standrej napisał(a):Błędy skasowano lecz po 10minutach jazdy zapaliła się kontrolka Check Engine
Blad P0133 sonda lambda
...przecież to nie wina DPF-u tylko sondy, nie rozważaj wycięcia filtra bo on nie jest niczemu winien.
A która to sonda tego nie wiem. Myślę że tu nawet nie chodzi o całkowite uwalenie sondy tylko o to że ona ma błędne odczyty w sensie parametrów spalin, a tutaj może być wiele czynników.
Zauważ że błąd P2463 już wyeliminowałeś.
Począwszy od paliwa jak i raczej jego stosunku do powietrza w spalinach-tutaj już temat rzeka. Są tematy odnośnie sondy i jego wymiany/podmiany z poprzedniego silnika RF-5C.
Proponuje sprawdzić czy przejdzie procedurę kalibracji wtrysków metodą chałupniczą, przeprowadź ją najpierw i oby się udała.
Optymalna temperatura do kalibracji wtrysków to 85st.C
Arecki napisał(a): Ekolodzy wymusili na producentach ich stosowanie aby diesel nie zanieczyszczał środowiska.
..tak, i raczej jest to słuszne posunięcie.
Arecki napisał(a): Zbiera się w tym filtrze sadza i inne świństwo, po to by później w czasie oczyszczania tego wszystkiego się pozbyć.
...racja, w sensie "pozbyć" nie znaczy ponownie wydalić na zewnątrz tylko właśnie spalić wewnątrz DPF-u w temperaturze 600-650 st.C
aby zmniejszyć emisje tego świństwa do 95%.
Arecki napisał(a):Do tego przepalanie filtra następuje dość często powodując zwiększone spalanie, a tym samym zwiększoną emisję spalin. No bardzo ekologicznie to sobie wymyślili.
..tak, mimo wszystko jest zwiększone spalanie około 2-5 litrów ropska na zbiornik 65 litrów pojemności, raczej koszt znikomy.
Sebal napisał(a): Jakby przeliczyć koszty oraz emisję szkodliwych związków podczas wypalania DPf, jak również inne szkodliwe świństwa które powstają przy produkcji filtrów DPF to trudno będzie nazwać to rozwiązanie ekologicznym.
...w tak głęboką politykę nie wnikajmy, myślę że jest to na zrównoważonym poziomie.
Sebal napisał(a): No ale coś musieli wymyślić żeby drzeć od nas kierowców kasę.
...na wszystkim zdzierają naszą kase, nawet na chlebie i wodzie... a i tak płacimy pięciokrotnie za przerobienie tego samego produktu 5 razy, więc ten nieszczęśliwy DPF nie taki straszny myśle
standrej w serwisia nie zobaczysz tego wszystkiego co z wydechu wylatuje, w garażu tak.