Uszkodzenie zębatki pompy oleju – uszkodzenie silnika

Postprzez Pstan1975 » 20 sie 2013, 23:43

witam Kolegów
Mam Mazde 6 CDR z 2008 roku i do tej pory kochałem ten znaczek . Okazuje się ,że nic nie jest trwałe .Problem powstał kiedy uslyszalem niepokojacy gwizd,monotnny,bardzo regularny ,zwiększajacy się z wejsćiem na obroty .Niby nic , ale okazało sie że po zdjeciu michy olejowej na zebatce pompy olejowej sa widoczne uszkodzenia ( zarysowanie i wgłebienie na całym obwodzie ) czyli najprowdopodbnie też na wale korbowym. Czar prysł samochód przejechał ok 70,000 km ....Czy ktoś miał podobny problem ?
Pstan1975
 

Postprzez Marianek » 21 sie 2013, 05:31

Czy jesteś pierwszym właścicielem tego samochodu?
Jaki olej w niego lałeś i co ile?
Podaj mi na PW swój vin?
Problem na pewno nie zrobił się ot tak sobie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Janusz626 » 21 sie 2013, 07:04

Kiepska sprawa, ale wiem ze byla akcja serwisowa na wadliwe pompy olejowe.
Do wymiany byla pompa olejowa wal i wszystkie panewki....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pstan1975 » 22 sie 2013, 00:39

czy cos wiecej możesz mi przesłac na temat akcji serwisowej o której wspomniałeś,nic o niej nie słyszałem i na forum i w serwisie ,a pro po panewek to żeby należy rozebrać silnik od góry . A to kosztuje
Ostatnio edytowano 29 kwi 2014, 21:40 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Pstan1975
 

Postprzez Janusz626 » 22 sie 2013, 10:27

Pstan1975 przepraszam Cię... pomyliłem się...
...miałem na myśli akcje serwisową na zmianę oprogramowania w ECU odnośnie rozbiegania się silnika, ażeby nie mógł wkręcić się na obroty powyżej skali... coś tam zmiana sterowania turbiny przepustnicy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pstan1975 » 22 sie 2013, 23:10

Dzięki , ale to na pewno nie to .
Pstan1975
 

Postprzez smile » 24 sie 2013, 18:05

Problem z zębatką pompy oleju znany, do wymiany niestety pompa oleju, wał korbowy, panewki, olej i filtr oleju.

Nie ma na to żadnej akcji serwisowej, jeżeli serwisowałeś samochód w ASO od nowości aż do teraz, to możesz grzecznie poprosić o Good Will`a ( naprawa z dobrej woli producenta ), jednak to będzie tylko jakiś procentowy udział w naprawie ( jeśli się zgodzą... ).
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6