ukręciłeś gwint na który nakręca się puszkę filtra.
Nie wiem jak to fachowo należałoby naprawić.
W niektórych autach ten element jest wkręcony w korpus silnika (sam nypel czy tam "nipel" gwintowany) nie wiem jak jest w tym silniku.
Jeżeli podstawa filtra oleju nie jest wymienna, to należałoby odwiercić pozostałość po gwincie, wykonać gwint wewnętrzny w korpusie silnika i wkręcić odpowiedni króciec gwintowany.
No i przede wszystkim NIGDY już więcej nie dokręcać filtra oleju " na siłę" .
Ja dokręcam TYLKO RĘKĄ na tyle na ile mogę, ale bez dodatkowego klucza.
To wystarcza i nigdy nie miałem wycieku a tylko czasami jak dobrze zassało to problem z odkręceniem. Nie na tyle jednak, aby ukręcać gwinty.
Najprawdopodobniej u Ciebie filtr został tak mocno dokręcany, że juz podczas dokręcania naderwało gwint a przy odkręcaniu nie mogło się samo naprawić.
Dobrze, że nie odpadł w czasie jazdy...
Dopisano 29 sie 2021 12:46:już wiem, przyjrzałem się..
Odkręć te śruby (myślę, że jest jeszcze jedna na górze Ale nie widoczna na tym zdjęciu) i cała podstawa filtra zostanie Ci w rękach.
Albo naprawisz albo wymienisz..
W najgorszym wypadku zamówisz i kupisz w serwisie mazdy..