Przerywanie podczas dodawania gazu w MZR-CD

Postprzez jarozz » 25 wrz 2011, 21:44

Mam nową M6 z salonu i od samego początku pojawił się problem z przerywaniem. Silnik 2 L benzyna. Jak widzę na forum, to jeszcze nikomu wizyta w serwisie nie pomogła.
Jarozz
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2011, 20:45
Posty: 7
Skąd: Lubin
Auto: M6 GH 2.0 MZR Kirey

Postprzez miro81 » 26 wrz 2011, 08:32

U mnie na automacie czasami szarpnie przy obrotach 2500-3000. Tez przy ruszaniu jak mocniej nadepne, ale to moze byc wina automatu.
mazda 6 ultra
2.5L full option
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 18:18
Posty: 59
Skąd: UAE
Auto: mazda 6 Ultra 2.5L

Postprzez Grucha » 26 wrz 2011, 11:41

miro81 napisał(a):U mnie na automacie czasami szarpnie przy obrotach 2500-3000. Tez przy ruszaniu jak mocniej nadepne, ale to moze byc wina automatu.


Ale to pewnie na zimnym silniku ?


Pozdr
Grucha
 

Postprzez polak900 » 26 wrz 2011, 14:28

jarozz napisał(a):Mam nową M6 z salonu i od samego początku pojawił się problem z przerywaniem. Silnik 2 L benzyna. Jak widzę na forum, to jeszcze nikomu wizyta w serwisie nie pomogła.

u mnie tego nie ma a mam 2 l benzynkę
jak masz nówkę to ją dobrze dotrzyj.
i dawaj w d.... na niskich biegach np na 3, oczywiście jak przejedziesz te pierwsze 3k km i po zmianie oleju (ja sobie zmieniłem olej koło 3k km)
te silniki lubią wysokie obroty jak będziesz mulił to będzie przerywać
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez chmooreck » 26 wrz 2011, 14:57

Przypominam, że to jest temat o silnikach diesla (MZR-CD), przerywanie w benzynach było poruszane w innym temacie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez szoszon1983 » 5 sty 2012, 00:06

moja też tak lekko przerywa czasami, ale zauważyłem, że po dłuższej trasie przestaje.
Jeden z kolegów na forum pisał, ze u niego pomogło czyszczenie EGR
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez polak900 » 5 sty 2012, 00:57

szoszon1983 napisał(a):moja
szoszon1983 napisał(a):moja też tak lekko przerywa czasami, ale zauważyłem, że po dłuższej trasie przestaje.
Jeden z kolegów na forum pisał, ze u niego pomogło czyszczenie EGR


chyba EGR i DPF
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez dumdum » 5 sty 2012, 02:16

Ja mam nadzieję, że problem z szarpaniem mam za sobą. Długo z tym walczyłem, ale w końcu chyba się udało. Ostatnią operacją, która ewidentnie pomogła to wymiana podkładek pod wtryskami. Nie chciało mi się wierzyć, że to pomoże, ale jednak – zero krztuszenia przy wciśniętym w podłogę pedale gazu. W AZ Auto długo zbierali dane z silnika (łącznie kilka dni samochód u nich stał) i wysyłali do Mazdy. Na koniec stwierdzili, że są za mocne przedmuchy jak się odkręci korek od wlewu oleju i wymieli te podkładki pod wtryskami. Wcześniejsze naprawy i kalibrację nic nie dawały lub efekt był tylko przez krótki czas. Teraz przejechałem już klika dobrych tysięcy km i objawy nie wracają.

Jeśli ktoś ma podobne objawy może zasugerować w serwisie sprawdzenie podkładek pod wtryskami.

BTW: Problem z podkładkami chyba był też kiedyś w poprzedniej wersji Mazdy, ale tam dawało to chyba trochę inne efekty.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez szoszon1983 » 12 sty 2012, 22:58

U mnie podkladki zostaly wymienione przy okazji regulacji luzow zaworowych i nic to nie pomoglo. Przedmuchow nie bylo i nie ma, a szarpanie przy delikatnym przyspieszaniu jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Wojtek » 12 sty 2012, 23:52

...bo to by bylo za proste, gdyby to mialy byc podkladki ;)

ps. a czyscil ktos z was zawor EGR? :>
tutaj bym szybciej widzial przyczyne... ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dumdum » 13 sty 2012, 02:01

