Strona 1 z 5

Adaptacja układu wydechowego z M6 Pb 2.0 do L8 i MZR-CD

PostNapisane: 5 lip 2009, 23:54
przez Tomek6
Witajcie!
Jestem właścicielem Madzi 6 GH z silnikiem 1,8 <jelen> W tej wersji wydech znajduje się po prawej stronie, jest pojedynczy. W wersji silnikowej 2,0 układ jest podwójny. Z czasem co raz bardziej podoba mi się rozmieszczenie wydechu po obu stronach. :D W wersji 1,8 po lewej stronie jest zaślepka.

Czy ktoś orientuje się jak ew, wyglądałaby sprawa montażu układu z wersji 2,0? Zarówno od strony technicznej samego montażu jak i pracy silnika 1,8 z takim rozwiązaniem?

Udało mi się znaleźć takie elementy na stronach sebringa:
http://produkt.sebring.at/php/index.php?cmd=cmdFrontendProducts&iProductMotor=158711

i remusa:
http://www.remus.at/php/index.php?cmd=cmdFrontendProducts&iProductMotor=579249

Wydaje mi się, że remus ma dokładniejsze zdjęcia, lewy i prawy dyfuzor.
"Verbindungsrohr für Alternativvariante L/R-Anlage" – to element łączący dual?

PostNapisane: 6 lip 2009, 13:32
przez Wierzbowy
Hej,
linki niestety nie działają- ale raczej na pewno można zaadaptować układ wydechowy z 2.0 – przynajmniej od tłumika środkowego.
Na allegro jest sporo mazd 6 GH na części- sądzę że lepiej kupić od nich elementy wydechu niż inwestować w remusa- bo przy silniku 1,8 i 120 KM ten Remus albo Supersprint zapewni tylko efekty dźwiękowe ;)

PostNapisane: 6 lip 2009, 13:50
przez Tomek6
Rozglądałem się na allegro, ale nie udało mi się nic takiego znaleźć... może coś przeoczyłem, jeśli natknąłbyś się na takie ogłoszenie podlinkuj proszę :)

Linki z poprzedniego posta u mnie działają, nie mam pojęcia dlaczego Ci się nie wyświetlają.

Nie mam doświadczenia w takiej zmianie układu wydechowego. Nie chodzi raczej o osiągi, głównie urzekł mnie sam wygląd, ale jakiś wpływ na auto ten dodatkowy, lewy tłumik chyba by miał? <co?> :D

PostNapisane: 7 lip 2009, 21:54
przez Wierzbowy

PostNapisane: 7 lip 2009, 22:14
przez Tomek6
To jest wydech od starszej 6 z 2007... w nowej są takie same? Wiesz jeśli już miałbym robić taką podmianę to zależałoby mi, żeby wszystko idealnie pasowało, bez żadnych przeróbek ;)

Zapytam o wszystko w aso mazdy, zobaczymy jak by to wyszło cenowo wg, ich cen <killer>

PostNapisane: 7 lip 2009, 22:56
przez Jaksa
Tomek6 napisał(a):To jest wydech od starszej 6 z 2007
Dokładnie , co do samej konstrukcji mysle ze nie bedzie problemu zamontowac 2 rurek ( nie dam głowy bo nie przerabiałem tematu ) tłumiki sa po ok 1200 zeta + srodek 1100 zł <lol> i masz dwa kominy <lol>
Wierzba napisał(a):Na allegro jest sporo mazd 6 GH na części
Jak koledze wpadnie navi do GH to prosze o cynk , ja w ogole nie widze GH na aukcjach.

PostNapisane: 7 lip 2009, 23:18
przez Tomek6
Jaksa, dzięki za wypowiedz, powiedz jeszcze jak myślisz jaki to będzie miało wpływ na charakterystykę? Gorzej raczej nie będzie, nie? :D

Mówisz, że tłumiki są po 1200 a środek (ten trójnik?) 1100... tam jest jakieś inne łącznie czy wystarczyłby mi środek i lewy tłumik?

PostNapisane: 7 lip 2009, 23:31
przez Riki
Wiem, że w dyszlu jest problem (DPF) ale w benie można grzebnąć temat...

PostNapisane: 7 lip 2009, 23:32
przez Jaksa
Jak znajde chwile sprawdze w EPC co i jak wyglada .... gdy kupowałem madzie wybierałem 2.0 dla tych kominków <lol> teraz zachorowałem na ekran dotykowy <glupek2> ale nic nie ma z rozbitków :( nowa kosztuje baaaardzo duzo.

PostNapisane: 7 lip 2009, 23:40
przez Tomek6
No właśnie, ja się biję po głowie, że nie kupiłem 2,0 <glupek2> Cieszę się, że mnie rozumiesz :D
Jak tylko się dowiesz jak to wygląda, czy wystarczy kupić ten trójnik i lewy wydech czy całość to daj znać :)

PostNapisane: 8 lip 2009, 08:37
przez Jaksa
Tomek6 napisał(a):ja się biję po głowie, że nie kupiłem 2,0
No tak , 2.0 to minimum dla silnika benzynowego , 1,8 trochę słabo jezdzi . Szkoda ze mazda nie pakuje do GH silnika 2.0 Turbo brakuje troche tego momentu.

