Strona 1 z 2
Ilość obrotów przy zimnym silniku

Napisane:
26 sty 2010, 17:04
przez T_W
Witam,
Silnik 2.0 benzyna, 42tys km, kupiona w DE 02.2008
Problem ktory opisalem w innym watku:
2. Wysokie obroty przy zimnym silniku. Obroty wskakuja na 2.2 tys po jakims czasie spadaja troche ale jesli zaczynam jazde to zaczany sie wariactwo: przy naciskaniu sprzegla (zmiana biegu na 2 lub 3) obroty skacza ponownie powyzej 2 tys (nawet do 2,5) silnik doslownie wyje. ASO: ten typ tak ma
Jak to wyglada u was? Ten problem doprowadza mnie do rozpaczy... Czy nie jest to sprawa bledu softu?
Pozdrawiam,
Tomek.

Napisane:
26 sty 2010, 17:29
przez Enduro
ten typ tak ma to: bzdura!
reklamuj! absolutnie
silnik moze miec troche wyzsze jak jest zimny ale nie tak wysokie...
pewnie zabawnie wyglada, jak zmieniasz biegi...
pozdr.
Enduro

Napisane:
26 sty 2010, 21:36
przez Jaksa
T_W napisał(a):Jak to wyglada u was
Wszystkie GH maja tak samo ( moja tez ) te 2200rpm ma tylko po uruchomieniu po minucie spada na 1800 ....i t d . identycznie jest w BA 323 ...

Napisane:
26 sty 2010, 21:58
przez Tomek6
Jaksa napisał(a):T_W napisał(a):Jak to wyglada u was
Wszystkie GH maja tak samo ( moja tez ) te 2200rpm ma tylko po uruchomieniu po minucie spada na 1800 ....i t d . identycznie jest w BA 323 ...
Nie zwróciłem uwagi czy akurat 2200rpm, ale owszem obroty spadają i to całkiem płynnie. Mogę powiedzieć, że nawet bardzo szybko.
T_W napisał(a):przy naciskaniu sprzegla (zmiana biegu na 2 lub 3) obroty skacza ponownie powyzej 2 tys (nawet do 2,5) silnik doslownie wyje
Takiego zjawiska nie zauważyłem. Ja odpalam auto w garażu, pomruczy 15sek, wyjeżdżam, czekam aż zamknie się brama i już mam obr ok 1tys także tym bardziej takich skoków podczas jazdy nie ma.
T_W jak długo od odpalenia pojawiają się te skoki podczas zmiany biegu?
hmm... mamy za oknem to co mamy, może autku jest zimno? taka luźna myśl


Napisane:
26 sty 2010, 22:31
przez katoda
To może być dobra myśl, bo to samo mam np. we Fiacie Punto – włączone automatyczne ssanie gdy silnik jest zimny.

Napisane:
27 sty 2010, 01:33
przez krzych
U mnie w Polo to jakis "nastawnik" czyscili jak byly z obrotami problemy... nie wiem czy to nie jakis archaiczny mechanizm (bo nawet nie wiem co to jest), ale moze cos podobnego nadal sie stosuje?


Napisane:
27 sty 2010, 09:23
przez Grzyby
T_W, proszę o zapoznanie się z regulaminem działu (szczególnie części dot. prawidłowego nazewnictwa tematów) i poprawienie nazwy tematu. W regulaminie są przykłady.
Jeśli tego nie zrobisz, temat skończy w koszu.

Napisane:
27 sty 2010, 12:20
przez T_W
Tomek6 napisał(a):Jaksa napisał(a):Wszystkie GH maja tak samo ( moja tez ) te 2200rpm ma tylko po uruchomieniu po minucie spada na 1800 ....i t d . identycznie jest w BA 323 ...
Nie zwróciłem uwagi czy akurat 2200rpm, ale owszem obroty spadają i to całkiem płynnie. Mogę powiedzieć, że nawet bardzo szybko.
Same wysokie obroty (2200) to nie jest problem (chociaz troche dziwne). Problemem sa skoki obrotow przy wciskaniu sprzegla.
Tomek6 napisał(a):T_W jak długo od odpalenia pojawiają się te skoki podczas zmiany biegu?
hmm... mamy za oknem to co mamy, może autku jest zimno? taka luźna myśl

Przy mrozach jakie mamy teraz (u mnie okolo -5) problem pojawia sie powiedzmy w ciagu pierwszej minuty od opdalenia. Jesli jest cieplej (np latem) czas spada fo moze pol minuty.
Pozdrawiam,
Tomek.

Napisane:
27 sty 2010, 12:46
przez Grzyby
T_W, będę namolny ale takia moja rola
Dziękuję że starałeś się poprawić temat. Zauważ jednak, że masz dwa pola do wpisania tekstu (i przykłady w regulaminie tak właśnie wyglądają). W dolnym polu powinien znaleźć się model auta, silnik (ew. rocznik, rodzaj skrzyni).

