Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0
Cześć jestem nowym użytkownikiem Mazdy, powiem szczerze że jak nadarzyła się okazja kupna 6 to poleciałem jak w dym, ale kupowałem ją sercem nie zaś rozumem. Kiedy pierwszy raz ją zobaczyłem wiele lat temu to była miłość od pierwszego wejrzenia. Uroda i wygoda mnie urzekły klapki na oczy no i jestem szczęśliwym (?) tatusiem
. Wcześniej jeździłem Golfem IV również ropniaczkiem właściwie było to auto niczego nie wymagające po za wyminą filtrów i oleju... dobre stare czasy się skończyły i wymyślili sobie filtr na temat, którego się nie będę wyrażał. Mazda ma przejechane 40 tyś więc albo grzebane w liczniku (chociaż nic na to nie wskazuje) albo ktoś jeździł raczej po mieście no i tu w głowie zapal się czerwona lampka jaki jest stan filtra. Na razie przejechałem nią 150 km i już włączyło mi się dopalanie co powiem szczerze zjeżyło mi włos na głowie... niestety głównie poruszam się po mieście i będę przeżywał wnerw jak co 150 km będzie mi skakało spalanie z 7.1 do 8 albo i więcej ale jak wiemy nie spalanie w tym jest najgorsze. Dlatego poruszę temat hmmm tabu, czy ktoś się pozbył tego ustrojstwa? Wiem że konsekwencje tego czynu mogą być opłakane ale słyszałem też że jeżeli jest to odpowiednio zrobione to ułatwia życie niezmiernie.
-
Dejvo
Po pierwsze pytanie , które kontrolki ci się zapalają i czy mruga/mrugają czy świecą sie stałym światłem. Po drugie, filtr DPf w tym silniku jest już naprawdę dopracowany i jeżeli sie zapchał przy tak małym przebiegu to po prostu ktoś go do tego stanu doprowadził nieumiejętną jazdą lub obsługą. Radziłbym pojechać do ASO na sprawdzenie filtra (o ile jest rzeczywiście zapchany). Istnieje też możliwość, że w silniku zalany jest zły olej ( nie do silników z filtrem cząstek stałych) co spowodowało jego szybkie zapchanie. A może mruga ci tylko kontrolka DPF (sama) co w 99 % przypadków oznacza że przy wymianie oleju mechanik nie wykasował inspekcji olejowej.
Co do wycięcia DPF'u – oczywiście da się to zrobić bez problemu. Po wycięciu montuje sie emulator i wszystko gra. Tylko pytanie czy na pewno trzeba?
Co do wycięcia DPF'u – oczywiście da się to zrobić bez problemu. Po wycięciu montuje sie emulator i wszystko gra. Tylko pytanie czy na pewno trzeba?
Jeszcze żadna się nie świeci, olej jest świeżo wymieniony w serwisie Mazdy. Może za wcześnie wpadam w panikę ale chciałbym po prostu znać możliwości na przyszłość.
-
Dejvo
Witajcie, ja tak na szybko:
...z ogólnych informacji o częstotliwości wypalania DPF-u wynika iż powinien się wypalać średnio co około 250km, i tu moje spostrzeżenie że w moim przypadku regeneracja DPF-u niejednokrotnie pojawiła się po przejechaniu dopiero ponad 800km....
A tak uśredniając wypalanie DPF-u mam na:
-dwa zbiorniki paliwa trasa/miasto 100/0
-raz na zbiornik paliwa trasa/miasto 50/50
-dwa razy na zbiornik paliwa trasa/miasto 0/100
ps: ...coś tu nie tak !??
...z ogólnych informacji o częstotliwości wypalania DPF-u wynika iż powinien się wypalać średnio co około 250km, i tu moje spostrzeżenie że w moim przypadku regeneracja DPF-u niejednokrotnie pojawiła się po przejechaniu dopiero ponad 800km....
A tak uśredniając wypalanie DPF-u mam na:
-dwa zbiorniki paliwa trasa/miasto 100/0
-raz na zbiornik paliwa trasa/miasto 50/50
-dwa razy na zbiornik paliwa trasa/miasto 0/100
ps: ...coś tu nie tak !??

Niekoniecznie "coś nie tak". Jazda poza terenem zabudowanym, z w miarę równomierną prędkością, bez gwałtownych przyspieszeń, generuje zdecydowanie mniejszą ilość sadzy niż jazda typowo miejska, ergo filtr musi się rzadziej wypalać.
Roman S.
Czerwony Smok
Czerwony Smok
ten sam blad
"Ewentualnie mozesz sprobowac metody chalupniczej:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm "
metoda chalupnicza nie dziala
"Ewentualnie mozesz sprobowac metody chalupniczej:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm "
metoda chalupnicza nie dziala
- Od: 29 kwi 2012, 22:07
- Posty: 4
- Skąd: Wroclaw/Londyn
- Auto: Mazda6 2.0D 5DR TS2 (143) 2007
renovo napisał(a):metoda chalupnicza nie dziala
Nie dziala, tzn po przedmuchaniu nic sie nie zmienia czy nie mozesz zainicializowac ?
