Strona 1 z 2

Sprawdzenie poziomu oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 02:14
przez misiektoja
Hej,

Nie pomyslalbym, ze po tylu latach uzytkowania aut bede mial problem z tak elementarna czynnoscia jak sprawdzenie poziomu oleju :D Generalnie wyszedlem z zalozenia, ze to nowe auto i nie musze sie przejmowac taka pierda, ale cos mnie tknelo i po kilku miesiacach zrobilem pierwsze sprawdzenie. Najpierw zrobilem sprawdzenie na zimnym i ostygnietym silniku – dziwne, po poziom byl ponizej pierwszej kropki. Potem wyczytalem w instrukcji, ze poziom oleju nalezy sprawdzac na goracym silniku, ale nalezy odczekac 5min, az olej splynie do miski. Ok, tak zrobilem, zdecydowanie lepiej, ale teraz poziom mam powyzej drugiej kropki. WTF ? Zaznaczone zielona strzalka.

Obrazek

Jak to u Was wyglada ?

Pozdr,

misiek_to_ja

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 10:18
przez Tomek6
W 1,8 jest inny bagnet niż u Ciebie, ale powiem Ci na pocieszenie, że jeszcze na początku mojej przygody z forum też pisałem podobny post, bo za nic nie potrafiłem rozczytać swojego bagnetu. Z jednej strony miałem max, z drugiej dużo ponad, z boków jeszcze inaczej itd. Dziś mam już wprawę, ale fakt co wtedy w kilka osób przyznaliśmy to, że bagnety Mazdy do najczytelniejszych nie należą.

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 14:03
przez glowasiek
ja olej zawsze sprawdzam na zimnym silniku – tak bynajmniej od zawsze mnie uczono.
Troche mnie to dziwi, ze zalecaja sprawdzanie poziomu oleju na cieplym silniku bo wiadomo, ze wtedy bedzie ten poziom wyzszy, zreszta sam widzisz u siebie – raz masz za malo , pozniej za duzo. MOze trzeba brac pod uwage wartosc posrednia ;)

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 16:46
przez polak900
ja sprawdzam tak jak jest w książce
i poziom ma być pomiędzy min i max, a najlepiej na środku
jak jest max to jest źle tak mnie uczono

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 18:10
przez misiektoja
No to wyglada na to, ze czeka mnie wizyta w serwisie.

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 20:38
przez kamil26
Prosty test sprawdz w DTR ile masz mieć oleju w silniku

Wylej na serwisie i zobacz ile masz :DD

DPF nie masz w benzynie chyba jaby to byl diesel to mozna by bylo sie nie zdziwic ze wali olej napedowy do miski olejowej ;D

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 21:47
przez Popo
Nigdy wczesniej, tak ja w Mazdzie nie mialem problemow z odczytaniem poziomu oleju w silniku. Nie wiem jak u Was, ale jak ja wyjmuje bagnet to olej znajdujacy sie na nim zachlapuje w srodku przewod i ciezko potem odczytac wlasciwy poziom. Po kolejnym wyjeciu jest to juz nie mozliwe. Wydaje mi sie, ze dolna czesc bagnetu obraca sie wzgledem gornej podczas wsuwania.
Troche wstyd byl jak bylem w serwisie aby sie upewnic czy mam odpowiedni poziom oleju. <zawstydzony>

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 22:11
przez misiektoja
No wlasnie mam podobne wrazenie, ze przy kazdym wyjeciu ten poziom jest inny. Tez juz kilka aut uzytkowalem i jakos nigdy nie mialem problemu z tak prosta czynnoscia. Tutaj nie jestem w stanie zauwazyc jakiejs prawidlowosci, dzisiaj sprawdzalem i za kazdym razem pokazywalo inaczej. I wez tu badz madry.

PS. Czy po wlozeniu bagnetu do miski krecicie go delikatnie na boki i dopiero potem wyjmujecie ? Czy tez wkladacie i od razu wyjmujecie ?

