problem z odpaleniem samochodu:)))

Postprzez kasia13 » 20 cze 2012, 23:40

Witam wszystkich fanow Mazdy...od 8 miesiecy tez jestem szczesliwa posiadaczka tego samochodu. Moja Margareta to Mazda 6 model 6TS D jak ja kupilam to wymienilam olej i filter oleju oraz filter powietrza... miesiac temu wymienilam rozrzad, pompe wodna i alternator oraz wymienilam lozysko ktore nie wiem jak sie nazywa po polsku ale po angielsku to Idla Pulley pomiedzy alternatorem a rozrzadem chyba...Prosze wybaczyc ale jestem kobieta:))) Teraz mam problem z odpaleniem samochodu...zauwazylam ze rano odpala normalnie i jezdzi super problem sie zaczyna kiedy probuje odpalic po pracy za pierwszym razem nie odpala dopiero za drugim...nie swieci sie zadna kontrolka nic nie miga...jakies 4 miesiace temu rozladowal mi sie akumulator i tylko podpielismy go klamrami do drugiego i odpalil i teraz nie wiem co mam robic czy to wina jest tego kiedys tam rozladowanego akumulatora czy moze zaczyna sie cos dziac powaznego???Prosze pomozcie cos podpowiedziec co mam dalej z moja Margareta robic? Mieszkam w Anglii a niestety tutaj dobrych mechanikow jak na lekarstwo...dziekuje za wszelkie wiadomosci!!!
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Postprzez Hubix » 21 cze 2012, 08:06

Jeśli rozrusznik normalnie kręci akumulatorem, a nie rzęzi no akumulator jest OK.

Może pora na wymianę filtra paliwa ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kasia13 » 22 cze 2012, 00:04

dzis uzylam zapasowego kluczyka i odpalil normalnie...nie wiem czy mam sie cieszyc czy nie? ale w sobote umowiona jestem w serwisie Mazdy na badanie komputerem moze uda sie jej pomoc... bo jesli nie jest to problem elektroniczny to bedziemy szukac jakiejs innej przyczyny po kolei...jak myslicie czy to jest problem immobilajzera? za 2 tygodnie wymienie olej, filtry i ten filtr paliwa...a czy to prawda, ze do Mazdy 6 TS D 2.0 trzeba wymienic olej ktory nazywa sie DPI bo jezeli nie to zaswieci sie kontrolka DPF? kurcze tak sie cieszylam z tego samochodu:))) dziekuje za wszystkie wasze odpowiedzi...
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Postprzez MAZVAGTECH » 22 cze 2012, 23:31

Jezeli jest problem z immobilizerem po przekreceniu na zaplon felernym kluczykiem bedzie migac kontrolka czerwona samochodzik z kluczykiem.Olej do tej mazdy to Dexelia DPF. Kontrolka nie zaswieci sie od marki wlanego oleju, tylko od nieskasowanej inspekcji olejowej.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Hubix » 22 cze 2012, 23:45

Całe szczęście ,że Mazda nie ma takich problemów z IMMO jak Renault <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 23 cze 2012, 10:54

Patrząc po przykładzie mojego Mastera to immo w Maździe są fatalne :P
A w renówce od nowości (czyli od 14 lat ZERO problemów z immo) <rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kasia13 » 23 cze 2012, 21:17

witam:))) dzis bylam w serwisie i moja Madzia zostala podpieta pod komputer nie pokazalo zadnego bledu, wiec od nastepnej soboty zaczynamy sprawdzac krok po kroku co jest tego przyczyna...zaczynamy od wymiany filtra paliwa i jakis czujnikow ale dokladnie nie wiem o jakie chodzi...dzis odpalala bez zarzutow nie bylo z nia zadnych problemow. kurcze o co tu chodzi? dziekuje za wszystkie podpowiedzi:)))
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Postprzez Enduro » 10 lip 2012, 23:33

mi to wyglada na problem z paliwem, ktore to np. poprzez nieszczelny filter paliwa, moze uciekac/cofac sie do zbiornika, co powoduje problemy z odpleniem..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kasia13 » 11 lip 2012, 01:54

Dziekuje bardzo za odpowiedz...wymienilam wszystkie filtry tzn. filtr paliwa, oleju, powietrza oraz wymienilam olej na ten specjalny DPF do mazd...to bylo 2 tygodnie temu, problem jakby zniknal ale dzis znow odpalil za drugim razem...Moja mazda 6 to diesel o pojemnosci 2.0. Paliwo zawsze tankuje jak nie na BP to na Shellu. Co trzeba sprawdzic w nastepnej kolejnosci? Prosze pomozcie bo za miesiac wybieram sie do Polski i nie chcialabym aby spotkala mnie jakas nie mila niespodzianka:))) Za podpowiedzi serdecznie dziekuje i pozdrawiam...
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Postprzez Enduro » 11 lip 2012, 11:48

kasia13 napisał(a):Dziekuje bardzo za odpowiedz...wymienilam wszystkie filtry tzn. filtr paliwa, oleju, powietrza oraz wymienilam olej na ten specjalny DPF do mazd...to bylo 2 tygodnie temu, problem jakby zniknal ale dzis znow odpalil za drugim razem...Moja mazda 6 to diesel o pojemnosci 2.0. Paliwo zawsze tankuje jak nie na BP to na Shellu. Co trzeba sprawdzic w nastepnej kolejnosci? Prosze pomozcie bo za miesiac wybieram sie do Polski i nie chcialabym aby spotkala mnie jakas nie mila niespodzianka:))) Za podpowiedzi serdecznie dziekuje i pozdrawiam...

