Wymiana oleju

Postprzez mazzda6 » 24 paź 2014, 22:03

Witam! przyszła pora na zmianę oleju w mojej 6 i mam pytanie który do mojego dieselka (Mazda6 GH 2.0mzr-cd 2008R) będzie najlepszy?

Często pokonuje krótkie dystanse rano ok. 5km...w mieście, czasami w korkach,ale 5,6 razy w roku są jakieś trasy po 300km również, dlatego jak to piszą na opakowaniach ...mam do was pytanie który z podanych będzie : : ''najlepiej chronił mój silnik w każdych warunkach''?? z góry dziekuję za pomoc.

Moje typy: FUCHS TITAN GT1 PRO C-1 5W-30, Valvoline SynPower Xtreme ENV C1 5W-30, Motul 8100 ECO-CLEAN+ 5W-30 i Aral HighTronic C 5W-30, MILLERS OILS XF LONGLIFE C1 5w30...a może ktoś używa jeszcze jakiegoś innego i ma jakieś propozycje przetestowane, sprawdzone?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2014, 20:44
Posty: 7
Skąd: Łódź PL
Auto: Mazda6 KOMBI 2008 2.0MZR-CD SPORT-DYNAMIC

Postprzez Marianek » 24 paź 2014, 22:08

W załączniku, pamietaj ze masz DPF i nie każdy olej można lać, musi spełniać niska popiołowość.
Załączniki
Ulotka produkty Mazda Dexelia.pdf
(402.07 KiB) Pobrane 129 razy
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mazzda6 » 14 lis 2014, 13:14

obecnie dexelia chyba do mojego silnika nie ma odpowiedniego oleju z tego co czytam z tej ulotki...czy z tych wymienionych przeze mnie jest jakis warty uwagi??pozdr.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2014, 20:44
Posty: 7
Skąd: Łódź PL
Auto: Mazda6 KOMBI 2008 2.0MZR-CD SPORT-DYNAMIC

Postprzez Wojtek » 14 lis 2014, 17:38

Olej musi być zgodny ze specyfikacją producenta...
Kolega Marianek podał ją tobie... Sprawdź teraz każdą z Twoich propozycji i jak jeszcze będziesz miał wątpliwości, to dopytaj się tutaj:
viewtopic.php?f=329&t=128239&view=unread#unread
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 14 lis 2014, 21:17

mazzda6 napisał(a):obecnie dexelia chyba do mojego silnika nie ma odpowiedniego oleju z tego co czytam z tej ulotki.

DexeliA DPF 5W-30 JASO: DL-1, ACEA: C1
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mazzda6 » 16 lis 2014, 00:15

Mazda już nie produkuje tego oleju, teraz on się nazywa mazda original ultra dpf i na bańce jest norma c2 nie c1....więc chyba coś nie zgadza?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2014, 20:44
Posty: 7
Skąd: Łódź PL
Auto: Mazda6 KOMBI 2008 2.0MZR-CD SPORT-DYNAMIC

Postprzez grzybus82 » 1 kwi 2015, 14:50

Mam do Was pytanie dotyczące poziomu oleju w silniku w moim 2.0 MZR-Cd..
otóż wymianę oleju miałem w sierpniu ubiegłego roku, (do tej pory przejechałem prawie 10 tyś.km) Co i raz sprawdzam poziom oleju i obecny jego poziom wynosi ok połowy literki F do literki X.
Dodam, że jeżdżę powyżej 2.5 tys. obrotów (pewnie z przyzwyczajenia po poprzednim accordzie w benzynie) w większości po mieście (co nie oznacza że nie wypadam na trasę..).Z DPF żadnych problemów przez ten okres.
1.Czy, już powinienem myśleć o zmianie oleju?Czy się jeszcze nie przejmować?
2.Czy jeśli sobie sam zmienię olej teraz (czyli grubo przed tym okresem standardowym tj.20 tys.km), to aby nie mieć choinki na desce, będę musiał od razu kasować inspekcję olejową? (czy tak czy inaczej jak dojdzie do 20 tyś km to wymienię olej ale w serwisie mazdy – wtedy standardowo serwis wykasuje inspekcję.)

Jak te powyższe pytania mają się do Waszej autopsji?
Pozdr!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 10:51
Posty: 6
Auto: Honda Accord VIII
2.4 201 kM TypeS
2012 r.

Postprzez rumpek » 2 kwi 2015, 19:40

Ja wymieniam olej sam przy przebiegu ok. 12 tys. i też mam taki stan oleju jak u ciebie. Inspekcję olejową możesz skasować sam poprzez kabelek, poszukaj na forum o inspekcji olejowej
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 20:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez shinec » 30 lip 2015, 12:10

Nie wiem o co wam chodzi ze Millers nie jest do silnikow z DPFem. Osobiscie uzywam Millersa XF LONGLIFE C1 5w30 i jak byk jest napisane Mazda diesel + DPF
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 01:23
Posty: 10
Auto: mazda 3, rok 2006, 1,6 diesel wersja TOP, mazda 6 GH 2010 2.0 mr-cd 140 hp

Postprzez Pioteq25 » 21 mar 2016, 20:10

Do tego silnika spokojnie leje się C2 do DPF i lepiej smaruje plus jest bezpieczny dla DPF'u.
Dexelia też już jest robiona w klasie C2 i ASO takie leje.
Sam kupuję valvoline env c2 i takich baniek już trochę poszło w tym aucie, więc bez obawy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez cropek » 26 lip 2016, 22:26

Witam. Nie chce zakładać nowego tematu, bo mam tylko szybkie pytanie.

http://www.ebay.co.uk/itm/Strong-Magnet ... SwwbdWJgIX

Czy ten korek spustowy będzie pasował – M14 x 1.5 i jest napisane że do mazdy, ale wolę się upewnić.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2015, 23:36
Posty: 21 (1/0)
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0 MZR-CD 2008 r.

Postprzez zelka » 27 lip 2016, 06:46

Patrz, a wymieniałem ostatnio u siebie olej i mogłem cyknąć fotkę. Wymieniałem pierścień uszczelniający na tym korku (amelininiowy) gdzie średnice wew. miał 14mm, a zew. 20mm, grubość 1,5mm.
Także korek powinien taki być jak napisałeś. ;)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez marass » 26 cze 2018, 23:09

Witam,

Moje autko – Mazda 6 2008 2.0 MZR 1999ccm 147HP 108KW (Petrol)
Olej zawsze wymieniany był w warsztacie przy okazji serwisu / przeglądu technicznego.
Od 2 lat zalewany jest Fuchs TITAN Supersyn F Eco-DT 5w-30 Fully Synthetic bo taki był w ofercie.
Ofertę zmienili na LUKOIL GENESIS SPECIAL C2 5W-30 i jakoś nie mogę się przekonać do tego aby go zalać ( chyba że się mylę i to dobry olej).
Nie znam się na specyfikacji, wiem że na poprzednim Fuchs silnik pracuje ok.
Jeśli ten Lukoil to zły wybór, to mogę sam wymienić, tylko pytanie czy kupić ten sam Fuchs czy może
Millers Oils NANODRIVE EE LongLife ECO 5w-30 Synthetic
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 Fully Synthetic
a może Castrol Magnatec lub Edge?
plus filtr Mahle OC1182

Poproszę o sugestie :–)
Źródło www.opieoils.co.uk
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 12:49
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.0 TS 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6