Remember to always be true no matter what you do
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Przy będzie P242f nie da się zainicjować wypalania metodą chalupnicza, DPF jest zapchany od 140-200%,
Wypalanie DPF-u w tym przypadku może tylko serwis, jest to wypalanie tzw dlugie... inaczej nie da rady, oby nie wyszlo po podpięciu pod serwisowy IDS ze pomoże tylko wymiana DPF-u na nowy....
Wypalanie DPF-u w tym przypadku może tylko serwis, jest to wypalanie tzw dlugie... inaczej nie da rady, oby nie wyszlo po podpięciu pod serwisowy IDS ze pomoże tylko wymiana DPF-u na nowy....
Witam wszystkich.
Rok temu kupilem swoja Mazde. W ciagu roku przejechalem 20 tys km i jakis tydzien temu zaczela mrugac kontrola DPF.
Silnik jak na razie pracuje bez zarzutu, ale mimo prob dopalania filtr wg zalecen producenta lampka wciaz mruga.
Samochod ma przejechane 180 tys km (rok prod. 2009) i nigdy wczesniej (wg ksiazki serwisowej) nie bylo problemow z filtrem.
Czy mial ktos z was podobny problem?
Jaki sposob wypalania polecacie? Jakis dluzszy przejazd (np 80 km po autostradzie) z obrotami +/– 2000 rpm, czy po prostu dac spokoj i jechac na wymiane?
Jest to moj pierwszy diesel z DPF, dlatego prosze o wyrozumialosc
Rok temu kupilem swoja Mazde. W ciagu roku przejechalem 20 tys km i jakis tydzien temu zaczela mrugac kontrola DPF.
Silnik jak na razie pracuje bez zarzutu, ale mimo prob dopalania filtr wg zalecen producenta lampka wciaz mruga.
Samochod ma przejechane 180 tys km (rok prod. 2009) i nigdy wczesniej (wg ksiazki serwisowej) nie bylo problemow z filtrem.
Czy mial ktos z was podobny problem?
Jaki sposob wypalania polecacie? Jakis dluzszy przejazd (np 80 km po autostradzie) z obrotami +/– 2000 rpm, czy po prostu dac spokoj i jechac na wymiane?
Jest to moj pierwszy diesel z DPF, dlatego prosze o wyrozumialosc
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
@chmrooreck
Olej wymianialem jakis miesiac temu, a co do skasowania inspekcji olejowej to dopiero przed chwila przeczytalem, ze takie cos sie w ogole robi...tak to jest jak sie przesiadzie z dylizansu do nowoczesnego samochodu
.
Doczytalem sie, ze trzeba wpiac kabel do pinu.. Czy jakis konretny przekroj kabelka jest wymagany do tego i jak to zrobic, by zrobic to dobrze?
Tzn czy przewodnik, ktory jest tutaj jest "dobry" http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm ?
Doczytalem sie tez, ze w trybie samooczyszczania fitru obroty silnika rosna.
Czy ktos to juz robil i jest mi w stanie powiedziec jakich wartosci rpm sie spodziewac?
Olej wymianialem jakis miesiac temu, a co do skasowania inspekcji olejowej to dopiero przed chwila przeczytalem, ze takie cos sie w ogole robi...tak to jest jak sie przesiadzie z dylizansu do nowoczesnego samochodu
Doczytalem sie, ze trzeba wpiac kabel do pinu.. Czy jakis konretny przekroj kabelka jest wymagany do tego i jak to zrobic, by zrobic to dobrze?
Tzn czy przewodnik, ktory jest tutaj jest "dobry" http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm ?
Doczytalem sie tez, ze w trybie samooczyszczania fitru obroty silnika rosna.
Czy ktos to juz robil i jest mi w stanie powiedziec jakich wartosci rpm sie spodziewac?
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
dziekuje bardzo za pomoc!
Udalo mi sie skasowac zmiane oleju za pierwszym podejsciem i od razu spokojniej spalem, bo w koncu nie mruga mi lampka DPF w trakcie jazdy
.
Dopiero teraz zdalem sobie sprawe, ze jednak trzeba zwracac wieksza uwage na filtr.
Z racji tego, ze troche przejechalem troche kilometrow z mrugajaca kontrolka na pewno filtr i jego samooczyszczanie nie dzialalo prawidlowo, wiec przez najblizszy tydzien bede ostro dawal silnikowi w palnik, zeby filtr sie przeczyscil
.
Swoja droga Mazda ciekawie rozwiazala to kwestie zwyklej (samodzielnej) wymiany oleju (mruganie DPF to jakby nie patrzec cwany trick tak na marginesie). Dobrze, ze udalo sie pozbyc problemu nie wydajac ani zlotowki i jeszcze lepsze jest, ze pomysleli o systemie samooczyszczania w razie zapchanego filtra.
