Mazda 6 kopci na ciepłym silniku

Postprzez misiek5510 » 24 maja 2013, 17:42

Witam,

Mam problem z moją Mazda 6 Sport 2.0 w Dieselu. Problem polega na tym że dymi na jasny siwy dym, a objawia się to tylko czasami i zazwyczaj gdy jadę wolno. Gdy jest zimny NIGDY NIE DYMI dopiero gdy się rozgrzeje do 70-90 stopni zaczyna dymić białym dymkiem. Kilka innych rzeczy które zaobserwowałem:
Kiedy zaczyna dymić spalanie ROŚNIE. Mówiąc ścislej jadąc 50km/h na 3 biegu spalanie mam ok 42-45mpg, ale kiedy silnik się zagrzeje spada do 18-25mpg i zostaje na takim niskim poziomie. Dodatkowo zauważyłem że rośnie stan oleju i to w dość szybkim tempie, nie ubywa przy tym płynu chłodniczego. Nie pali mi się zadna kontrolka niestety więc nie wiem co to. Dodatkowo tuż przed tym jak samochod zaczyna dymić czuć zapach spalin w samochodzie, a kolega powiedział mi że dym ma zapach ropy i nie czuje w niej płynu chłodniczego.

Oddałem auto do mechanika i wydalem na to 700 funtów (mieszkam w UK). Mechanik sprawdził wtryski i robił test kompresji czy jakoś tak i wszystko było ok, wymienił mi olej bo już był powyżej maximum pozmieniał paski napinacze itd, lecz gdy wyjechałem samochód dalej dymił. Auto było podpinane pod komputer lecz nie było nawet 1 błędu. Wróciłem i powiedział mi że może to być zapchany DPF więc wziąłem go na trase ok. 100km jadać z prędkością 130km/h na 4 biegu i obroty pokazywały mi 3200RPM. Po powrocie pojechałem autem do domu, a jadąc do szpitala rano trasa ok 800 metrów w korkach auto znow zaczeło dymić. Nie wiem więc co to moze być czy faktycznie DPF bo rósł mi poziom oleju i mechanik powiedział mi że to własnie od tego czy coś innego. Bardzo proszę o sugestie bo ja jestem zielony a kasują mnie tutaj jak za zborze a auto dalej dymi. DODAM FILM NA YOUTUBE JAK TO WYGLADA.

WIDEO PROBLEMU : http://www.youtube.com/watch?v=8Zd8Qqx4 ... e=youtu.be
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez chmooreck » 24 maja 2013, 20:22

Jeśli się podpiął odpowiednim komputerem, to mógł sprawdzić stan DPF'a, a nie gdybać. Olej powyżej MAX jest normalnym zjawiskiem. Należy wymienić gdy osiągnie poziom X. Jaki olej został zalany (i jaki był wcześniej) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Sebal » 24 maja 2013, 23:02

Wiecie co jak czytam na forum opowieści o brytyjskich mechanikach i serwisach to włos mi się jeży na głowie. Tym ludziom powinno się zakazać wpychania łap do samochodów. Wymienił prawie wszystko a na końcu okazało się że usterki nie naprawił. Znaczy że nie miał pojęcia o co chodzi tylko (wybacz misiek5510 określenie) ale znalazł naiwniaka, którego wydoił do cna. Wracając do usterki – Stawiałbym mimo wszystko na początek rozszczelnienia głowicy.. Nie ma zbyt wielu płynów, które mogą dostać się do komory spalania. Olej to to na pewno nie jest. Biały dym to raczej w 99 % przypadków będzie dostawanie się płynu chłodniczego do komory. Ubytek może być na tyle niewielki że narazie tego nie widzisz.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Marianek » 24 maja 2013, 23:43

