Szarpanie przy przyspieszaniu
Smok był czyszczony latem, filtr i sitko mogę sam wymienić, ale do silnika nie chcę wsadzać rąk dlatego wolałbym to zlecić komuś znającemu się na rzeczy tylko, że potrzebuję namiaru na taką osobę.
- Od: 14 sie 2010, 15:24
- Posty: 26
- Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
- Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.
czaro9 napisał(a):filtr i sitko mogę sam wymienić
Sitko się czyści, nie wymienia
czaro9 napisał(a):Z drugiej jednak strony, na zdrowy rozsądek, gdyby była to wina paliwa silnik dławiłby się zarówno w trakcie jazdy jak i "na luzie" a u mnie na luzie rozkręca się bez zająknięcia do oporu.
Błędne założenie. Na luzie do wkręcenia na max obroty potrzebujesz o wiele mniej paliwa niż w trakcie jazdy – wtedy silnik żłopie paliwo żeby się rozkręcić (masa auta mu skutecznie przeszkadza, prawda)
mpvKA napisał(a):Jest na forum wątek o zamarzającym paliwie z lat 2009-10 dlatego nie chciałem odgrzewać kotleta i podpiąłem się tutaj.
kolejne błędne założenie – ten wątek nie powinien istnieć. Bo właśnie istnieje już temat o takiej usterce. I tam należy kontynuować dyskusję.
czaro9 napisał(a):moja mazda to model 6 z 2003r., 2.0 diesel 136km, mam ją od dwóch lat i jak do tej pory chodziła bez najmniejszego zarzutu.Zawsze kiedy temperatura spadała w okolice zera (i niżej) zapalała się kontrolka TCS i paliła się cały czas
A ja sugeruje dokładne sprawdzenie co się dzieje z TCS – odczyt kodów błędów należy zrobić.
Ostatnio edytowano 29 sty 2012, 17:07 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
W MPV się nie świeci, dodam że problem występuje jak mi się wydaje tylko na ciepłym silniku, na zimnym wydaje się być ok, chciałbym żeby to była wina tylko paliwa bo na jakieś zawory itp. kasy już brak, trochę już wydałem na tą mazdę. Załóżmy że wymienię filtr, który wymieniałem tydzień temu i przeczyszczę sitko w baku, czy po zalaniu tego samego paliwa problem może powrócić? Pytam bo u mnie tj w Olkuszu są 3 STATOILE i ORLEN i kilka NOŁNEJMÓW.
- Od: 13 sty 2012, 23:54
- Posty: 15
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r
W Twoim przypadku zacząłbym od sitka. To nie wymaga nakładów finansowych. A co dalej – to po tym kiedy się zobaczy jak wygląda sitko.
Jest fotorelacja krop po kroku (co prawda dotyczy szóstki ale myślę że będzie podobnie – pytanie gdzie i czy jest dostęp do zbiornika).
Jest fotorelacja krop po kroku (co prawda dotyczy szóstki ale myślę że będzie podobnie – pytanie gdzie i czy jest dostęp do zbiornika).
Łącze z odpowiednim wątkiem.
Sprawdz czy swieci ci się Check Engine przy przekreceniu kluczyka. Bo być może ten TCS pali się razem z Check Engine. A check engine jest w jakiś sposób cudownie zaklejony.
Też się z tym zgadzam.
Sprawdz czy swieci ci się Check Engine przy przekreceniu kluczyka. Bo być może ten TCS pali się razem z Check Engine. A check engine jest w jakiś sposób cudownie zaklejony.
smile napisał(a):odczyt kodów błędów należy zrobić.
Też się z tym zgadzam.
bieski napisał(a):Sprawdz czy swieci ci się Check Engine przy przekreceniu kluczyka. Bo być może ten TCS pali się razem z Check Engine. A check engine jest w jakiś sposób cudownie zaklejony.
Hmm właśnie sprawdziłem i nie mam takiej kontrolki i od kiedy mam to auto to nie kojarzę nic takiego. Odczyt w serwisie tylko zrobią czy raczej jest to ogólnodostępne u mechaników?
A co do przerywania to poodpalałem trochę autko i już utwierdziłem się w przekonaniu, że to wina paliwa. Trochę pochodzi, coś tam szarpnie, raz się da przygazować a raz nie. Poczekam na cieplejsze dni i filtr paliwa w pierwszej kolejności trzeba będzie zmienić i te sitko z baku wyczyścić.
Warto dolać jakiś "rozmrażacz ropowy"? Nie zaszkodzi coś takiego na wtryski?
- Od: 14 sie 2010, 15:24
- Posty: 26
- Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
- Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.
czaro9 napisał(a):ogólnodostępne u mechaników?
Najlepiej podpytaj w dziale regionalnym właściwym dla siebie o jakiś polecany warsztat dysponujący Mazdowym lub Fordowskim komputerem ( IDS-em ).