Napisane:
27 sty 2010, 12:48
przez Globy
Niech inny Użytkownik GH LF napisze, jak pracuje u niego ssanie w zimne dni, gdy od razu rusza w drogę.
Re: GH 2.0: Wysokie obroty przy zimnym silniku

Napisane:
25 lut 2010, 00:48
przez zio
U mnie (silnik LF) jest tez to samo. Dlugo zastanawialem sie z moim bratem – mechanikiem co jest tego powodem. Jedyne logiczne wujasnienie na jakie wpadlismy to dogrzewanie katalizatora. KAtalizator zaczyna dzialac przy dosc wysokiej temperaturze. Bardzo mozliwe ze przez wyzsze obroty kompuer wymusza jak najszybsze rozgrzanie katalizatora. Ponoc w niektorych nowych oplach jest podobnie.
Re: GH 2.0: Wysokie obroty przy zimnym silniku

Napisane:
17 cze 2013, 17:04
przez maselek
Odgrzewam kotleta
Mam pytanie odnośnie "porannego odpalania" czy we wszystkich jednostkach benzynowych w GH występują podwyższone obroty zimnego silnika ?
Re: GH 2.0: Wysokie obroty przy zimnym silniku

Napisane:
17 cze 2013, 19:00
przez artek77
U mnie też tak jest. I uważam że jest to normalne. Po około minucie zimą a latem 30 sekund i Madzia wraca na mniejsze obroty. Podejrzewam ze to jest wlasnie dogrzewanie katalizatora.
Re: GH 2.0: Wysokie obroty przy zimnym silniku

Napisane:
8 lis 2013, 16:11
przez bgumis
Witam ..na wstepi pozdrawiam wszystkich uzytkownikow mazdy ..

temat stary , ale widze ze odgrzany to moze dozuce cos od siebie .Wiem ze inny silnik 1,8 ale te same objawy , po odpaleniu obroty skakaly do 2200-2300 ..masakra, cale osiedle mnie slyszalo, jak dojezdzalem do skrzyzowania po wcisnieciu sprzegla obroty lecialy spowrotem do 2300 (ludzie sie patrzyli jak na wariata

)Sprawdzalem bledy w kompie -nic ,nowe filtry swiece to samo ...gdzies czytalem ze w tych silnikach to norma, jak sie nagrzeje po ok 3-5 min ..spadaja i jest normalnie . Ale to nie prawda .Problem rozwiazalem demontujac przepustnice i czyszczac ja .Po wyjeciu od strony filtra niewygladala tak zle ,ale od strony silnika cala byla zawalona nagarem i brudami .Podejrzewam ze z powodu nagaru blaszka nie domykala sie do konca (prawie bo normalnie jest tam minimala szczelinka) i stad silnik lapal wysokie obroty.Po dokladnym wyczyszczeniu (lsni jak lustro z obu stron )roznica super , po odpaleniu obroty lekko przekraczaja 1100 po ok . 15-20 sek spadaja do poziomu 650-700 obr.. jest super ..

.Proponuje sprobowac u mnie pomoglo ,robilem to okolo 2 miesiecy temu ,do tej pory problem nie powrocil ..Pozdrawiam .

Napisane:
8 lis 2013, 19:53
przez dawidcom
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie ten problem również występuje. Ostatnie mozna powiedziec ze z nudów również przeczyścilem przepustnmice ale w moim przypadku niewiele to dało.
Re: GH 2.0: Wysokie obroty przy zimnym silniku

Napisane:
9 gru 2013, 11:39
przez zezi
w aso mi wymienili sensor kontroli powietrza w silniku, wyczyscili przepustnice i dalej wariuje nawet do 3 tys obrotow. tak samo na zimnym jak i pozniej przy zmianie biegow. mowie o 1.8 benz. w serwisie rozkladaja rece, moze jakas podpowiedz?
aha i srednie spalanie zle wskazuje na komputerze. moze to powiazane.
Tutaj film z kokpitu.
http://youtu.be/DKryGSkKXLA
Re: Ilość obrotów przy zimnym silniku

Napisane:
4 lut 2014, 12:55
przez zezi
Problem rozwiązany, pisze dla potomnych, bo może komuś czasu i nerwów zaoszczedZe. Po sprawdzeniu wszystkiego, łącznie z innymi cuzjnikami i sonda lambda, oficjalny serwis mazda norge zaproponował sprawdzenie 3 punktów które mogły powodować takie zachowanie. Miedzy innymi Wtyczkę"-konektor od kabla pod akumulatorem prowadzącego do serwa wspomagania kierownicy, moja była zasniedziala i w złym stanie, woda spływające po kablu powodowała spięcie, zwarcie lub tez opór i przy używaniu wspomagania, komputer wysyłał informacje o za niskim napięciu, co powodowało wzmożona prace alternatora i wyższe obroty. Kiedy juz dostał wystarczająco prądu, spadały obroty i sytuacja sie powtarzała. I tak dalej. Wymienili wtyczkę i wszystko jak narazie (a jeżdzę juz ponad tydzień) działa normalnie. Prosta sprawa a taka uciążliwa.
Wysłane z mojego iPada przez Tapatalk
Wysokie obroty przy zimnym silniku

Napisane:
10 maja 2015, 07:28
przez JAJAREKJA
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 1.8 bezyna z 2008, zauważłem że przy zimnym silniku obroty są dosyć wysokie (okolo 1700-1800 rpm), jednak po kilku minutach spadają na okolo 800 rpm. Jakie mogą być tego przyczyny? z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
Re: Wysokie obroty przy zimnym silniku

Napisane:
11 maja 2015, 19:08
przez T_OMASZ
Ten typ tak ma

To normalne. Było już o tym na forum


Napisane:
11 maja 2015, 22:36
przez daras404