Płukanie silnika przed wymiana oleju??

Postprzez szoszon1983 » 22 lut 2008, 22:52

Dziś w sklepie widziałem środek do płukania silnika. Na opakowaniu jest napisane, że wlewa się to do silnika przed wymianą oleju, odpala silnik na 10minut, a ptem spuszcza olej...

Zwróciłem na to uwagę po przeczytaniu wątku ozatartym silniku (zatkane sitko na smoku). Co wy na to??

widziałem też mnustwo różnych środków czyszczących wtryski itd. ale tego raczej nie dotykam, wolę v-powera zlewać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Pawnik » 22 lut 2008, 22:58

Myślę. że wystarczy wymieniać olej co 10 kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Grzyby » 22 lut 2008, 23:11

W 626 robiłem płukankę przy każdej wymianie oleju.
Silnik nie protestował :)
W szóstce się jakoś nie zdecydowałem :)
Może przy kolejnej wymianie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szoszon1983 » 23 lut 2008, 01:32

Pawnik napisał(a):Myślę. że wystarczy wymieniać olej co 10 kkm.


No właśnie tak myślę, że jak się regularnie wymienia olej, a ten jest odpowiedniej jakości, to nie powinno być czego wypłukiwać z silnika...

A czy używaliście innych "cuda czyniących" środków typu sTp do wtrysków itp???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Grzyby » 23 lut 2008, 10:13

szoszon1983 napisał(a):jak się regularnie wymienia olej, a ten jest odpowiedniej jakości, to nie powinno być czego wypłukiwać z silnika...

zdziwiłbyś się ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szoszon1983 » 23 lut 2008, 12:11

Grzyby napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):jak się regularnie wymienia olej, a ten jest odpowiedniej jakości, to nie powinno być czego wypłukiwać z silnika...

zdziwiłbyś się ...


znaczy, że kolega poleca takie płukanie??
W poprzednim aucie-astra 1,8 z1992r- po 240kkm przebiegu wymieniałem uszczelkę pod miską i nie widziałem w silniku nic niepokojącego, szlamu praktycznie wcale (olej mobil10W40 wymieniany zawsze przed upływem 10kkm).
Terazjak będę w PL (w marcu) to zmienie olej i przy okazji zdejmę miskę sprawdzić jak smok wygląda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Grzyby » 23 lut 2008, 12:16

szoszon1983 napisał(a):znaczy, że kola poleca takie płukanie??

tak. Kilka innych osób oparło się na moich doświadczeniach z 626 i też robi płukanki przed zmianą oleju (i chwalą sobie pracę czystego silnika).
626 jeździ na pełnym syntetyku (ma 245kkm) i przy każdej zmianie robię płukankę.
Uważam że silnik pracuje ciszej i "lżej".
Między bajki można włożyć mity jakoby po zastosowaniu płukanki silnik będzie puszczał olej każdą uszczelką.
Na pewno w okolicach 200kkm zacznę te płukanki robić i w szóstce. Na razie mam spokój (niedawno wymieniałem olej)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MichalzTca » 23 lut 2008, 19:29

Jak najbardziej polecam płukać silnik przy każdej zmianie oleju. Szczególnie, że tak naprawdę w naszym pięknym kraju nie wiem nigdy do końca, co lejemy do naszych silników.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2007, 18:35
Posty: 18
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DitD

Postprzez szoszon1983 » 24 lut 2008, 14:48

Nie będę zakłądał nowego wątku, bo wiem, że już była mowa o ty, ale nie mogę znaleźć:
Jak wyżej pytałem, czy używał ktoś środków typy STP do czyszczenia wtrysków?? jeśli tak, to jakich i jakie efekty?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Grzyby » 24 lut 2008, 14:55

używałem przy benzyniaku – efekty?
Bez zmian :) Jak jeździł przed tak jeździł i po :)
Chociaż u mnie się nic nie działo i użyłem tego bardziej profilaktycznie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tekla » 25 lut 2008, 09:56

Witam.Moim zdaniem płukanie silnika nie jest czymś złym,nie zaszkodzi a powinno pomuc. Raczj kwestja czego użyjemy do tego zabiegu.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 15:54
Posty: 18

Postprzez Grzyby » 25 lut 2008, 10:35

tekla napisał(a):Raczj kwestja czego użyjemy do tego zabiegu.

Rozmawiamy o produktach STP :) Bez obawy użyłbym jeszcze LiquyMoly (czy jak się toto pisze).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez maziadm » 28 cze 2012, 23:18

Grzyby napisał(a):Rozmawiamy o produktach STP :) Bez obawy użyłbym jeszcze LiquyMoly
A co sądzicie o Forté Motor Flush? Warto się pakować w te całe forte? Wcześniej używałem płukanek z Motula i Liqui Moly było jak najbardziej ok.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez czescik » 29 cze 2012, 20:01

Koncze własnie niepełny bak paliwa 20litrów ze srodniem STP do czyszczenia silnikow (niebieski z czerwonym korkiem) i musze powiedziec ze naprawde jest roznica. Wczesniej przy predkosci około 120km/h silnik drgał teraz pracuje równo jak muszka. I nawet przy tej predkosci go nie słychac!!! W ogole!! tylko szum powietrza i opon.

Bylem sceptycznie nastawiony ale bede teraz uzywał. Polecam.

PS. W instrukcji podawali zeby zalac 1opakowanie na pełny bak paliwa 50 litrów ale celowo zalałem na połowe i efekt wystapił juz po 15 km.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 16:08
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136 KM 2003r.

Postprzez Pioteq25 » 1 lip 2012, 16:55

czescik >Temat jest o płukaniu magistrali olejowej, a Ty piszesz o płukaniu układu paliwowego.
P.S Wcześniej używałem płukanki valvoline "engine cleaner" i było <spoko>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 11 lip 2012, 23:44

Pioteq25 napisał(a):... używałem płukanki valvoline "engine cleaner" i było <spoko>

warto i to bez względu na przebieg auta
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6