Brak mocy w 6-tce

Postprzez spycam » 8 gru 2008, 22:08

Witam, pytanko odnośnie spadku mocy w mojej madzi, otóż jakis czas temu miałem podobny problem ale wtedy okazało sie ze wlot od podciśnienia na filtrze powietrza sie ułamał,w więc zamontowałem na to miejsce wybitego nita i wszystko było ok. Pare dni temu znowu straciłem moc ale teraz jest znacznie bardziej odczuwalne tzn po górke max predkosć to ok 100 na godzine gdy wciskam pedał gazu szarpie mnie ale nie przyśpiesza, turbina jest ok nic nie kopci. czy macie jakies sugestie, czy możliwe jest że to filtr paliwa ??
Początkujący
 
Od: 2 cze 2007, 13:57
Posty: 17
Skąd: Newry
Auto: Mazda6 Ts 2004

Postprzez magicadm » 8 gru 2008, 23:08

spycam napisał(a):czy możliwe jest że to filtr paliwa

możliwe, ale nie pytaj na ile % ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez spycam » 8 gru 2008, 23:38

magicadm napisał(a):
spycam napisał(a):czy możliwe jest że to filtr paliwa

możliwe, ale nie pytaj na ile % ;)


A od 1 do 10 :):)
Początkujący
 
Od: 2 cze 2007, 13:57
Posty: 17
Skąd: Newry
Auto: Mazda6 Ts 2004

Postprzez magicadm » 8 gru 2008, 23:39

spycam napisał(a):A od 1 do 10

1
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez spycam » 8 gru 2008, 23:40

może jakieś sugestie ?
Początkujący
 
Od: 2 cze 2007, 13:57
Posty: 17
Skąd: Newry
Auto: Mazda6 Ts 2004

Postprzez Enduro » 9 gru 2008, 00:39

wymien te filter ON!!!
koszt niewielki (ok.10 euro)
a jedno bedzie wykluczone!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez spycam » 9 gru 2008, 01:12

Oczywiście że wymienie tylko jak to nie pomoże to co dalej ?
Początkujący
 
Od: 2 cze 2007, 13:57
Posty: 17
Skąd: Newry
Auto: Mazda6 Ts 2004

Postprzez Peksu » 9 gru 2008, 02:02

patrz na egr :) Najlepiej go przeczysc , Przewody od podcisnienia sprawdz i ic czy ne jest pekniete
Peksu
 

Postprzez Enduro » 9 gru 2008, 11:42

spycam napisał(a):Oczywiście że wymienie tylko jak to nie pomoże to co dalej ?

ale bedzie on czysty!!!
a dodatkowo sprawdz maly filterek bialo-zielony, czy nie jest zapchany, jest on przy akumulatorze, z boku, troche ukryty!
i jeszcze czy dzwignia geometrii turbiny chodzi!!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez spycam » 9 gru 2008, 15:42

Dziejkuje wszystkim za pomoc bede dzialal w weekend teraz brak czasu .
Początkujący
 
Od: 2 cze 2007, 13:57
Posty: 17
Skąd: Newry
Auto: Mazda6 Ts 2004

Postprzez Globy » 9 gru 2008, 16:46

=> Diesel – proszę Moderatora o zaopiekowanie się tematem.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez spycam » 9 gru 2008, 17:59

Zapomniałem jeszcze dodać że ten spadek trwał około 60 kilometrów później zwolniłem wrzuciłem mu pierwszy bieg i skręciłem go maksymalnie, po tym jak tak zrobiłem za około 5 kilometrów wszystko wróciło do normy, i do tej pory jest ok, ale nie chce żeby się to powtórzyło . Na chłopski rozum myśląc coś jakby przytkane było, tak czy inaczej będą wymieniał filtr paliwa i spróbuje wyczyścić zawór EGR ponieważ mechanik ze mnie żaden będę (próbował) z zamieszczonych tutaj fotorelacji.
Początkujący
 
Od: 2 cze 2007, 13:57
Posty: 17
Skąd: Newry
Auto: Mazda6 Ts 2004

Postprzez Enduro » 10 gru 2008, 20:22

spycam napisał(a): ten spadek trwał około 60 kilometrów później zwolniłem wrzuciłem mu pierwszy bieg i skręciłem go maksymalnie, po tym jak tak zrobiłem za około 5 kilometrów wszystko wróciło do normy, i do tej pory jest ok, ale nie chce żeby się to powtórzyło .

