Problem z Dpf ?

Postprzez devron » 30 lis 2022, 16:16

Witam , także tak autko kupiłem w maju tego roku nie jestem obeznany w temacie Mazdy jeśli chodzi i silniki diesla , miałem wcześniej benzyny i się obawiałem diesla .

Do rzeczy autko kupione w maju , dealer citroena od którego ja odkupiłem ( ktoś zostawił w rozliczeniu auto ) wymienił mi olej i filtry i opony i nabił klimę , od tamtej pory zrobiłem jakieś 7 tys km ( co jakiś czas sprawdzałem poziom oleju troszkę wzrastał) w między czasie miałem kłopot z dpf musiałem wymusić wypalanie ( zrobiłem dwa wymuszone ) i dwa razy samoczynnie na trasie mi się wypalał . Wczoraj zauważyłem że olej doszedł do magicznego "X" gdzieś czytałem że jak dojdzie do X to do wymiany olej.
Więc zmieniłem dzisiaj olej wlałem płukankę przed wymianą i ku mojemu zdziwieniu olej był bardzo rozcieczony i było go prawie 7 litrów .

Co może być przyczyną takiej dużej ilości oleju , Wtryski DPF ?

Kupiłem sobie adapter vlinker do forscana na androida aby obserwować dane związane z DPF
Wczoraj zauważyłem że przy 120 km od ostatniej regeneracji zresetował się licznik km regeneracji i nabiło kolejna renegeracje ale nie zauważyłem nawet kiedy ( podobno rośnie spalanie przy regeneracji )
Zrobiłem może z kilka set km już od tej porzedniej wymiany i zauzylem że znów nieznacznie wzrósł poziom oleju ( około 4 regenerację od zmiany oleju )

Dopisano 30 Nov 2022, 15:17:

Drugie zdjęcie jest przed wymuszona regeneracja
Załączniki
tapatalk_-1641083564_231x500.jpeg
tapatalk_1266817062_231x500.jpeg
Początkujący
 
Od: 30 lis 2022, 16:07
Posty: 3
Auto: MAZDA 6 GH 2.0 DIESEL
140KM KOMBI

Postprzez Damian68 » 30 lis 2022, 16:34

Inspekcja olejowa skasowana po wymianie oleju ?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez devron » 30 lis 2022, 17:44

Tak Skasowana
( Ja skasowałem po tym jak sam zmieniałem olej ostatnio , czy dealer citroena od którego kupiłem auto i on robił obsługę filtrów i oleju nim dostałem auto od nich czy to skasował? to nie wiem )

Auto ma obecnie 220k Km

Problem z dpf miałem w Sierpniu jak wyjechałem w Bieszczady migała kontrolka DPF miałem tez check engine związany z dużą ilością sadzy i utrata mocy ( chyba jakis tryb awaryjny ) Gdy wróciłem do Krakowa to wymusiłem regeneracje i od tamtej pory nie dzieje się nic poza tym ze ten olej rośnie ...

Mało jeżdżę w trasy głownie po mieście niestety



– jeszcze potem podrzucę dane wtrysków, nie wiem czy czyścic dpf czy go usunąć ? Czytałem na forum mazdy6 że przez problemy z dpf moze przybywac oleju ...czy może problem lezy w czymś innym , może smok w misce ? może podkładki pod wtryskami słyszałem ze są tu problemy w tym modelu ,... nie wiem to mój pierwszy diesel :P zawsze jeździłem benzyna i nie było takich problemów
Po prostu nie uśmiecha mi się znów za jakieś 6-7 tys wymieniać olej bo będzie go za dużo przez ropę w misce a nie daj boże będzie to miało negatywny wpływ na smarowanie .

Dopisano 30 Nov 2022, 16:58:

Wtryski
Załączniki
Screenshot_2022-11-30-16-58-31-581_com.astech.forscanlite.jpg
Początkujący
 
Od: 30 lis 2022, 16:07
Posty: 3
Auto: MAZDA 6 GH 2.0 DIESEL
140KM KOMBI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6