Problem z DPF nie objawi się takim dymem jaki ty masz, przy problemie z DPF zapali się na 100% kontrolka DPF a jak już będzie za późno to check egine i tryb awaryjny.
Tak jak mówi Sebal dostaje się płyn chłodniczy. Wujek Google dużo przykładów pokazuje teraz musisz znaleźć skąd.
Za białe zabarwienie dymu odpowiedzialny jest płyn chłodniczy, który dostaje się do komory spalania. Jednocześnie z białym dymem powinieneś zauważyć ubytki płynu w zbiorniku wyrównawczym. Biały dym łatwo jednak pomylić z parą wodną. Zanim więc naprawdę się wystraszysz, obejrzyj sobie dokładnie te spaliny. Para wodna jest jak para wodna, a biały dym jest bardziej gęsty. Jeżeli jednak problem pojawia się np. latem, szansa na to, że to tylko para, są znikome, gdyż jest ona dobrze widoczna tylko podczas mrozów. Biały dym może oznaczać pęknięcie głowicy, kadłuba silnika lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą i to jest akurat najbardziej optymistyczna wersja.

http://www.tipy.pl/artykul_7076,co-ozna ... howej.html
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez misiek5510 » 25 maja 2013, 14:06

@chmooreck
Co do oleju to nie jestem pewien, musiał bym się go zapytać bo niedostałem jeszcze zadnych rachunków itp.

@Sebal
To prawda, ciężko o dobrego mechanika w UK. Jest ich cała masa ale to same samouki i podwórkowy więc myślałem że ten ma garaż i dużo moich znajomych mi go poleci to ogarnie mi auto ładnie niestety się pomyliłem. Usterka jak była tak jest niestety. Ale dziwi mnie fakt dlaczego dymi mi tylko na gorącym silniku.

@Marianek
Pytałem mechanika i powiedział mi że jakby to był płyn to na zimnym by też dymił. Czasami nawet jak jest gorący to nie dymi, dymi kiedy mu się podoba własnie i rośnie spalanie paliwa.. Naprawdę nie wiem dla mnie to czarna magia.. Inny mechanik zaś powiedział że mogł zostać wycięty DPF i a sterowanie silnikiem zostało źle zmienione czy jakoś tak i że komputer widzi DPF i wtryskuje tam rope ale tak naprawdę go tam nie ma. Auto mam od niedawna więc nie znam dokładnej jego Historii.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez Sebal » 25 maja 2013, 15:06

misiek5510 napisał(a):Ale dziwi mnie fakt dlaczego dymi mi tylko na gorącym silniku.

Nieszczelność może być bardzo niewielka, a w fizyce jest takie zjawisko jak rozszerzalność temperaturowa materiału. Po prostu przy rozgrzanym silniku nieszczelność (np. pęknięcie) Powiększa się i płyn zaczyna przedostawać się do komory. Oczywiście to tylko przypuszczenie, ale możliwe.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez misiek5510 » 26 maja 2013, 09:46

@Sebal

Dziś jechałem na trasie 60km i nic mi nie dymił nawet jak był gorący. nawet jak go trochę przebutowałem to było ok i własnie to jest dziwne.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez smile » 26 maja 2013, 10:16

Wypadało by podłączyć się pod komputer i zaktualizować oprogramowanie w PCM-ie.

A czy kiedy zaczyna dymić, to spaliny mają wyższą temperaturę niż normalnie?

Oraz, czy sprawdzałeś, czy turbina nie pluje olejem?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez misiek5510 » 26 maja 2013, 15:02

@Smile

Nie wiem czy ten mechanik będzie miał dostęp do takiego opragramowania. Słyszałem że jeśli pojadę do mazdy wgrają mi to za friko, ale nie wiem czy to prawda.


Hmm co do temperatury spalin to muszę to jakoś precyzyjnie mierzyć ? dzisiaj zobaczę jak zacznie dymić czy jest zauważalna różnica przykładając dłoń.

Nie sprawdzałem turbiny, bo ten mechanik mowi ze to nie to bo przez to nie rósł by poziom oleju. Jednak sam chętnie bym to sprawdził tylko nei wiem jak.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez Sebal » 26 maja 2013, 18:54

Rzyganie olejem prze turbinę nie daje białego dymu. Więc to bym raczej odpuścił . Oczywiście sprawdzić nie zawadzi, ale nie bedzie to powodem powstawania białego (szarego ) dymu. Ze sprawdzaniem dłonią temperatury spalin tez dałbym sobie spokój. Nie uda Ci się tego w ten sposób sprawdzić. No chyba że masz zamontowany w dłoni termometr ;). Odkręć jeszcze korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim zgromadzonego szlamu. Jeżeli jest napisz jakiego jest koloru.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez misiek5510 » 26 maja 2013, 20:07

@Smile

sprawdzałem temperaturę spalin i wydawało mi się ze gdy dymi temperatura jest niższa ale nie jestem 100 % pewien. Turbiny nie umiem sprawdzić więc zapytam mechanika jak to zrobić.


