P0139 – Wolna reakcja obwodu O2

Postprzez anpimax » 9 cze 2023, 22:11

Witam wszystkich.
W mojej maździe 6 gh 2011 155KM zapaliła się kontrolka check. po przejechaniu około 100km i ponownym uruchomieniu silnika lampka zgasła. Tak było kilka razy. Samochód pracuje normalnie spalanie nie wzrasta , nie szarpie. Oto co udało się odczytać:
=============================================================
===PCM DTC P0139:00-EC===
Kod: P0139 – Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)

Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki #1:
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: OL – Drive – Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 10.20 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 82 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.00 % – Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 1.56 % – Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 16.0 kPa – Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 1770 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 39.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 10.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 21 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 2.59 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 12.16 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 368 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 2680.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-EGR_PCT: 0.00 % – Polecenie uruchomienia EGR
-EVAP_PCT: 0.00 % – Polecenie spustu par paliwa
-WARM_UPS: 9 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 108.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 96.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-CATEMP11: 594 °C – Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 13.88 V – Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 7.45 % – Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.742 :1 – Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 3.14 % – Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 12.94 % – Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 15.29 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.45 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 3.92 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
===END PCM DTC P0139:00-EC===

===OBDII DTC P0139-C===
Kod: P0139 – Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)

Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC P0139-C===
======================================================
Czy chodzi o sondę lamda za katalizatorem? Może ktoś miał już taki przypadek.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2018, 22:00
Posty: 1
Auto: Mazda 6 gh 2011 155 KM
liftback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6