Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0
Witam!U mnie przy mrugającej kontrolce DPF najpierw próbowałem auto przegonić na 3 tys obrotów około 40 km w tą i z powrotem (2 razy).nic nie pomogło, dowiedziałem się że jeżeli kontrolka zapala się na stałe to jest jeszcze szansa przepalić,jeżeli mruga to pozostaje tylko wymuszone dopalanie w aso. rzeczywiście wprowadzono specjalną pianę do czyszczenia sadzy i po godzinie i męczarniach auta na wysokich obrotach było po sprawie- kontrolka zniknęła.Niestety olej skoczył ponad maximum, nadawał się tylko do wymiany, a uwierzcie że był bardziej rzadki rzadki niż woda w kranie.
Koledzy, zauważyłem w swojej magdalence, że wypalanie DPF mogę rozpoznać po pojedynczym szarpnięciu (gdy rozpoczyna się wypalanie). Czy to powód do zmartwień?
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
Myślę o profilaktycznym wyczyszczeniu wkładu dpf w firmie euro-vat (http://eurovat.info.pl). W necie nie znalazłem zbyt wiele opinii o nich. A może Wy coś wiecie o skuteczności ich metody?
Filtr wypala mi się średni co około 150-170 km. Wtryski + turbo + egr są OK. Przebieg 123 tyś km
Filtr wypala mi się średni co około 150-170 km. Wtryski + turbo + egr są OK. Przebieg 123 tyś km
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
Witam wszystkich forumowiczów,
zanim zacznę zadawać pytania chciałbym się przywitać
.
Krótko o sobie, jestem z iławy (warmińsko-mazurskie), kiedyś byłem tutaj zarejestrowany na forum ponieważ posiadałem Mazde 6 GY, mój poprzedni nick to "creeder", potem przesiadłem się do passerati B6
no i tak zaniedbałem temat z forum i konto zostało usunięte, no ale wracam z nowszą mazdą GH
. Zaraz po zakupie okazało się że jest problem z filtrem DPF, długo się nie zastanawiałem i usunąłem go, ale w warsztacie garażowym w firmie "X" przy okazji modyfikując mapę, teraz tego żałuję. Planuję jechać do V-tech w olsztynie żeby naprawić to co zostało zepsute, w związku z tym mam pytanie, czy filtr DPF jest zespolony z katalizatorem, czy one są jedną częścią? Jak samochód będzie się sprawował na tak zwanym uniwersalnym katalizatorze i poprawionej mapie bez DPF? Dodam jeszcze że po rozmowie telefonicznej w V-Tech właśnie mi powiedzieli że trzeba wspawać katalizator (aktualnie nic nie wyhamowuje turbiny), przywrócić fabryczną mapę, a następnie zrobić chip i inne modyfikacje w programie. No i nie wiem czy to ma jakiś związek z tym wszystkim ale hamulce osłabły bardzo mocno, tak jak by raz były bardzo mocne, a raz tak jak by ich prawie w ogóle nie było – czy to może mieć związek z wyżej opisaną sytuacją?
Edit:
ok, dowiedziałem się że to siedzi w jednym elemencie wszystko. Zatem wycieli wszystko
Nasuwa się tylko pytanie, skąd wziąć katalizator z filtrem (może być niesprawny) żeby go zamontować?
zanim zacznę zadawać pytania chciałbym się przywitać
Krótko o sobie, jestem z iławy (warmińsko-mazurskie), kiedyś byłem tutaj zarejestrowany na forum ponieważ posiadałem Mazde 6 GY, mój poprzedni nick to "creeder", potem przesiadłem się do passerati B6
no i tak zaniedbałem temat z forum i konto zostało usunięte, no ale wracam z nowszą mazdą GH
Edit:
ok, dowiedziałem się że to siedzi w jednym elemencie wszystko. Zatem wycieli wszystko
Nasuwa się tylko pytanie, skąd wziąć katalizator z filtrem (może być niesprawny) żeby go zamontować?
Hmm, miałem dzisiaj dziwną sytuację, a mianowicie po ponad 7 latach ujeżdżania M6 dane mi było zobaczyć po raz pierwszy zapaloną kontrolkę DPF. Kontrolka jak kontrolka, filtr zapchany to się świeci, ale najdziwniejsze było to, że zapaliła się podczas jazdy na autostradzie (czyli przy idealnych warunkach do wypalania) i to przy prędkości ca 130km/h i obrotach oscylujących w okolicach 2100 – 2200 RPM. Zdziwiłem się i to mocno, od razu nawał czarnych myśli (zaraz wejdzie w tryb awaryjny, przy przeglądzie 2kkm temu nie skasowali inspekcji olejowej, kurde, do domu daleko itp.) ale nic – wrzuciłem 5 bieg, obroty ca 2 500 RPM i po niecałych 10 minutach kontrolka zgasła i auto pojechało dalej jak gdyby nigdy nic.
Co z tym robić panowie, jak żyć? Warto gdzieś podjechać na sprawdzenie, czy z silnikiem wszystko OK?
Co z tym robić panowie, jak żyć? Warto gdzieś podjechać na sprawdzenie, czy z silnikiem wszystko OK?
Janusz626 napisał(a):...Ponadto nie wskazane jest przy 130km/h jechać na 6tym biegu
Można spytać dlaczego? Ja włączam 6-ty bieg powyżej 120 km/h i redukuje do 5-go gdy prędkość spadnie poniżej. Generalnie staram się utrzymywać silnik w zakresie 2100-2300 obr. Z tym, że ja mam R2.
