Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0
Gdy się zaświeci kontrolka oznacza to że DPF nie wykonał samooczyszczenia i potrzebna jest jazda z obr. powyżej 2000 obr. i prędkości pow 60 km/h przez min. 15 minut. Jeśli będzie świecić to już potrzebne jest wymuszone wypalanie
standrej napisał(a):Wcześniej miałem takie informacje o zapełnieniu więc musiałem uruchomić ten proces.
Miałeś informacje ze w samochodzie dochodzi do maksymalnego zapełnienia filtra DPF i powinieneś z tym się udać do serwisu lub zapewnić warunki do jego wypalenia.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Janusz626 opisywal juz zasade wypalania/regeneracji dpf kilka stron wczesniej plus chwila czasu by przeczytac ten watek od poczatku i znalesc wiekszosc odp na twoje pytania. Jak nie swieci to bardzo dobrze i nie ma sensu szukac problemu jak go nie ma:)
http://www.lioninthewardrobe.com/
http://www.facebook.com/lioninthewardrobe
http://www.lioninthewardrobe.com/
http://www.facebook.com/lioninthewardrobe
Ostatnio edytowano 2 lut 2014, 20:13 przez motomike6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
standrej napisał(a):Czyżby?
Czyżby?! O Mazdach jak i o DPF-ach w nich dopiero się uczysz... a raczej powinieneś... Diabeł tkwi w szczegółach...
1. Filtr oczyszcza się sam! ( 5 < PM < 6,5 [ g/l ] )
2. Jeśli nie może się oczyścić ( 6,5< PM < 8 [g/l] ) to zapala się kontrolka i świeci w sposób stały, należy przeprowadzić przepalanie w czasie jazdy.
3. Jeżeli filtr jest zapchany w stopniu znacznym ( PM > 8 ) należy przeprowadzić wypalanie wymuszone, zaczyna migać kontrolka DPF.
Miganie kontrolki DPF oznacza tylko i wyłącznie, że proces wypalania DPF-u jest wstrzymany w celu ochrony filtra DPF i należy przeprowadzić diagnostykę!!
Powodów migania kontrolki może być wiele!!
Dopisano 2 lut 2014, 19:13:
Marianek napisał(a):Oprócz tego z trujesz ludzi na pewno nic się nie zmieniło Usuniecie DPF wg mnie to wyrzucenie kasy w błoto.









1. Filtr oczyszcza się sam! ( 5 < PM < 6,5 [ g/l ] )
2. Jeśli nie może się oczyścić ( 6,5< PM < 8 [g/l] ) to zapala się kontrolka i świeci w sposób stały, należy przeprowadzić przepalanie w czasie jazdy.
3. Jeżeli filtr jest zapchany w stopniu znacznym ( PM > 8 ) należy przeprowadzić wypalanie wymuszone, zaczyna migać kontrolka DPF.
Dzięki za informacje.
2. Jeśli nie może się oczyścić ( 6,5< PM < 8 [g/l] ) to zapala się kontrolka i świeci w sposób stały, należy przeprowadzić przepalanie w czasie jazdy.
3. Jeżeli filtr jest zapchany w stopniu znacznym ( PM > 8 ) należy przeprowadzić wypalanie wymuszone, zaczyna migać kontrolka DPF.
Dzięki za informacje.
- Od: 7 paź 2012, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited
standrej napisał(a):Pytam wiec bo co niektórzy nie potrafią zrozumieć polszczyzny i zdanego prostego pytania.
No popatrz, a Ci dalej nie potrafią zrozumieć tej Twojej polszczyzny
Marianek napisał(a):Oprócz tego z trujesz ludzi na pewno nic się nie zmieniło Usuniecie DPF wg mnie to wyrzucenie kasy w błoto.
Niekoniecznie to musi być prawda, nie żebym popierał wycinanie, bo tak nie jest, ale kiedyś bodajże w Zakupie kontrolowanym badano spaliny w Octavii z filtrem DPF i po wycięciu filtra – okazało się że różnica była nieznaczna i nie zagrażająca żadnym normom.
Warto przypomnieć sobie z kursu nauki jazdy co oznaczają kolory kontrolek, od razu da wyjaśnienie czemu samochód nie informuje o tym użytkownika.
Na kursie uczono mnie na MZ 150, C-360, fiat 126 , star 200, Autosan
Tam jak wiesz nie ma tej kontrolki o której mowa.
Mimo to dzięki Ci za informacje.
Na kursie uczono mnie na MZ 150, C-360, fiat 126 , star 200, Autosan
Tam jak wiesz nie ma tej kontrolki o której mowa.
Mimo to dzięki Ci za informacje.
- Od: 7 paź 2012, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited
Widziałem, w tym programie było badane nie to co powinno i jakie założenie było/jest DPF, tylko pod kontem przeglądu technicznego jaki auto przechodzi w Polsce. W Belgii na stacjach kontroli od razu wykrywają czy DPF jest czy go nie ma, brak oznacza spore kłopoty
, nie tylko przywrócenie tego filtra.

