Falujące obroty na biegu jałowym bez wciśniętego sprzęgła.

Postprzez DominmazdaGH » 11 wrz 2021, 22:19

Cześć forumowicze,
posiadam Mazdę 6 GH z silnikiem Diesel 2.0 140km.

Opis problemu:
Na biegu jałowym pojawiło się falowanie obrotów, po wciśnięciu sprzęgła falowanie ustaje.
jeździłem tak kilka miesięcy ponieważ był to objaw sporadyczny.
Czasami Mazda zaczynała szarpać podczas jazdy ale po wyłączeniu zapłonu i włączeniu jechała normalnie.
Ostatnio zapchał się DPF, co nie przydarzało się wcześniej.

Wyczyściłem EGR i przepustnicę oraz wypaliłem statycznie DPF.
Skalibrowałem EGR Forscanem i pojeździła 1 tydzień po czym znowu te same objawy.
Forscan pokazywał zawór zamknięty, lecz po wykręceniu okazało się że jest otwarty.
Kupiłem używany EGR, skalibrował się ładnie dwa szybkie ruchy zaworu otwórz-zamknij.
Po 2 tygodniach te same objawy.
Drugi zawór zacięty w pozycji otwartej.
DPF się zapycha .
W Forscanie podczas kalibracji silnik krokowy wydaje dziwne dźwięki i procedura kalibracji zostaje przerwana.

Pytania jakie mi się nasuwają to:
Czy drugi EGR uszkodził się i zaciął mechanicznie w pozycji otwartej, czy to raczej problem ze sterowaniem EGRa...?
Kupno nówki EGR to min. 1300 pln więc dużo jak na test pt. czy tym razem się uda.

Czy przy zaślepieniu EGR są problemy z wypalaniem DPFa..? oraz czy trzeba zmienić coś w sofcie..?

Dodam, że regularnie miałem błędy z przepływem powietrza w obwodzie A.
W Forscan żądany przepływ powietrza różni się od mierzonego.










Zacinający się zawór EGR.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2020, 16:08
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GH 2009 140km 2.0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6