrzeby wymiany na nowy. Ja ptzejade kilka set km. to napisze czy wszystko ok
Ostatnio edytowano 13 maja 2014, 09:57 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawienie załącznika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 09:45
Posty: 5
Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 MZR CD

Postprzez Wojtek » 13 maja 2014, 10:00

Czyli zimering...
Daj znać jak się sprawuje auto po wymianie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Riki » 27 cze 2014, 15:07

I tu polecam tylko OE MAZDA,
zamienniki niestety nie zdają egzaminu.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Janusz626 » 27 cze 2014, 17:02

Ja tylko na chwilkę się wtrace, przecież to nie wina zimeringu tylko uszczerbienie wału powoduje wyciek.... ktoś umiejętnie wyjmował zimering aż zarysował wał korbowy. Nie wiem czy nawet nowy zimering dalej będzie uszczelnić.... oryginał wskazany owszem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6