Wymiana oleju

Postprzez zielony110 » 23 mar 2013, 18:03

z filtrem ok 5litrow
bez niego jakies 4,5

Ale na 100% pewny nie jestem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez robi31 » 23 mar 2013, 18:39

ok dzieki za odp jutro sprawdze jaki jest poziom oleju bo wydaje mi sie ze go nalal ponad full takie sa te angielskie warsztaty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez Łukasz » 24 mar 2013, 22:55

Cześć Panowie.Tak sobie myślę i chyba przy następnej wymianie zamiast dexelii zastosuję Motul'a.Czy ktoś miał do czynienia z w/w smarowidłem? Motul 8100 Eco clean+ C1
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez chmooreck » 25 mar 2013, 07:58

Ja bym nie kombinował. Zmiana oleju na niewłaściwy to pierwszy krok do uszkodzenia DPF'a.
Ostatnio edytowano 25 mar 2013, 12:46 przez chmooreck, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez polak900 » 25 mar 2013, 12:30

Łukasz napisał(a):Cześć Panowie.Tak sobie myślę i chyba przy następnej wymianie zamiast dexelii zastosuję Motul'a.Czy ktoś miał do czynienia z w/w smarowidłem? Motul 8100 Eco clean+ C1


Wymień na jaki chcesz, aby miał parametry Dexelii DPF
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Kretowy » 25 mar 2013, 13:48

Łukasz napisał(a):Cześć Panowie.Tak sobie myślę i chyba przy następnej wymianie zamiast dexelii zastosuję Motul'a.Czy ktoś miał do czynienia z w/w smarowidłem? Motul 8100 Eco clean+ C1


chmooreck napisał(a):Ja bym nie kombinował. Zmiana oleju na niewłaściwy to pierwszy krok do uszkodzenia DPF'a.


Nie no to żadne kombinowanie jest. Instrukcja pisze tylko, że ma spełniać normę C1 lub jaso DL-1 i lepkość 5w30. Ten Motul Eco Clean+ C1 się nada, ale szczerze to można kupić taniej lepszy olej. Ja po zakupie zmieniłem u siebie na Valvoline Synpower ENV C1. Ma wyższy viscosity index niż ten motul i wyższy TBN. Lepszy pożytek z niego będzie.

Dopisano 25 mar 2013, 12:53:

Trzymaj link http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid%28487%29/synpower_env_c1_5w-30

Ja płaciłem w Lublinie 209zł zł za 4L bańkę. A i tam wchodzi Ci 4,1L a te 0,1 to Ci przecież nie zleci, więc będzie na full po zmianie.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez Łukasz » 25 mar 2013, 16:39

Dzięki.Jescze pomyślę na Millers'em.To on mnie chyba najbardziej na dzień dzisiejszy przekonuje.... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Kretowy » 25 mar 2013, 23:49

Z Milleresem to jest sprawa, że się nie przyznaje do TBNów i temp. płynięcia, no bo co to jest <-30'C? Może być -28 a może być i -25. Jak -25'C to ja dziękuję, bo w górach się pojedzie na narty i niejednokrotnie jest w nocy tyle. W Anglii nie ma takich temp. to sobie mogą robić tego typu olej, ale ciekaw jestem jak to by było u nas. Szkoda, że nie ma na necie żadnych testów z zamrażarki tych Millersów.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez chmooreck » 26 mar 2013, 08:08

<-30 oznacza, że poniżej 30stC, czyli być może lepiej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez herci62 » 26 mar 2013, 17:19

Panowie ile trzeba wlac oleju do tego silnika .. Mazda 6 2.2 diesel z 2009r ,, po spuszczeniu starego. Wyczytałem ze 4,7l . Jutro jade wymienic-- i tak sobie mysle ze poniewaz daje im olej który sam zakupiłem dexelia DPF 5l --i jak znam zycie dam im banke 5-litrów i oni tyle wleją a przeciez jak wiemy w silnikach z DPF oleju przybywa i jesli wleja za duzo to nastepna wymiana bedzie predzej. Moze dla pewnosci odlac 300g ?
Wymiane robie w nieautoryzowanym servisie stąd moje obawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez polak900 » 26 mar 2013, 20:51

Człowieku to nie oleju przybywa, tylko rozcieńcza się olej ropą.
Wtedy masz niby wyższy poziom oleju na bagnecie, ale rozcieńczonego oleju
Jak ci przybędzie to musisz wymienić cały olej, w przeciwnym razie będziesz miał gorsze smarowanie, co może spowodować różne problemy

Grunt to jeździć tak żeby DPF był czysty, starać się żeby proces wypalania był dokończony
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez herci62 » 26 mar 2013, 23:31

,,Człowieku to nie oleju przybywa, tylko rozcieńcza się olej ropą.,,

Poczułem sie naprawde głupio ..... bez urazy ale o aż taką niewiedze mnie nie posądzaj :)

Poczytałem trochę i jednak dla pewnosci dam im 4.7 l....

A tu tu ile powinno sie zalać

Pojemności układów:
MZR 1.8; MZR 2.0 4,3L z wymianą filtra oleju
MZR 2.5 5,0L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.0 4,1L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.2 4,7L z wymianą filtra oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez polak900 » 26 mar 2013, 23:43

Bez urazy ale napisałeś tak, że tylko tak mogłem pomyśleć
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez herci62 » 27 mar 2013, 00:16

Właściwie tak..... Stanu oleju przybywa.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez dawidrybcia » 29 mar 2013, 18:08

olej przybywa, pozbadz sie dpf, ja to zrobilem i leje olej byle jaki byle syntetyczny do disel broblem znika, oleju nie przybywa nie ubywa auto cicho chodzi, i co lepsze, czujesz moc silnika pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 17:38
Posty: 25
Skąd: POZNAN/LANCASTER
Auto: mazda 6 2,2 GH mzr 185
mazda 6 2.2 GJ 175 FL

Postprzez Marianek » 29 mar 2013, 18:51

dawidrybcia napisał(a):olej przybywa, pozbadz sie dpf, ja to zrobilem

Zla rada, DPF nie jest problemem tylko człowiek. Po kolejne nikt nie napisał tu ze ma problem z DPF to po co taka rada?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polak900 » 30 mar 2013, 00:33

Marianek napisał(a):
dawidrybcia napisał(a):olej przybywa, pozbadz sie dpf, ja to zrobilem

Zla rada, DPF nie jest problemem tylko człowiek. Po kolejne nikt nie napisał tu ze ma problem z DPF to po co taka rada?


Problem może być jeszcze większy jak się nie ma DPF, np na przeglądach okresowych
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Kretowy » 30 mar 2013, 00:54

Nie rozumiem czemu wszyscy sie tu tak dowalają tego DPFA...
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez Wojtek » 30 mar 2013, 01:08

Marianek napisał(a):Zla rada, DPF nie jest problemem tylko człowiek.

dokladnie... <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez herci62 » 30 mar 2013, 01:15

Tez mi sie wydaje ze puki wszystko działa prawidłowo nie ma co grzebać.
Problem moze byc na przeglądzie jak sie tego pozbedziemy. A olej i tak wymieniam co 10-12 tys km. do tego czasu nigdy do poziomu x nie doszło .
Pozdro..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6