U mnie przy okazji wymiany podkładek wyczyścili tylko smok w misce olejowej, bo to podobno standardowa procedura. O EGR nic nie pisali na liście wykonanych prac.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez zielony110 » 13 sty 2012, 09:17

szoszon1983 napisał(a):U mnie podkladki zostaly wymienione przy okazji regulacji luzow zaworowych i nic to nie pomoglo.

dumdum napisał(a):U mnie przy okazji wymiany podkładek wyczyścili tylko smok w misce olejowej, bo to podobno standardowa procedura.

ech no niestety kolejny raz sie ASO nie popisalo. Robia to co jest wymagane, a nie szukaja przyczyny.
Podkladki i luzy to ich obowiazek a reszto to juz nie. Dla nich jezeli problem nadal jest to jest to dla nich kasa.
Klient podjedzie i ASO znowu zarobi swoje.
Wojtek napisał(a):ps. a czyscil ktos z was zawor EGR?

Dokladnie jak pisze Wojtek.
Ja takze bym zaczal od jego wyczyszczenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez szoszon1983 » 13 sty 2012, 13:58

Ja jak tylko bede mial troche czasu to pokombinuje z EGR'em i zobaczymy czy to cos zmieni
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez rolllll » 16 sty 2012, 20:58

Sprawdzcie zawór SCV na pompie wtryskowej, to tylko denso ;)
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 20:49
Posty: 4

Postprzez zielony110 » 16 sty 2012, 21:33

rolllll napisał(a):Sprawdzcie zawór SCV

SCV powodowal przypadlosc "zabkowa" na niskich obrotach, szczegolnie jak sie wysprzeglalo lub dojezdzalo do swiatel czy skrzyzowania silnik gasl i ciezko go bylo odpalic ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Riki » 20 sty 2012, 02:56

SCV daje inny objaw, poza tym za małe przebiegi :)

w wiekszosci przypadków stawiałbym na EGR. W RF7J już jest nieco innej konstrukcji aniżeli w starszych modelach... Jak komuś szarpie niech wyleci na trasę i przedmucha dobrze auto – winno pomóc.
Na czym byśmy nie tankowali – jedno i to samo właściwie, w związku z dużą ilością biododatków, EGR itd. – szybko się zanieczyszcza.

P.S
W R2AA czyścili Ci smok? jaki masz przebieg?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez szoszon1983 » 20 sty 2012, 23:35

dziś czyściłem EGR i był mocno zasyfiony, niezbyt lekko się poruszał. Po wyczyszczeniu jest o wiele lepiej, ale czasami jeszcze lekko poszarpuje-zakres obrotów się zmniejszył, bo zamiast od 1600 do 2000, poszarpuje tylko przy około 1700-1800 i jak już to poszarpuje mniej.
U mnie ten trzpień nie porusza się gładziutko, tak jakby potrzebował, żeby go nasmarować, ale bałem się tak dawać jakikolwiek smar czy olej, bo to ustrojstwo mocno się nagrzewa i może się zapiec....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Riki » 21 sty 2012, 01:21

szoszon1983 napisał(a): trzpień nie porusza się gładziutko,


Wymień EGR – zacina Ci się. Sprawna używka winna załatwić sprawę.

Smarować nie można :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dumdum » 21 sty 2012, 01:41

@Riki Jeśli R2AA to nowy 2,2 diesel to tak czyścili u mnie smok w misce olejowej – przynajmniej tak było napisane w podsumowaniu naprawy. Przebiegu mam 34 tys. Powiedzieli, że to standardowa procedura, bo jak podkładki pod wtryskami mają przedmuchy to może się syf zbierać w oleju. Jak odbierałem auto to się trochę spieszyłem i nie dopytałem co zrobili z olejem. Spuścili do wiadra i później zalali ten sam ponownie? Ktoś wie jaka powinna być przy tym procedura?
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:42
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport

Postprzez Wojtek » 21 sty 2012, 01:50

Riki napisał(a):Wymień EGR – zacina Ci się. Sprawna używka winna załatwić sprawę.

dokladnie ;)

dumdum napisał(a):Ktoś wie jaka powinna być przy tym procedura?

nie jestem pewien jak robia, ale powinni go wymienic ;)

no i podkladki takze...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6