Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0
jak to zrobic skutecznie?
Dopisano 17 lis 2013, 13:19:
Dziś sprawdziłem poziom oleju,a tu wysoko ponad max. I to napewno jest powodem palącej się kontrolki check engine. Pytanie czy z takim poziomem mogę jechać te 80 km do ASO?
Dopisano 17 lis 2013, 13:19:
Dziś sprawdziłem poziom oleju,a tu wysoko ponad max. I to napewno jest powodem palącej się kontrolki check engine. Pytanie czy z takim poziomem mogę jechać te 80 km do ASO?
- Od: 28 kwi 2013, 13:31
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 diesel 140KM,2008r
jaro76 napisał(a):jak to zrobic skutecznie?
Dopisano 17 lis 2013, 13:19:
Dziś sprawdziłem poziom oleju,a tu wysoko ponad max. I to napewno jest powodem palącej się kontrolki check engine. Pytanie czy z takim poziomem mogę jechać te 80 km do ASO?
Podejrzewam ze masz auto w trybie awaryjnym wiec nie zainicjujesz manualnego wypalania samemu bez IDSa.
Jeżeli chodzi o dystans to myślę ze można jechać, chyba ze masz możliwość zaholowania go to wybrał bym druga opcje. Myślę ze skończy się na wymuszonym wypalaniu DPF i kasowaniu błędów.
Daj znać jak już będziesz po.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
jaro76 napisał(a):I to napewno jest powodem palącej się kontrolki check engine.
O flaszkę, że nie?
jaro76 napisał(a):Czy przy migającej kontrolce Dpf i palącym się Check engine dojadę?
A nie możesz wezwać po prostu Asistance w momencie, kiedy będziesz bliżej serwisu do którego zmierzasz? Dojechać dojedziesz, ale przy tym możesz zniszczyć DPF lub silnik.
Jest wiele powodów, które mogą spowodować mruganie DPF-u i do tego zapalenie checka. Dopóki nie wiadomo dlaczego mruga, uważam, że nie wolno jeździć. Można sobie przysporzyć jeszcze więcej problemów. Wypalałem auta, które jeździły na mrugającej kontrolce po 200-300 km i było ok. Ale były także przypadki, gdzie DPF-u już się nie udało przepalić... zależy od tego, dlaczego powstaje sadza w nadmiarze i jak wiele jej jest... Możesz podjąć ryzyko i jechać, możesz dojechać lub nie, masz 50% szans... możesz dojechać i nic nie uszkodzić a możesz dojechać i okaże się, że te kilkadziesiąt kilometrów przeważyło nad jakimiś poważnymi uszkodzeniami. A DPF i silnik to niezbyt tanie tematy, a bardzo czułe na wszelkiego rodzaju niesprawności.
A co Ci poradziło ASO z którym się umówiłeś?
A co Ci poradziło ASO z którym się umówiłeś?
Człowiek z ASO powiedział że mogę jechać,że filtr będzie się przepalał. Ale ja mówiłem że kontrolka mi soę zapaliła,nie mówiłem że mryga. Zadzwonię jutro przed wyjazdem i powiem mu że kontrolka mryga,zapalił się check i że jest wysoki poziom oleju. Zobaczę co on na to powie. Zastanawiam się cz asistance zabierze mi samochód z pod domu,i to by było najlepsze.
