Mam pytanie odnośnie auta z tym motorem.
Czy po przebiegach >200tys jest jak z lidlem "co tydzień coś nowego" czy jest to trwalszy model?
Mazda 6 2.0 CiTD GH opinie użytkowników
Strona 1 z 1
Hej ja kupiłem jak miała 170tkm ( po dedukcji to chyba cofnięte o 40-50 tys), teraz po 2,5 roku mam 280 tkm ( czyli jakieś 320-330 tkm) i wymieniłem:
– sprzęgło i pedał sprzęgła bo był pęknięty i wpadał w podłogę, ale to wyszło po wymianie sprzęgła także podejrzewam że tylko pedał był problemem – zrezygnowałem z usług tego mechanika
– w sumie ok 1700 zł
– czyściłem chemicznie DPF – tylko dlatego że coś się stało z kablami przy czujniku temp powietrza przy intercoolerze, auto wchodziło w tryb awaryjny, nie dało się wypalić DPF i się zawalił – dwie wizyty u mechanika, koszt z naprawą kabli około 600 zł ( czyszczenie DPF 400zł, wymiana instalacji kabli ok 200zł)
– dwa czyszczenia EGR i okazało się że to jego problem elektryczny – wymiana na używkę, w sumie koszt jakieś 300-400 zł
– tarcze tył i klocki 2x przód/ tył, filtry, oleje, klima,ale to norma – polecam ferodo na przód – przejechałem jakieś 70-80 tys.
Wsio, więc myślę że gdybyś miał jakiegoś mechanika a nie wymieniacza to podejrzewam że zmieścił byś się w max połowie tej kwoty.
– sprzęgło i pedał sprzęgła bo był pęknięty i wpadał w podłogę, ale to wyszło po wymianie sprzęgła także podejrzewam że tylko pedał był problemem – zrezygnowałem z usług tego mechanika
– czyściłem chemicznie DPF – tylko dlatego że coś się stało z kablami przy czujniku temp powietrza przy intercoolerze, auto wchodziło w tryb awaryjny, nie dało się wypalić DPF i się zawalił – dwie wizyty u mechanika, koszt z naprawą kabli około 600 zł ( czyszczenie DPF 400zł, wymiana instalacji kabli ok 200zł)
– dwa czyszczenia EGR i okazało się że to jego problem elektryczny – wymiana na używkę, w sumie koszt jakieś 300-400 zł
– tarcze tył i klocki 2x przód/ tył, filtry, oleje, klima,ale to norma – polecam ferodo na przód – przejechałem jakieś 70-80 tys.
Wsio, więc myślę że gdybyś miał jakiegoś mechanika a nie wymieniacza to podejrzewam że zmieścił byś się w max połowie tej kwoty.
Jak rok temu kupowałem, to poważnie się zastanawiałem czy warto. Ale zaryzykowałem. Kupiłem z nastawieniem, że jak choćby za głośno pierdnie to ja spuszczę. Przebieg przy kupnie 200.000 tys. Wg wpisów brakowało ok. 15-20 tys, ale nie sądzę aby chciało się komuś bawić. Do dzisiaj zrobiłem 23.000 tys.
W ciągu roku eksploatacji wymieniłem dodatkowo tylko tylne klocki i komplet rozrządu – planowany wg wpisu w "książce" (kupowałem świadomie). Poza tym filtry, olej itp.
Z awarii mam na razie zapieczony prawy przedni zacisk. Ale zanim mogłem się do niego dobrać przegrzałem tarcze i klocki, więc są do wymiany. Tyle.
Zero problemu z DPF i innymi często opisywanymi bolączkami. Co prawda raczej mało jeżdżę ale po roku nic. Co prawda zaczyna być już słychać zawieszenie, ale to raczej wynika z mojego stylu jazdy – dla mnie to raczej SUWa a nie compakta
ale tych pierwszych nie lubię. Zostawiam jeszcze na rok....
W ciągu roku eksploatacji wymieniłem dodatkowo tylko tylne klocki i komplet rozrządu – planowany wg wpisu w "książce" (kupowałem świadomie). Poza tym filtry, olej itp.
Z awarii mam na razie zapieczony prawy przedni zacisk. Ale zanim mogłem się do niego dobrać przegrzałem tarcze i klocki, więc są do wymiany. Tyle.
Zero problemu z DPF i innymi często opisywanymi bolączkami. Co prawda raczej mało jeżdżę ale po roku nic. Co prawda zaczyna być już słychać zawieszenie, ale to raczej wynika z mojego stylu jazdy – dla mnie to raczej SUWa a nie compakta
Ja mam też i zero problemów ten silnik ma fabrycznie poprawione podkładki pod wtryskami i dlatego jest dużo trwalszy ja jestem bardzo zadowolony do tego mam dołożone kilka koników i jest ok 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6