Właśnie, ja też staram się trzymać obroty powyżej 2k RPM, w instrukcji jak byk pisze, że do wypalania potrzebne są obroty min 2k RPM i prędkość powyżej podaj 40 km/h. Oba warunki były spełnione, co w takim razie nie pasowało?
No nic, będzie chwila wolnego to podjadę na komputer, oby to nie był sygnał jakowyś poważniejszych problemów.
No nic, będzie chwila wolnego to podjadę na komputer, oby to nie był sygnał jakowyś poważniejszych problemów.
Juz bylo o tym nie raz... Szosty bieg w dieslu Mazdy sluzy tylko do hiper predkosci... Nie pytajcie dlaczego, bo nikt na to nie zna dokladnej odpowiedzi... Przypuszczam, ze program interpretuje taka jazde / toczenie jako objaw zapychajacego sie filtra....
TT user
TT user
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Bez przesady
6 przy 130 jest już OK, ważne są obroty. Fakt że nie ma różnicy wielkiej po zmianie na 6 ale jest wygodniej.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam wszytstkich..
Powiedzcie mi panowie czy wypanaie DPF'u co 100km to rzecz normalna kiedy to jezdze wstosunku 95/5% trasa/miasto obroty srednio 2200-2700, na co zwrocic uwage w odczycie forscan'a?
Z gory dziekuje za podpowiedzi.
Powiedzcie mi panowie czy wypanaie DPF'u co 100km to rzecz normalna kiedy to jezdze wstosunku 95/5% trasa/miasto obroty srednio 2200-2700, na co zwrocic uwage w odczycie forscan'a?
Z gory dziekuje za podpowiedzi.
- Od: 5 maja 2012, 12:27
- Posty: 21
- Skąd: Tuam(IRL) / Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (GH)
Witam wszystkich na forum.Niedawno dolaczylem do posiadaczy mazdy 6 2.0diesel dpf z 2009. Przebieg niecaly 120tys km wiec nie ma tragedii.auto stalo jakis czas w warsztacie I bylo tylko odpalane na 1-2 minuty I po pewnym czasie zaczela migac dpf a nastepnie engine check.probowalem wypalic dpf sam podczas jazdy ale nie pomaga.
kody bledow sa p2458 I p2463.auto jest w trybie awaryjnym.prosze o pomoc co mam robic? Czy wymuszone wypalenie moze pomoc a jesli tak to czy ktos moze opisac je krok po kroku? Dziekuje za pomoc
kody bledow sa p2458 I p2463.auto jest w trybie awaryjnym.prosze o pomoc co mam robic? Czy wymuszone wypalenie moze pomoc a jesli tak to czy ktos moze opisac je krok po kroku? Dziekuje za pomoc
- Od: 5 sie 2015, 13:27
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0diesel dpf 2009
No tak, na początku nie było groźnie ( P2458 – zapchanie DPFu >100% (PM>8g/l) – dało by się wypalić stacjonarnie ) ale jadąc z mrugającym DPFem zamiast mu pomoc – zaszkodziłeś ( pojawił się P2463 – zapchanie DPFu > 140% ( PM>11g/l) ). Teraz to już podłączenie pod IDSa, sprawdzenie parametrów, trochę pogrzebania i pewnie wypalenie za którymś razem, potem wymiana oleju.
A z jakiej to przyczyny auto stało w warsztacie i po kiego grzyba było odpalane na 1-2 minuty?!
A z jakiej to przyczyny auto stało w warsztacie i po kiego grzyba było odpalane na 1-2 minuty?!
Dzieki za info.jutro bede probowac wypalic dpf na kabelek a potem zgasic te cholere...zobaczymy jak wyjdzie.auto bylo troche zalane na szczescie nie ruszylo srodka a silnik po osuszeniu I ustawieniu wtryskow jak nowka..tylko ten dpf sie wlaczyl po tym przymusowym pobycie w warsztacie..dam znac co wyjdzie po wypaleniu I czy uda sie go zgasic kabelkiem bo nie mam komputera.co to isd? Pozdrawiam
- Od: 5 sie 2015, 13:27
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0diesel dpf 2009
Kabelek za wiele nie pomoże.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Tak jak szanowny kolega marianek powiedział, kabelkiem nie zdziałasz za wiele!!
DPF wymaga do wypalenia odpowiednich parametrów, do tego trzeba monitorować PMy, czasem na przemian trzeba DPF resetować i próbować wypalać.
IDS to np to:
http://allegro.pl/vcm-rotunda-ids-inter ... 98107.html
Im dalej w las tym ciemniej – im bardziej DPF zanieczyszczony tym wymaga bardziej zaawansowanych metod.
DPF wymaga do wypalenia odpowiednich parametrów, do tego trzeba monitorować PMy, czasem na przemian trzeba DPF resetować i próbować wypalać.
IDS to np to:

Nic nie wyjdzie, bo wypalenie na kabel nie wystartuje, masz za bardzo DPF zanieczyszczony. Kabelkiem też tego nie zgasisz.marcin77 napisał(a):dam znac co wyjdzie po wypaleniu I czy uda sie go zgasic kabelkiem bo nie mam komputera.
Im dalej w las tym ciemniej – im bardziej DPF zanieczyszczony tym wymaga bardziej zaawansowanych metod.
Czy to oryginalny interfejs ?
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6