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 22:25
przez Tomek6
Niestety ten mazdowski system sprawdzania poziomu oleju jest jaki jest... taki sobie. Po 3 latach wypracowałem już pewną technikę, która całkiem nieźle się sprawdza. Tak jak pisał Popo olej na bagnecie zachlapuje przewód, i w rezultacie jest wszędzie. Ja sprawdzam stan na zimnym silniku. Robię to tak:
1. Wyciągam bagnet
2. Czyszczę go z oleju
3. Ostrożnie i powoli wkładam go do środka biorąc pod uwagę sam koniec, żeby jak najdelikatniej umiejscowić końcówkę w "gnieździe" (prawdopodobnie gwałtowne włożenie do końca powoduje błędy w odczycie)
4. Wyjmuję równie ostrożnie
5. Odczytuję

Spróbujcie ;)

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 22:40
przez polak900
ja w benzynie sprawdzam rzadko, ale nie mam z tym problemu
u mnie zawsze jest pomiędzy min i max
jak ostatnio sprawdzili w ASO przed przeglądem był właśnie taki poziom

10 min po jeździe ustawiam samochód na równym i wykonuje pomiar :D

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 22:44
przez polak900
misiektoja napisał(a):Hej,

Nie pomyslalbym, ze po tylu latach uzytkowania aut bede mial problem z tak elementarna czynnoscia jak sprawdzenie poziomu oleju :D Generalnie wyszedlem z zalozenia, ze to nowe auto i nie musze sie przejmowac taka pierda, ale cos mnie tknelo i po kilku miesiacach zrobilem pierwsze sprawdzenie. Najpierw zrobilem sprawdzenie na zimnym i ostygnietym silniku – dziwne, po poziom byl ponizej pierwszej kropki. Potem wyczytalem w instrukcji, ze poziom oleju nalezy sprawdzac na goracym silniku, ale nalezy odczekac 5min, az olej splynie do miski. Ok, tak zrobilem, zdecydowanie lepiej, ale teraz poziom mam powyzej drugiej kropki. WTF ? Zaznaczone zielona strzalka.

Obrazek

Jak to u Was wyglada ?

Pozdr,

misiek_to_ja


ja mam zupełnie inny bagnet

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 22:55
przez Tomek6
polak900 napisał(a):ja mam zupełnie inny bagnet


Masz pewnie taki jak ja, okrągły w przekroju z wycięciem, zgadza się?

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 8 gru 2011, 23:18
przez polak900
tak i dobrze na nim widać

PostNapisane: 2 sty 2012, 14:23
przez misiektoja
Tomek6 napisał(a):Niestety ten mazdowski system sprawdzania poziomu oleju jest jaki jest... taki sobie. Po 3 latach wypracowałem już pewną technikę, która całkiem nieźle się sprawdza. Tak jak pisał Popo olej na bagnecie zachlapuje przewód, i w rezultacie jest wszędzie. Ja sprawdzam stan na zimnym silniku. Robię to tak:
1. Wyciągam bagnet
2. Czyszczę go z oleju
3. Ostrożnie i powoli wkładam go do środka biorąc pod uwagę sam koniec, żeby jak najdelikatniej umiejscowić końcówkę w "gnieździe" (prawdopodobnie gwałtowne włożenie do końca powoduje błędy w odczycie)
4. Wyjmuję równie ostrożnie
5. Odczytuję