Co do paliwa to pobierz próbkę z auta do plastikowej butelki i zostaw na noc na mrozie – będziesz miał odpowiedź rano
czaro9 napisał(a):Warto dolać jakiś "rozmrażacz ropowy"? Nie zaszkodzi coś takiego na wtryski?
Tego się nie leje jak jest problem, tylko profilaktycznie – najlepiej przez całą zimę.
Jak z paliwa wytrąciła się woda czy parafina to żaden dodatek nie pomoże (na parafinę może pomóc ogrzewany garaż). Jedynie zalanie dobrego paliwa.
Witam ponownie.
Zmieniłem 3 godziny temu filtr paliwa według poradnika zmieszczonego na forum. Autko odpaliło na dotyk co mnie bardzo ucieszyło. Poskrobałem szyby aż silnik się rozgrzał do normalnej temp i ruszyłem w miasto. Jazda była dość dynamiczna, po drodze wskoczyłem na orlen dolać jakieś 10 litrów + specyfik na zimę, pojeździłem jeszcze trochę (kilka km) i ... znowu zaczęło się to samo. Najpierw zaczął mulić przy ponad 3 tys obrotów i tak aż do około 1,5 tys. Odstawiłem auto i już nie wiem co robić.
Nadmienię, że przy wymianie filtra ropa która wyciekła ze starego filtra była jak najbardziej płynna, podobnie jak ropa w przewodach przed i za filtrem. W samym zaś filtrze nie było śladu kisielu itp., tylko fiżbina była czarna, pewnie już ze starości.
Nie wiem co dalej robić. Czyżby się filtr ponownie zapchał?
Zmieniłem 3 godziny temu filtr paliwa według poradnika zmieszczonego na forum. Autko odpaliło na dotyk co mnie bardzo ucieszyło. Poskrobałem szyby aż silnik się rozgrzał do normalnej temp i ruszyłem w miasto. Jazda była dość dynamiczna, po drodze wskoczyłem na orlen dolać jakieś 10 litrów + specyfik na zimę, pojeździłem jeszcze trochę (kilka km) i ... znowu zaczęło się to samo. Najpierw zaczął mulić przy ponad 3 tys obrotów i tak aż do około 1,5 tys. Odstawiłem auto i już nie wiem co robić.
Nadmienię, że przy wymianie filtra ropa która wyciekła ze starego filtra była jak najbardziej płynna, podobnie jak ropa w przewodach przed i za filtrem. W samym zaś filtrze nie było śladu kisielu itp., tylko fiżbina była czarna, pewnie już ze starości.
Nie wiem co dalej robić. Czyżby się filtr ponownie zapchał?
- Od: 14 sie 2010, 15:24
- Posty: 26
- Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
- Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.
kolego, nie jesteś pierwszy ani ostatni –> viewtopic.php?f=90&t=89908&start=260 . ze swojej strony polecam zamiast wymiany filtra oblanie go gorącą wodą
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
Czyli mam jeździć z butelką gorącej wody?
Trochę mnie to denerwuje, że w poprzednią zimę przy -25 wszystko chodziło jak latem, a teraz przy -15 zaczął strajkować.
Ogrzanie filtra wodą, jak mniemam, starczy tylko na moment, dopóki filtr znowu się nie wychłodzi?
Trochę mnie to denerwuje, że w poprzednią zimę przy -25 wszystko chodziło jak latem, a teraz przy -15 zaczął strajkować.
Ogrzanie filtra wodą, jak mniemam, starczy tylko na moment, dopóki filtr znowu się nie wychłodzi?
- Od: 14 sie 2010, 15:24
- Posty: 26
- Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
- Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.
jest to w końcu wina filtra czy paliwa?
po włożeniu nowego wystarczyło mi 20 minut dobrej jazdy żeby się na nowo zasapał...
jeśli to ma znaczenie to filtr mam marki filtron, ale gdzieś już ktoś tu pisał, że i niego się dobrze sprawuje
deluge napisał(a): jak rano ogrzejesz filtr to do wieczora masz zazwyczaj spokój
po włożeniu nowego wystarczyło mi 20 minut dobrej jazdy żeby się na nowo zasapał...
jeśli to ma znaczenie to filtr mam marki filtron, ale gdzieś już ktoś tu pisał, że i niego się dobrze sprawuje
- Od: 14 sie 2010, 15:24
- Posty: 26
- Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
- Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.
Ja zawsze zakładałem oryginalny filtr mazdy i problemów z jazdą w mrozy nigdy nie było, w tym roku (listopad) wymieniłem właśnie na wspomnianego Knechta – jak był mały mróz auto jeździło, teraz już nie. Wyczyściłem sitko w zbiorniku (było zawalone czarną mazią) ale auto przerywa, przestaje dopiero jak się porządnie nagrzeje, wówczas może być -25 o jedzie bez problemów, ale wystarczy że zostawię na parkingu na czas pójścia do pracy i po południu powtórka z rozrywki...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6