Sprawdzenie poziomu oleju silnikowego

Postprzez zool234 » 23 mar 2012, 14:24

Panowie co oznacza u mnie taki napis na naklejce na pokrywie od silnika.
Change Oil at "x" level or more.
Bagnet ma napisy low i fuel a duzo duzo wyzej jest jeszcze jakiś "X"
Jaki ma byc poziom oleju wkoncu i po co ten X. Ile ksiązkowo powinno wejsc oleju do mazdy 2.0 Diesel
zool234
 

Postprzez glowasiek » 23 mar 2012, 14:31

zool234 napisał(a):Change Oil at "x" level or more.


OMG .... chyba tyle to powiniennes rozumiec :| w skrocie X = natychmiastowa wymiana oleju poza tym poczytaj sobie w manualu a jak nie to na necie :| => normalnie rece opadaja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez zool234 » 23 mar 2012, 15:08

Zapytałem bo na mechanice się nie znam. I po telefonie do dwóch serwisów uzyskałem takie odp.
1 –(serwis) Jest to znak informujący(x) że w momencie kiedy olej zbliża sie do tego poziomu najprawdopodobniej należy dokonać wymiany uszczelek pod wtryskami lub pęknięta jest głowica(choć to mało prawdoopodobne bo te modele nie maja takiego problemu)
2- (serwis)– Ponieważ ma Pan model samochodu w którym rosnie poziom oleju i miesza on się z ropą znak ten (X) informuję, że jezeli olej wzrosnie powyżej tego wskaźnika należy skorzystac z lawety i dokonać wymiany oleju.
Wieć Panowie proszę bez szyderczych odpowiedzi ze ktoś tu kiepsko włada językiem angielskim:–)
Pozdro
zool234
 

Postprzez glowasiek » 23 mar 2012, 15:18

ja tez sie nie znam na mechanice ale wszystko jest opisane w manualu auta , ktorego jezeli nie masz mozesz poszukac na necie w formacie *.pdf . Zreszta naklejka, o ktorej wspomniales tlumaczy wszystko.
Poziom oleju ponizej X jest ok, wzrasta on gdy procedura wypalanai DPF's nie zostala pomyslnie ukonczona na szczescie drastycznie on nie wzrasta wiec do X'a jest zawsze daleko

ps. Servis nr 1 jest genialny :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez zool234 » 23 mar 2012, 15:43

No te Japońskie rozwiązania chyba przerastają nawet samych mechaników z serwisów:–)
Pozdro i dzięki za pomoc
zool234
 

Postprzez Enduro » 23 mar 2012, 17:52

glowasiek napisał(a):.. :| => normalnie rece opadaja

po co te emocje!
to generalnie to taka nowosc, (od kilku dobrych lat..),
ze oleju w silniku przybywa i moze to spowodowac spore problemy, jesli sie nie wie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Popo » 23 mar 2012, 18:17

Bez paniki

Jeżeli olej jest trochę poniżej X to jeszcze możesz jeździć. Ale jak już powyżej X to jedź na wymiane oleju. Po za tym staraj się jeździć więcej na trasie niż w mieście, a jeżeli to nie możliwe to pojedź od czasu do czasu na 15 minut wypalić DPF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:25
Posty: 153
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM

Postprzez Enduro » 23 mar 2012, 20:46

Popo napisał(a):Bez paniki
Jeżeli olej jest trochę poniżej X to jeszcze możesz jeździć. Ale jak już powyżej X to jedź na wymiane oleju. ....

to generalnie sucha teoria wyjęta z instrukcji obslugi auta
ja polecam wymienic olej jeszcze przed krytycznym punktem "X".
widzialem juz sporo silnikow, takich uszkodzonych i kazdemu polecam wymieniac olej częściej niz przewidziano, to na pewno przedluzy zywotność silnika a może i uchroni przed sporą/kosztowną awarią
ale każdy niech zrobi jak uważa, i nie powinien kierować się tylko moimi spostrzeżeniami, absolutnie!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wieslaw1963 » 3 lut 2013, 21:17

Witam mnie wytlumaczyl jeden anglik z serwisu mazdy na tym bagnecie masz jeszcze jedeno zaznaczenie powyzej kropki max na zzimnym silniku musisz miec olej miedzy minimum a maximum to jest ok sprawdzaj co jakis czas na goracym najlepiej po jakiejs dluzszej trasie im wyzej poza maximum a blizejtej gurnej kreski tym bardziej olej jest zuzyty ja w dislu mam jakis filtr czasreczek i musze na to uwazac wymieniam olej jak mi pokaze na goracym silniku w polowie wartosci miedzy max a ta gurna kreska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 09:21
Posty: 15
Skąd: Anglia
Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska

Postprzez polak900 » 3 lut 2013, 22:34

Jakiś filtr cząsteczek ? <faja> spoko, pewnie dowiesz się niedługo jaki
Obyś się nie dowiedział, pozdro
PS: Dobrze, że mam bezstresową benzynę <diabełek>


Nie cytujemy całych postów pod postem. Marian
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6