PostNapisane: 8 lip 2009, 09:18
przez Cantore
Jaksa napisał(a):No tak , 2.0 to minimum dla silnika benzynowego , 1,8 trochę słabo jezdzi . Szkoda ze mazda nie pakuje do GH silnika 2.0 Turbo brakuje troche tego momentu.

Szkoda, że mazda z silnika 2.5l nie wyciągnie jakiś 200 KM i porzadnego momentu obrotowego -przy tym samym spalaniu.
Jaksa: Jeździłeś kiedyś MPS i widzę, że przerzuciłeś się na bardziej ekonomiczne jednostki. Czy zmiana auta to była kwestia paliwa? Jakbym miał teraz kupic mazdę to raczej 2.5l.

PostNapisane: 8 lip 2009, 09:19
przez mazgh
Tomek6 napisał(a):Rozglądałem się na allegro, ale nie udało mi się nic takiego znaleźć... może coś przeoczyłem, jeśli natknąłbyś się na takie ogłoszenie podlinkuj proszę :)

Linki z poprzedniego posta u mnie działają, nie mam pojęcia dlaczego Ci się nie wyświetlają.

Nie mam doświadczenia w takiej zmianie układu wydechowego. Nie chodzi raczej o osiągi, głównie urzekł mnie sam wygląd, ale jakiś wpływ na auto ten dodatkowy, lewy tłumik chyba by miał? <co?> :D


Szukaj w allegro w autach całych na części -są tam angole,co jakiś czas jest nowa sztuka,dużo w Lubelskim.

Ale czy warto to robic,efekt dżwiekowy żaden,a jak ją wystawisz do sprzedaży to kazdy będzie kręcił nosem ,ze coś tu nie tak itp.....
pozdr.

PostNapisane: 8 lip 2009, 09:38
przez Tomek6
mazgh, nie planuje sprzedaży 6 przez najbliższe lata :D aczkolwiek to słuszna uwaga ;)

pomimo tego tak Jaksa na navi, ja choruje na podwójny komin, chcę się zorientować dobrze co i jak, dlatego czekam na wieści Jaksy co tam słychać w EPC :)

PostNapisane: 8 lip 2009, 12:31
przez Jaksa
Tomek6 napisał(a):co tam słychać w EPC
No cóz .... wiele nie widac :)

Silnik 1,8

Rura przelotowa L806-40-600A ( 555 zł )
Tłumik prawy ( i jedyny :P ) L807-40-100E ( 1 017 zł )

Silnik 2.0 / 2,5

Rura przelotowa LFE6-40-600C ( 1 071 zł )
Tłumik prawy L807-40-100E ( 1 017 zł )
Tłumik lewy L502-40-200E ( 1 175 zł )

Tak to wyglada od strony numeracji a jak fizycznie ? Jak bys kolego zrobił zdjecia od spodu i wysłał mi to moze jakos dojdziemy czy bedzie to gdzie zaczepic.

PostNapisane: 8 lip 2009, 12:44
przez Stivi
Jaksa
wydaje mi sie ze w Twojej w M6 rura przelotowa wisi tylko na jednym haku po prawej stronie.W 1.8 bedzie tak samo tylko poleci rozgalezienie na lewa strone.Powinien byc tam fabrycznie przyspawany hak na lewy tlumik i zaslepka w zderzaku.
Dla pewnosci tak jak piszesz trzeba popatrzec jak jest z miejscem na rury,bo moze bic i stukac. Wydaje mi sie ze bedzie ok,nie powinno byc problemem z miejscem.
Zawsze rury mozna powyginac i dorobic ale to juz inna bajka.
Pozdrawiam. :)

PostNapisane: 8 lip 2009, 12:57
przez chmooreck
Przynajmniej widać, że tłumik prawy ten sam.
Jak już jesteśmy w temacie dwu-rurek... Jarku mógłbyś jeszcze sprawdzić numery części dla dyszla 2.0 i 2.2 ?

PostNapisane: 8 lip 2009, 15:05
przez Jaksa
Stivi napisał(a): trzeba popatrzec jak jest z miejscem na rury,bo moze bic i stukac
Myslę ze nadwozia nie zmieniaja do kazdego motoru , bałem sie o srednice rury ale skoro tylny tłumik ( ten prawy :P ) jest o takim samym numerze wiec srednice sa identyczne .
chmooreck napisał(a):mógłbyś jeszcze sprawdzić numery części dla dyszla 2.0 i 2.2

Bedzie podobnie jak w benzynie , lewy tłumik + rura bedzie miała inny numer .

PostNapisane: 8 lip 2009, 15:06
przez Tomek6
Jaksa, dzięki za numery części, tak jak zauważył chmooreck prawy tłumik jest ten sam :)

Na dniach zrobię zdjęcia spodu, także myślę, że przy pomocy panów z 2,0 dojdziemy czy da radę to zaczepić, przynajmniej zaślepka na zderzaku jest :D

PostNapisane: 8 lip 2009, 16:32
przez japoniec
Tomek6
hmm 2 rury to wypas – wiadomo –
lepiej zapytac na forum http://www.racingforum.pl/ jakie moga byc negatywne skutki – czasami moze byc spadek mocy, jesli uklad wydechowy bedzie wiekszy pojemnosciowo – inne detale – moze sie okazac, ze dolot trzeba zmienic – rowniez, zeby auto jezdzilo ok...