Hej,

Zastosowalem Tomka metode i na zimnym silniku pokazywal mi stan ponizej pierwszej kropki (minumum). A wiec juz zglupialem i umowilem sie do serwisu. I tutaj zaczela sie jazda. Najpierw Panowie sprawdzali zgodnie z instrukcja po odczekaniu 5-10 min – wtedy wskazywal mocno powyzej maksimum (tak jak na zdjeciu wczesniej). Potem odczekali z 30-40min, sprawdzili i rzeczywiscie pokazalo ponizej minimum. A wiec wniosek, ze trzeba to robic na zimnym silniku (mimo, ze w instrukcji jest napisane co innego). No to Panowie uznali, ze jednak za malo oleju jest. To, ze olej byl wlewany 4000km temu nie docieralo do nich, ale OK. Zrobili dolewke, weszlo tego 1L (czyli bylo 4L oleju). Zrobili kolejny test, rzeczywiscie pokazuje teraz maksimum na bagnecie. Teraz kilka pytan:
1) Czy to normalne, ze przy 4L oleju (zbiornik ma 5L) pokazuje ponizej minimum ? Panowie mowia, ze bagnet jest krotki, ale dla mnie to troche dziwne
2) Czy to normalne, ze po 4000km poszedl 1L oleju ? Panowie stwierdzili, ze za mocno auto paluje albo czesto autostradami jezdze. Przez ten okres tylko raz autostrada smigalem, nie oszczedzam auta, ale tez jakos nie paluje. Oczywiscie wycieku zadnego nie ma (Panowie sprawdzali)

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 2 sty 2012, 14:41
przez polak900
mnie przez cały rok jeżdżenia poziom praktycznie nie drgnął
stosuje się do tego co napisali w instrukcji, mam w d... co twierdzą goście z ASO
oni na gębę mogą wszystko powiedzieć.
dobra rada trzymaj się tego co jest w instrukcji, alej ma być po środku
w instrukcji jest też napisane że może być ubytek oleju do objętości 0,8 l
to zależy jakie są warunki.

PostNapisane: 2 sty 2012, 15:28
przez Tomek6
polak900 napisał(a):w instrukcji jest też napisane że może być ubytek oleju do objętości 0,8 l


Dokładnie, instrukcja dopuszcza 0,8l na 1000km także Ty się misiek mieścisz ze swoim 0,25l :D
Być może i zjadł tyle, na dobrą sprawę nie wiemy jak to dokładnie wygląda. Sprawdź sobie jeszcze na spokojnie ten stan. Jeśli nigdzie nie ucieka a masz nalane do max to dowiemy się jak przejedziesz trochę km.

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 2 sty 2012, 16:38
przez misiektoja
No teraz beda regularnie badal poziom oleju i zobaczymy jak szybko bedzie go ubywalo. Ale generalnie smiesznie to wygladalo jak fachowcy z serwisu mieli problem ze zmierzeniem poziomu oleju :)

Re: Poziom oleju silnikowego

PostNapisane: 2 sty 2012, 18:58
przez Popo
Ostatnio jak wymieniałem olej to koleś wlał 4.5l.następnie zmierzył poziom i wyszło poniżej minimum. Dolał jeszcze 0.3 ibyło pomiedzy min-max. A jak dojechałem do domu był max. Róznica miedzy min-max w rezczywistości ma niką objętość oleju, ma to na celu szybsze zwrocenie uwagi na ubywający, zwrastający poziom

PostNapisane: 11 lut 2012, 16:01
przez Enduro
polak900 napisał(a):... a najlepiej na środku
jak jest max to jest źle tak mnie uczono

sorry, ale nie moge się z tym zgodzić.
najbardziej korzystny i zalecany stan oleju w silnik to poziom max., choc wyjątkiem jest diesel z DPFem.
tam najlepiej wlać odp. ilość oleju wg serisowej instrukcji obsługi
producenci okerslają stan pomiędzy min. a max. jako poprawny, ale nie oznacza to stanu idealnego.
w sumie im więcej oleju w silniku, tym więcej płynu chłodzącego silnik od środka, przedłużony czas zabrudzenia no i rezerwa w przypadku ubytku/wycieku itp...
ale absolutnie nie należy wlewać powyżej max. , bo może to nawet spowodwać nawet uszkodzenie silnika
pozdr.E

PostNapisane: 11 lut 2012, 18:52
przez polak900
jest tak w instrukcji
ty twierdzisz inaczej więc ok stosuj się do swojej teorii