po popros kogos życzliwego, aby zdemontowal rurki gumowe, te co zamontowane są do filtra paliwa i połączyl je (za pomocą uprzednio przygotowanej rurki) tak lekko tymczasowo razem,
a to po to aby obejść filtr paliwa i jego obudowe w całości..
i wtedy spróbuj, jak auto pali.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kasia13 » 13 lip 2012, 01:17

dzis zrobilismy ten eksperyment i wszystko dziala tak jak powinno, zastanawiam sie nad tym czy nie trzeba wymienic jakis czujnikow, teraz odpala normalnie, szkoda mi troche tego samochodu, bo po 1 nie byl tani a po 2 jak sie tylko pokazala mazda 6 w nowej budzie to marzylam o niej, teraz ja mam ale zaczyna byc dla mnie juz skarbonka do ktorej dokladam i sa to nie male pieniadze lubie bardzo ten samochod. co ja mam dalej wymienic aby sie cieszyc jazda a nie sluchac calymi dniami odglosu silnika i myslec o kurcze znow dziwnie chodzi...pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi:)))
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Postprzez Enduro » 13 lip 2012, 12:29

kasia13 napisał(a):dzis zrobilismy ten eksperyment i wszystko dziala tak jak powinno, ...)

)[/quote]
no to wymien kpl. obudowe filtra paliwa wraz z filtrem
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kasia13 » 16 lip 2012, 14:54

Witam znow mam wymienic filtr paliwa? przeciez ka go wymienilam 3 tygodnie temu...teraz mam problem bo rano nie chce odpalac za pierwszym razem, ale jak juz odpali to chodzi bez zarzutow, cichutko, plynnie...juz nie wiem co robic...moj mechanik mowil w sobote ze teraz trzeba wyjmowac i czyscic wtryski ale to jest kosztowne...pomozcie co dalej robic:))) pozdrawiam...
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Postprzez Enduro » 16 lip 2012, 23:49

ok. czyli jesli filter jest nowy i szczelny to przeczyna tkwi w obudowie/mocowaniu filtra no i ten element nalezy wymienic
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kasia13 » 17 lip 2012, 23:22

witam:))) w sobote sprobuje porozmawiac z moim mechanikiem na temat zmiany tej obudowy...ale zastanawia mnie jeden fakt a mianowicie jak pada deszcz i jest wilgotno to moj samochod ma problem z odpaleniem ale jak jest w miare cieplo tak jak bylo dzisiaj problemu nie ma odpala za pierwszym razem...ja juz chyba zaczynam swirowac a czasu do wyjazdu mam coraz mniej...pozdrawiam:)))
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Postprzez Enduro » 18 lip 2012, 09:23

kasia13 napisał(a):witam:))) w sobote sprobuje porozmawiac z moim mechanikiem na temat zmiany tej obudowy...ale zastanawia mnie jeden fakt a mianowicie jak pada deszcz i jest wilgotno to moj samochod ma problem z odpaleniem ale jak jest w miare cieplo tak jak bylo dzisiaj problemu nie ma odpala za pierwszym razem...ja juz chyba zaczynam swirowac a czasu do wyjazdu mam coraz mniej...pozdrawiam:)))

w takiej opcji korzystnie jest posprawdzac wszystkie połączenie wtykowe, szczegolnie to pod maską i do tego kabel który to jest nad chłodnicą powietrza, czy nie jest przetaty....
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kasia13 » 18 lip 2012, 23:51

dziekuje bardzo za szybka odpowiedz, w sobote oddam samochod do sprawdzenia tego co napisales, mam nadzieje, ze to pomoze i wyjasni sie przyczyna tego problemu...od kilku dni zapala normalnie, jezdzi plynnie bo tez pogoda nam sie poprawila...:)))
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Postprzez s4v4g3 » 19 lip 2012, 12:43

Ja już będziesz wiedziała co się stało to proszę napisz:) jestem ciekaw jak się skończy ta zagadka.
Pewnie Enduro ma rację i problem tkwi w obudowie filtra lub stykach...

Powodzenia :D
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez kasia13 » 25 lip 2012, 16:20

witam! co to jest czujnik walu korbowego? czy to moze byc tez przyczyna tego, ze nie odpala za pierwszym razem...dopiero w sobote odprowadzam ta mazde do mechanika wiec moze okaze sie tak naprawde co jej jest...bo napewno nie jest to juz zwiazane z pogoda i wilgotnoscia bo grzeje strasznie a tu znow odpala za drugim razem jak to bylo dzis pomimo ze normalnie kreci:)))pozdrawiam...
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Postprzez kasia13 » 10 sie 2012, 00:42

[quote="s4v4g3"]Ja już będziesz wiedziała co się stało to proszę napisz:) jestem ciekaw jak się skończy ta zagadka.
Pewnie Enduro ma rację i problem tkwi w obudowie filtra lub stykach...
Problem byl w stykach...od tygodnia zapala normalnie i dziekuje Enduro za pomoc, w koncu moge sie nia cieszyc...pozdrawiam:)))
Początkujący
 
Od: 20 cze 2012, 00:14
Posty: 11
Auto: Mazda 6 TS D diesel, 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6