mi to pachnie na problem elektryczny lub elektroniczny
i nie bedzie prosto go znalezc w momencie kiedy on nie wystepuje!
ale podepnij auto pod tester
i popatrz, co on powie..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xANDy » 10 gru 2008, 22:42

Peksu napisał(a):sprawdz i ic czy ne jest pekniete
jakby był pęknięty – to by kopcił.
Stawiam na wężyki podciśnienia i sterowanie z tej strony.

spycam napisał(a):Na chłopski rozum myśląc coś jakby przytkane było,
na chłopski rozum któryś z wężyków (od boost sensora, od sterowania elektrozaworami, solenoidami – np. tłoka sterowania turbiny)...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez piotrole » 11 gru 2008, 12:03

Witam,
u mnie występował podobny problem czyli brak mocy, szarpanie przy przyspieszaniu. Dodatkowo jeszcze wskazówka obrotomierza spadała do zera mimo, że silnik pracował. Na początku zdarzało się to sporadycznie a potem niestety już na dobre. Pech chciał, że awaria zdarzyła się podczas urlopu za granicą :( Okazało się, że winny był uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu "dzięki" któremu silnik przechodził w tryb serwisowy.
Pozdrawiam
Raven
Początkujący
 
Od: 9 gru 2007, 23:05
Posty: 15 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2005

Postprzez spycam » 12 gru 2008, 19:58

Stawiam na wężyki podciśnienia i sterowanie z tej strony.

Strzał w dziesiątkę okazało się że wężyk od podciśnienia był sparciały ale był w takim miejscu że nie widziałem tego, dopiero po odkręceniu pokrywy silnika znalazłem usterkę, dziękuje wszystkim za pomoc. I małe pytanko czy nie wiecie gdzie można takie wężyki kupić? niedługo ich braknie :) , jestem w UK.
Początkujący
 
Od: 2 cze 2007, 13:57
Posty: 17
Skąd: Newry
Auto: Mazda6 Ts 2004

Postprzez xANDy » 15 gru 2008, 16:56

xANDy napisał(a):Stawiam na wężyki podciśnienia i sterowanie z tej strony.
spycam napisał(a):okazało się że wężyk od podciśnienia był sparciały

Proroctwo....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Traviz » 10 maja 2013, 08:11

Oddałem auto do magika od klimatyzacji. Pęknięta była rurka, która została wymontowana i zespawana.
Po odbiorze auta, silnik nie ma mocy. Zupełnie jakby turbo nie chodziło (nie czuć momentu, w którym się wkręca), choć wydaje mi się, że je słychać spod maski. Przyspieszenie do 120 zajmuje trochę czasu, a przy jeździe ze stałą prędkością daje się odczuć delikatne szarpnięcia. Człowiek twierdzi, że ruszał tylko filtr powietrza, żeby mieć lepszy dostęp. Check się nie świeci. Nie odnotowałem kopcenia.

Jakieś pomysły od czego zacząć?
Czy można autem w tym stanie jeździć bez ryzyka pogłębienia awarii?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Postprzez Leoo » 10 maja 2013, 09:01

Traviz napisał(a):Człowiek twierdzi, że ruszał tylko filtr powietrza, żeby mieć lepszy dostęp.

Po lewej stronie obudowy filtra znajdują się cztery wężyki podciśnienia, może któryś został wypięty, zamieniony, zapchany itd. Może niedokładnie zapięty wtyk od przepływomierza.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Traviz » 20 maja 2013, 07:59

Dzięki! Taka właśnie była przyczyna :)

W międzyczasie zauważyłem jeszcze, że auto przy mocniejszym depnięciu nieźle dymi. Po usunięciu ustarki zdarzy się puszczenie bąka przy maksymalnym obciążeniu – co traktuję jako normalny objaw. Jestem teraz trochę wrażliwy na tym punkcie, dlatego obserwuję zachowanie spalin z wydechu – dziś gdy żona odjeżdżała zauważyłem delikatny jasny dymek (po przejechaniu 40km). Przejmować się tym?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 21:21
Posty: 27
Skąd: WPN
Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6