- Od: 28 kwi 2013, 13:31
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 diesel 140KM,2008r
Powodzenia w takim razie 
Po wizycie daj znać jakie miałeś kody błędów – najlepiej poproś przy przyjmowaniu auta aby zrobili dla Ciebie kopię wydruków z diagnostyki komputerowej błędów- to nie tajna dokumentacja, płacisz za to, będą wiedzieć, że jesteś kumaty
Po wizycie daj znać jakie miałeś kody błędów – najlepiej poproś przy przyjmowaniu auta aby zrobili dla Ciebie kopię wydruków z diagnostyki komputerowej błędów- to nie tajna dokumentacja, płacisz za to, będą wiedzieć, że jesteś kumaty
Jestem po wizycie ASO. Auto pojechało na lawecie tok jak radziłeś smile. Mam cały wydruk, ale połapać się o co w nim chodzi to wyższa szkoła. Może podpowiesz smile jak te kody wyglądają to ci podam
Dopisano 18 lis 2013, 17:47:
z tego co wyczytałem z tegowydruku to myślę że chodzi o to:Moduły montowane opcjonalnie-nieprawidłowy-(RVM)
U0401:92-48-(IC)– nieprawidłowe dane uzyskane z (ECM)/(PCM)
P0299:00-EF-(PCM)-stan zbyt niskiego ciśnienia sprężarki
P2459:00-2F-(PCM- częstotliwość regeneracji filtru cząstek stałych w pojeżdzie
Jest też dużo wartości podanych w skrótach i %
Dopisano 18 lis 2013, 17:47:
z tego co wyczytałem z tegowydruku to myślę że chodzi o to:Moduły montowane opcjonalnie-nieprawidłowy-(RVM)
U0401:92-48-(IC)– nieprawidłowe dane uzyskane z (ECM)/(PCM)
P0299:00-EF-(PCM)-stan zbyt niskiego ciśnienia sprężarki
P2459:00-2F-(PCM- częstotliwość regeneracji filtru cząstek stałych w pojeżdzie
Jest też dużo wartości podanych w skrótach i %
- Od: 28 kwi 2013, 13:31
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 diesel 140KM,2008r
Witam,
tydzień temu w moim aucie (128 tkm)zaczeły falować obroty na jałowym biegu. Po wciśnięciu sprzęgła obroty stabilizowały się w okolicy 750-800 obr/min. Po przejechaniu kilku kilometrów auto straciło moc.
Umówiłem się do serwisu OES w Gdańsku, "specjalność auta made in Japan". Wyjechałem na obwodnicę i po przejechaniu ok 10km zaświeciła się kontrolka DPF + CHEK ENGIN.
Diagnoza:
1. Źle działający "przepływomierz" na skutek, którego zapchał się DPF.
2. Przeczyszczono przepływomierz.
3. Wypalono DPF – co trwało ok 30-40min.
4. Wszystko wróciło do normy.
Cała impreza 200 zł – myślę że to dobra i uczciwa cena.
Umówiłem się na wymianę oleju oraz filtra paliwa, którą wczoraj właśnie odbyłem. Na starym miałem przejechane ok 16.000 km.
Zalali mi olej firmy MILLERS 5W30 C3 – (Mazda zaleca minimum C1) – to Angielska firma, która ma duże osiągnięcia w produkcji oleju.
Zaproponowali również środek do paliwa Mikro Flex 983. Rekomendowany do aut z DPF przez Mazde czy ostatnio nawet Toyota.
Technologia ROA (Technologia Aminów Aktywnych Organicznie):
•Wysokowydajna formuła czyszcząca
•Najnowszej generacji zestaw substancji czynnych stworzony na bazie reaktywnych organicznie połączeń
•Doskonałe właściwości czyszczące układów paliwowych w silnikach benzynowych zasilanych różnymi mieszankami benzyn
Właściwości:
•Zmniejsza zużycie paliwa oraz wartości gazów spalinowych w zanieczyszczonych układach paliwowych doprowadzając je do wartości nowego silnika
•Skutecznie zapobiega skażeniu mikrobiologicznemu spowodowanemu mieszaninami biodiesla
•Zabezpiecza paliwo przed starzeniem i poprzez to czyści układ paliwowy ze szlamu
•Redukuje złogi w układzie wtrysku paliwa poprzez efekt Keep – Clean
•Poprawia zapłon paliwa oraz podwyższa liczbę Cetanowąw bezpiecznym zakresie
•Redukuje stuki w układzie zasilania
Zastosowanie:
•Do wszystkich układów Common Rail oraz systemów pompowtryskiwaczy
•Dla zabezpieczenia silników diesla przed słabej jakości mieszankami paliwowymi
•Podczas każdego przeglądu okresowego
REklama


Za wymianę oleju 4,5l oraz filtry zapłaciłem 300 zł
Za środek do paliwa 70 zł.
Moim zdaniem serwis warty polecenia. Wiedza i ceny są OK!
Wesołych Świąt wszystkim i bezproblemowego użytkowania naszych aut w roku 2014!
tydzień temu w moim aucie (128 tkm)zaczeły falować obroty na jałowym biegu. Po wciśnięciu sprzęgła obroty stabilizowały się w okolicy 750-800 obr/min. Po przejechaniu kilku kilometrów auto straciło moc.
