Witam , także tak autko kupiłem w maju tego roku nie jestem obeznany w temacie Mazdy jeśli chodzi i silniki diesla , miałem wcześniej benzyny i się obawiałem diesla .
Do rzeczy autko kupione w maju , dealer citroena od którego ja odkupiłem ( ktoś zostawił w rozliczeniu auto ) wymienił mi olej i filtry i opony i nabił klimę , od tamtej pory zrobiłem jakieś 7 tys km ( co jakiś czas sprawdzałem poziom oleju troszkę wzrastał) w między czasie miałem kłopot z dpf musiałem wymusić wypalanie ( zrobiłem dwa wymuszone ) i dwa razy samoczynnie na trasie mi się wypalał . Wczoraj zauważyłem że olej doszedł do magicznego "X" gdzieś czytałem że jak dojdzie do X to do wymiany olej.
Więc zmieniłem dzisiaj olej wlałem płukankę przed wymianą i ku mojemu zdziwieniu olej był bardzo rozcieczony i było go prawie 7 litrów .
Co może być przyczyną takiej dużej ilości oleju , Wtryski DPF ?
Kupiłem sobie adapter vlinker do forscana na androida aby obserwować dane związane z DPF
Wczoraj zauważyłem że przy 120 km od ostatniej regeneracji zresetował się licznik km regeneracji i nabiło kolejna renegeracje ale nie zauważyłem nawet kiedy ( podobno rośnie spalanie przy regeneracji )
Zrobiłem może z kilka set km już od tej porzedniej wymiany i zauzylem że znów nieznacznie wzrósł poziom oleju ( około 4 regenerację od zmiany oleju )
Dopisano 30 Nov 2022, 15:17:
Drugie zdjęcie jest przed wymuszona regeneracja
Problem z Dpf ?
Strona 1 z 1
Inspekcja olejowa skasowana po wymianie oleju ?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Tak Skasowana
( Ja skasowałem po tym jak sam zmieniałem olej ostatnio , czy dealer citroena od którego kupiłem auto i on robił obsługę filtrów i oleju nim dostałem auto od nich czy to skasował? to nie wiem )
Auto ma obecnie 220k Km
Problem z dpf miałem w Sierpniu jak wyjechałem w Bieszczady migała kontrolka DPF miałem tez check engine związany z dużą ilością sadzy i utrata mocy ( chyba jakis tryb awaryjny ) Gdy wróciłem do Krakowa to wymusiłem regeneracje i od tamtej pory nie dzieje się nic poza tym ze ten olej rośnie ...
Mało jeżdżę w trasy głownie po mieście niestety
– jeszcze potem podrzucę dane wtrysków, nie wiem czy czyścic dpf czy go usunąć ? Czytałem na forum mazdy6 że przez problemy z dpf moze przybywac oleju ...czy może problem lezy w czymś innym , może smok w misce ? może podkładki pod wtryskami słyszałem ze są tu problemy w tym modelu ,... nie wiem to mój pierwszy diesel zawsze jeździłem benzyna i nie było takich problemów
Po prostu nie uśmiecha mi się znów za jakieś 6-7 tys wymieniać olej bo będzie go za dużo przez ropę w misce a nie daj boże będzie to miało negatywny wpływ na smarowanie .
Dopisano 30 Nov 2022, 16:58:
Wtryski
( Ja skasowałem po tym jak sam zmieniałem olej ostatnio , czy dealer citroena od którego kupiłem auto i on robił obsługę filtrów i oleju nim dostałem auto od nich czy to skasował? to nie wiem )
Auto ma obecnie 220k Km
Problem z dpf miałem w Sierpniu jak wyjechałem w Bieszczady migała kontrolka DPF miałem tez check engine związany z dużą ilością sadzy i utrata mocy ( chyba jakis tryb awaryjny ) Gdy wróciłem do Krakowa to wymusiłem regeneracje i od tamtej pory nie dzieje się nic poza tym ze ten olej rośnie ...
Mało jeżdżę w trasy głownie po mieście niestety
– jeszcze potem podrzucę dane wtrysków, nie wiem czy czyścic dpf czy go usunąć ? Czytałem na forum mazdy6 że przez problemy z dpf moze przybywac oleju ...czy może problem lezy w czymś innym , może smok w misce ? może podkładki pod wtryskami słyszałem ze są tu problemy w tym modelu ,... nie wiem to mój pierwszy diesel zawsze jeździłem benzyna i nie było takich problemów
Po prostu nie uśmiecha mi się znów za jakieś 6-7 tys wymieniać olej bo będzie go za dużo przez ropę w misce a nie daj boże będzie to miało negatywny wpływ na smarowanie .
Dopisano 30 Nov 2022, 16:58:
Wtryski
- Od: 30 lis 2022, 16:07
- Posty: 3
- Auto: MAZDA 6 GH 2.0 DIESEL
140KM KOMBI
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6