U innych lampka pewnie od razu oznacza ogromne wydatki
.
Jak widac czeka mnie jeszcze wiele nauki na temat mojego samochodu
.
Udalo mi sie skasowac zmiane oleju za pierwszym podejsciem i od razu spokojniej spalem, bo w koncu nie mruga mi lampka DPF w trakcie jazdy
Dopiero teraz zdalem sobie sprawe, ze jednak trzeba zwracac wieksza uwage na filtr.
Z racji tego, ze troche przejechalem troche kilometrow z mrugajaca kontrolka na pewno filtr i jego samooczyszczanie nie dzialalo prawidlowo, wiec przez najblizszy tydzien bede ostro dawal silnikowi w palnik, zeby filtr sie przeczyscil
Swoja droga Mazda ciekawie rozwiazala to kwestie zwyklej (samodzielnej) wymiany oleju (mruganie DPF to jakby nie patrzec cwany trick tak na marginesie). Dobrze, ze udalo sie pozbyc problemu nie wydajac ani zlotowki i jeszcze lepsze jest, ze pomysleli o systemie samooczyszczania w razie zapchanego filtra.
U innych lampka pewnie od razu oznacza ogromne wydatki
Jak widac czeka mnie jeszcze wiele nauki na temat mojego samochodu
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
maniaco napisał(a):Z racji tego, ze troche przejechalem troche kilometrow z mrugajaca kontrolka na pewno filtr i jego samooczyszczanie nie dzialalo prawidlowo, wiec przez najblizszy tydzien bede ostro dawal silnikowi w palnik, zeby filtr sie przeczyscil
Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby – jeździj normalnie. Pod warunkiem, że nie uprawiasz na co dzień PTJ
maniaco napisał(a):dziekuje bardzo za pomoc!
Udalo mi sie skasowac zmiane oleju za pierwszym podejsciem i od razu spokojniej spalem, bo w koncu nie mruga mi lampka DPF w trakcie jazdy.
Dopiero teraz zdalem sobie sprawe, ze jednak trzeba zwracac wieksza uwage na filtr.
Z racji tego, ze troche przejechalem troche kilometrow z mrugajaca kontrolka na pewno filtr i jego samooczyszczanie nie dzialalo prawidlowo, wiec przez najblizszy tydzien bede ostro dawal silnikowi w palnik, zeby filtr sie przeczyscil.
Swoja droga Mazda ciekawie rozwiazala to kwestie zwyklej (samodzielnej) wymiany oleju (mruganie DPF to jakby nie patrzec cwany trick tak na marginesie). Dobrze, ze udalo sie pozbyc problemu nie wydajac ani zlotowki i jeszcze lepsze jest, ze pomysleli o systemie samooczyszczania w razie zapchanego filtra.
U innych lampka pewnie od razu oznacza ogromne wydatki.
Jak widac czeka mnie jeszcze wiele nauki na temat mojego samochodu.
Czy tak przebiegał proces kasowania inspekcji " wymiany oleju" ?
Reset po wymianie oleju
1. Zapłon w pozycji On.
2. Podłącz pin w czerwonym kółku do nadwozia "–"

3. Wciśnij pedał gazu do podłogi i zwolnij 5 razy.
4. Kontrolka świec żarowych miga 5 razy po zresetowaniu.
5 . Zapłon do pozycji off.
6. Wyjmij przewód między złączem i podwoziem "–".
- Od: 28 maja 2013, 21:51
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 combi 2,0 diesel 140 KM, 2008
Witam. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka dpf,a dziś go trochę pogoniłem na wyższych obrotach,i kontrolka zaczęła mrygać. Czy to znaczy że filtr został przepalony i kontrolkę trzeba komputerowo wyłączyć? Jeśli powielam pytanie to sorki
- Od: 28 kwi 2013, 13:31
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 diesel 140KM,2008r
jaro76 napisał(a):Witam. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka dpf,a dziś go trochę pogoniłem na wyższych obrotach,i kontrolka zaczęła mrygać. Czy to znaczy że filtr został przepalony i kontrolkę trzeba komputerowo wyłączyć? Jeśli powielam pytanie to sorki
Witam,
Jaki poziom oleju masz, wygląda to na "inspekcje olejową".
jaro76 napisał(a):Nie wiem jaki mam poziom oleju bo jestem za granicą, a żona nie będzie wiedziała o co chodzi. Ale to co myślisz? że jest za niski?
Nie za niski tylko za wysoki.
Dopalałeś DPF i PCM stwierdził że olej jest za bardzo rozrzedzony ropą lub jest go za dużo. Ale to tylko moja teoria wersji wydarzeń. Każde dopalanie DPF powoduje przedostawanie się ON do oleju silnikowego.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6