"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
standrej napisał(a):Tam jak wiesz nie ma tej kontrolki o której mowa.
Mowie o kolorach kontrolek nie symbolach bo tego w ostatnich czasach doszło sporo, a te w Starze i nawet w Warszawie oznaczają zawsze to samo.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek masz rację, badali tylko pod kątem przeglądów technicznych w PL. Jeśli za granicami jest surowiej, to w takim razie utwierdzam się w przekonaniu że nie wycinam DPF, ale też nie wiem czy to nie będzie mój ostatni ropniak /:
Kwestia zostaje kiedy do Polski dotrą przepisy z europy
.
Na radochę z benzyn za jakiś czas tez nie będzie co liczyć bo UE znowu zaczyna śrubować normy i benzyny tez czeka jakaś ciekawa technologia.
Kiedyś ludzie na katalizatory narzekali teraz na DPF, zawsze coś się znajdzie na końcu łańcucha na co trzeba narzekać, taka nasza mentalność ludzka.

Na radochę z benzyn za jakiś czas tez nie będzie co liczyć bo UE znowu zaczyna śrubować normy i benzyny tez czeka jakaś ciekawa technologia.
Kiedyś ludzie na katalizatory narzekali teraz na DPF, zawsze coś się znajdzie na końcu łańcucha na co trzeba narzekać, taka nasza mentalność ludzka.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
No Panowie koniec kłótni. Myślę że już jest wszystko jasne co i jak z filtrem dpf.
A co do wycinania, to w UK od tego roku sprawdzają czy auto które powinno posiadać filtr DPF, go posiada. Teraz tylko czekać aż to Unii zachce w całej Europie.
A co do wycinania, to w UK od tego roku sprawdzają czy auto które powinno posiadać filtr DPF, go posiada. Teraz tylko czekać aż to Unii zachce w całej Europie.
standrej napisał(a):Warto przypomnieć sobie z kursu nauki jazdy co oznaczają kolory kontrolek, od razu da wyjaśnienie czemu samochód nie informuje o tym użytkownika.
Na kursie uczono mnie na MZ 150, C-360, fiat 126 , star 200, Autosan
Tam jak wiesz nie ma tej kontrolki o której mowa.
W instrukcji obsługi samochodu jest wszystko, co powinieneś wiedzieć jako użytkownik produktu.
Jeśli Twoja edukacja zatrzymała się na kursie prawa jazdy z epoki fiacika i ciapka i uważasz, że nie zaszły istotne zmiany od tamtej epoki, to spoko
Janusz626 napisał(a):Jeśli do mnie to "czyżby" to dopisałeś to czego ja nie napisalem, no i o co chodzi.... zły dzień czy co? :roll:
Nie ma złych dni, tylko czasem alkoholu brak
To moje czyżby było do osobnika, którego cytowałem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6