@Sebal

Olej był świeżo wymieniany więc dużo tam nie ma, ale na korku był czarno czary olej, bo nie wyglądało mi to szlam.

Mogę zrobić jakieś wideo testy tylko napiszcie mi jakie i jak je zrobić i wrzucę to na yotube jeśli pomoże to wam jakkolwiek.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez borowa » 27 maja 2013, 20:07

misiek5510 napisał(a):Oddałem auto do mechanika i wydalem na to 700 funtów (mieszkam w UK).

misiek5510, a skąd jesteś w UK? może ktoś mieszka niedaleko i coś doradzi bo na odległość ciężko jest czasem coś ustalić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2011, 23:04
Posty: 37
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 GH diesel TS2 Estate 2008r

Postprzez misiek5510 » 27 maja 2013, 21:27

@Borowa

Jestem z Bedford. Okolice Luton i Milton Keynes
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Postprzez marcin_2006 » 1 cze 2013, 18:47

Witam

Tez mieszkam na wyspał tylko w irlandii, uzywałem tez samozwanczych mechanikow-kosztowne bez rezultatow , poradze ci jedz do servisu zrobia ci diagnose za 100 euro i bedziesz wiedzial odrazu co i jak, pozatym roznica kosztow nie jest taka duza jak juz wiedza co maja zrobic a zawsze do servisu mozesz wrocic z reklamacja .
Sam sie mecze z problemem bialego dymu z rana przy pierwszym odpaleniu , stwierdzilem nie mam sensu i jade do servisu na diagnose a nie domysly ......

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lut 2013, 22:07
Posty: 7
Skąd: dublin / irlandia
Auto: Mazda 6 rok2008
2.0 Diesel

Postprzez diesel-auto » 8 cze 2013, 10:06

witam,
mam podobny problem. W mojej 6 też zauważyłem wydobywający się "siwy dym" . Auto kupiłem w salonie Mazdy w niemczech z przebiegiem 117.000 km Pełen serwis na czas. Przejechałem nim trasę 1100 km i nic się nie działo wszystko bylo OK. Obecnie od 2 tygodni auto użytkuję na mieście. Wczoraj jednak wyjechałem na obwodnice i zauważyłem ten "siwy dym", w tym samym czasie wzroslo zużycie paliwa. Po pewnym czasie przestał kopcić. Myślałem, że to proces wypalania DPF-u, ale koledzy na forum w innym wątku zaprzeczają.
Takie wypalanie DPF-u potwierdzili mi również w warsztacie gdzie wywalają to "ustrojstwo". Kazali mi kontrolować stan oleju. Wydaje mi się, że jeśli to by była uszczelka to by waliło dymem cały czas.
Wieczorem wyskoczyłem na obwodnicę po przejechaniu 20 km było OK.
misiek 5510 – będę szukał rozwiązania u siebie w Gdańsku – jeśli wpadniesz na jakiś trop to napisz. Wspólnymi siłami może znajdziemy przyczynę.

Dopisano 8 cze 2013, 14:36:

Dzwoniłem do kolejnego warsztatu i też mi powiedzieli że DPF również może się w ten sposób wypalać.
Zadzwoniłem również do Serwisu Mazda, tam powiedzieli mi, że może to być wypalanie DPF, turbina, uszczelka pod głowicą no i oczywiście zaprosili mnie do siebie. Narazie pojeżdżę i zobaczę co się bedzie działo jak narezie nie kopci, olej OK – korek wlewu bez nalotów " czysty" , temperatura, poziom oraz kolor płynu chłodzącego też OK. Liczę na to, że ktoś z forum miał podobny przypadek i wypowie się na ten temat. Na googl znalazłem wiele takich przypadków w innych markach samochodów, ale nikt nie skończył wątku – dziwne.
Mam wszystkie wydruki serwisowe i moja 6 zawsze była na czas w ASO brak napraw midzy przeglądami. Wskazuje to na to, że poprzedni właściciel nie miał z nią problemów.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 21:51
Posty: 17
Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008

