Strona 1 z 1

Chłodniczka oleju

PostNapisane: 29 sie 2021, 09:54
przez klajmas
Witam, silnik 2.0 benzyna 147 km, podczas wymiany filtra oleju urwał mi się element na który nakręcany jest filtr. Wydaje mi się, że jest to chłodniczka oleju, lecz nie mogę znaleźć nigdzie takiej części w internecie, pomoże ktoś w identyfikacji części? Zdjęcia poniżej

https://zapodaj.net/911ed805be318.jpg.html
https://zapodaj.net/9e8e90aebc78e.jpg.html

PostNapisane: 29 sie 2021, 12:40
przez zadra
klajmas napisał(a):Witam, silnik 2.0 benzyna 147 km, podczas wymiany filtra oleju urwał mi się element na który nakręcany jest filtr. Wydaje mi się, że jest to chłodniczka oleju, lecz nie mogę znaleźć nigdzie takiej części w internecie, pomoże ktoś w identyfikacji części? Zdjęcia poniżej

https://zapodaj.net/911ed805be318.jpg.html
https://zapodaj.net/9e8e90aebc78e.jpg.html


ukręciłeś gwint na który nakręca się puszkę filtra.
Nie wiem jak to fachowo należałoby naprawić.
W niektórych autach ten element jest wkręcony w korpus silnika (sam nypel czy tam "nipel" gwintowany) nie wiem jak jest w tym silniku.
Jeżeli podstawa filtra oleju nie jest wymienna, to należałoby odwiercić pozostałość po gwincie, wykonać gwint wewnętrzny w korpusie silnika i wkręcić odpowiedni króciec gwintowany.

No i przede wszystkim NIGDY już więcej nie dokręcać filtra oleju " na siłę" .
Ja dokręcam TYLKO RĘKĄ na tyle na ile mogę, ale bez dodatkowego klucza.
To wystarcza i nigdy nie miałem wycieku a tylko czasami jak dobrze zassało to problem z odkręceniem. Nie na tyle jednak, aby ukręcać gwinty.

Najprawdopodobniej u Ciebie filtr został tak mocno dokręcany, że juz podczas dokręcania naderwało gwint a przy odkręcaniu nie mogło się samo naprawić.
Dobrze, że nie odpadł w czasie jazdy...

Dopisano 29 sie 2021 12:46:

już wiem, przyjrzałem się..
Odkręć te śruby (myślę, że jest jeszcze jedna na górze Ale nie widoczna na tym zdjęciu) i cała podstawa filtra zostanie Ci w rękach.
Albo naprawisz albo wymienisz..
W najgorszym wypadku zamówisz i kupisz w serwisie mazdy..

Re: Chłodniczka oleju

PostNapisane: 29 sie 2021, 13:44
przez klajmas
No właśnie chodzi o to, że sam go wymieniałem rok temu, posmarowałem olejem uszczelkę, dokręciłem ręką i taka niespodzianka.

Tam są cztery śruby, ale nie chciałem tego odkręcać bo do tego elementu dochodzą dwa węże dość sporej średnicy, i się zastanawiam czy nie muszę najpierw spuścić płynu chłodnicznego?

PostNapisane: 29 sie 2021, 19:04
przez zadra
klajmas napisał(a):No właśnie chodzi o to, że sam go wymieniałem rok temu, posmarowałem olejem uszczelkę, dokręciłem ręką i taka niespodzianka.

Tam są cztery śruby, ale nie chciałem tego odkręcać bo do tego elementu dochodzą dwa węże dość sporej średnicy, i się zastanawiam czy nie muszę najpierw spuścić płynu chłodnicznego?


Tego niestety ja już Ci nie podpowiem, może Tadziol w tym temacie powinien wystąpić.

Re: Chłodniczka oleju

PostNapisane: 31 sie 2021, 13:47
przez klajmas
Znalazłem taką podstawę filtra, która wygląda identycznie tylko, że jest od forda mondeo Mk4 2.0, orientuję się ktoś czy to są bliźniacze silniki? Na mojej chłodniczce oleju jest nakleja forda.