Umówiłem się do serwisu OES w Gdańsku, "specjalność auta made in Japan". Wyjechałem na obwodnicę i po przejechaniu ok 10km zaświeciła się kontrolka DPF + CHEK ENGIN.
Diagnoza:
1. Źle działający "przepływomierz" na skutek, którego zapchał się DPF.
2. Przeczyszczono przepływomierz.
3. Wypalono DPF – co trwało ok 30-40min.
4. Wszystko wróciło do normy.
Cała impreza 200 zł – myślę że to dobra i uczciwa cena.
Umówiłem się na wymianę oleju oraz filtra paliwa, którą wczoraj właśnie odbyłem. Na starym miałem przejechane ok 16.000 km.
Zalali mi olej firmy MILLERS 5W30 C3 – (Mazda zaleca minimum C1) – to Angielska firma, która ma duże osiągnięcia w produkcji oleju.
Zaproponowali również środek do paliwa Mikro Flex 983. Rekomendowany do aut z DPF przez Mazde czy ostatnio nawet Toyota.
Technologia ROA (Technologia Aminów Aktywnych Organicznie):
•Wysokowydajna formuła czyszcząca
•Najnowszej generacji zestaw substancji czynnych stworzony na bazie reaktywnych organicznie połączeń
•Doskonałe właściwości czyszczące układów paliwowych w silnikach benzynowych zasilanych różnymi mieszankami benzyn
Właściwości:
•Zmniejsza zużycie paliwa oraz wartości gazów spalinowych w zanieczyszczonych układach paliwowych doprowadzając je do wartości nowego silnika
•Skutecznie zapobiega skażeniu mikrobiologicznemu spowodowanemu mieszaninami biodiesla
•Zabezpiecza paliwo przed starzeniem i poprzez to czyści układ paliwowy ze szlamu
•Redukuje złogi w układzie wtrysku paliwa poprzez efekt Keep – Clean
•Poprawia zapłon paliwa oraz podwyższa liczbę Cetanowąw bezpiecznym zakresie
•Redukuje stuki w układzie zasilania
Zastosowanie:
•Do wszystkich układów Common Rail oraz systemów pompowtryskiwaczy
•Dla zabezpieczenia silników diesla przed słabej jakości mieszankami paliwowymi
•Podczas każdego przeglądu okresowego
REklama


Za wymianę oleju 4,5l oraz filtry zapłaciłem 300 zł
Za środek do paliwa 70 zł.
Moim zdaniem serwis warty polecenia. Wiedza i ceny są OK!
Wesołych Świąt wszystkim i bezproblemowego użytkowania naszych aut w roku 2014!
- Od: 28 maja 2013, 21:51
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008
Fajnie ale nie wierze że Mazda poleca jakieś dodatki do paliwa
W Belgii jest tez dodawany na każdym przeglądzie viewtopic.php?f=331&t=125607&p=2310664#p2310664 wszystkie znane mi ASO Mazdy dodają go do diesli z DPF. Czy Mazda to poleca trudno powiedzieć ale coś może być na rzeczy.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Sorry ale pierwsze słyszę żeby jakikolwiek koncern promował dodatki do paliwa. Silnik jest tak skonstruowany aby chodził na normalnym paliwie, a dodatki to co najwyżej wymysły mechaników no chyba że mówimy o samochodach z przebiegiem 500 tkm i więcej
– równiutko 4 litry wchodzi – nie więcej ! A olej super ,ale powinien być C1 a nie C3. Cena oleju Millers C1 w Warszawie płacę 195zł za bańkę 5L.diesel-auto napisał(a):Za wymianę oleju 4,5l oraz filtry zapłaciłem 300 zł
Za środek do paliwa 70 zł.

- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Oleje o specyfikacji C1 maja najmniejsza ilosc popiolow a jednoczesnie sa olejami paliwooszczednymi.
http://motofocus.pl/media/_old/artdodatki/122582170049108e042e926.pdf
http://motofocus.pl/media/_old/artdodatki/122582170049108e042e926.pdf
- Od: 16 gru 2013, 16:10
- Posty: 10
- Auto: szukam Mazdy 6 GH 2008->xxxx diesel
obecnie opel vectra c 05' 1.9 16v cdti
nie majaca tylko navi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6