Postprzez Sebal » 8 cze 2013, 22:33

diesel-auto napisał(a):Takie wypalanie DPF-u potwierdzili mi również w warsztacie gdzie wywalają to "ustrojstwo"
Że niby co, jak DPF jest w trakcie wypalania to ma kopcić?? O [cenzura] no czegoś takiego to jeszcze nie słyszałem. Jestem załamany. No takich bredni to nie widziałem jeszcze na forum. To u mnie w CX-7 i teraz w GH chyba wypalanie filtra nie działa bo mi nigdy nie kopci.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez diesel-auto » 9 cze 2013, 07:52

Sebal. Nie "ma kopcić" tylko może się tym objawić. Przekazuję na forum co mi mówią w warsztatach czy serwisach. Myślałem, że na forum znajdę pomoc czy sensowne podpowiedzi, jakieś sugestie. Jak narazie dziwne reakcje i wymądrzanie się.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 21:51
Posty: 17
Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008

Postprzez Sebal » 9 cze 2013, 09:38

To nie jest żadne wymądrzanie. Ale powielanie takich głupot na forum jakiś podrzędnych mechaników, którzy nie mają pojęcia o systemach DPF jak widać, jest z złym zjawiskiem na forum. Jeszcze to ktoś przeczyta i uwierzy. Wypalanie filtra cząstek stałych w mazdach (i nie tylko zresztą) jest realizowane poprzez zwiększenie temperatury spalin, co znowu jest realizowane poprzez zwiększoną dawkę ropy do cylindrów. Efekt uboczny jaki może się pojawić, ale to już przy niezbyt dobrze działającym DPF'ie i mocnym wciśnięciu pedału gazu jest czarny dym z rury (niewyłapane cząstki stałe przez DPF ). Ale to też nie powinna być zasłona dymna. Ty piszesz że :
misiek5510 napisał(a):roblem polega na tym że dymi na jasny siwy dym, a objawia się to tylko czasami i zazwyczaj gdy jadę wolno.
W momencie gdy jedziesz wolno komputer nie zainicjuje procedury wypalania filtra cząstek stałych, ponieważ ma zbyt małą temperaturę w cylindrach i poprzez samo zwiększenie dawki wtrysku nie dojdzie do żądanej temperatury. Poza tym piszesz o siwym dymie. Zwiększona dawka ropy może spowodować większą ilość cząstek stałych w gazach wylotowych i jeżeli DFP tego nie wyłapie to pojawi się czarny dym. Siwy oznacza usterkę i jeżeli klepaki do których chodziłeś tego nie wiedzą niech idą w cholerę!
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Janusz626 » 9 cze 2013, 10:54

Więc jaka diagnoza?
O co chodzi z tym dymieniem?

Jak narazie ustalono że dymi na siwo/szaro od czasu do czasu i prawdopodobnie tylko podczas wypalania DPF.

Więc jak... kolega ma jechać do ASO i podpiac pod IDS-a i niech sprawdza stan filtra DPF... tak?

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez misiek5510 » 9 cze 2013, 17:30

@Diesel-auto

Cześć kolego, nie niestety nie rozwiazałem tego problemu jeszcze. dymi mi tylko jak sie rogrzeje i spalanie spada mi z 70 na 25mpg. Ostatnio wlaczylem manulanie wypalanie dpfu i niestety nic nie dalo, lecz ciekawa rzecza bylo to ze gdy samochod stal odpalony nie dymil a gdy odpalil sie proces wypalania momentalnie zaczol dymic na siwo potem niby przestal po 35 minutach proces sie zakonczyl, ale pozniej i tak dymil na miescie.. nie wiem czy moze byc za to odpowiedzialny po prostu jakis wadliwy czujnik nie mam pojecia.

Mam nadzieje ze znajdziemy jakies rozwiazanie : )
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: 2010 Mazda 6 sport [185] Copper red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6