Sonda Lambda

Postprzez Bobslej » 8 lip 2016, 13:59

Witam,

Mam problem z sondą lambda. Pojechałem do mecha i odczytał mi błąd z sondom i katem. Auto szarpało, nierówna praca silnika. Zasugerował żeby odłączyć pierwszą sonde i zobaczyć czy znikną objawy, jeśli tak to wymiana sondy. Odłączyłem przejechałem 100km i faktycznie objawy całkowicie zniknęły. Więc wychodzi na to że sonda do wymiany. Sprawdziłem numer na sondzie i jest LZA07-MD17 jest to Mazda 6 1.8 benzyna 2009 kombi. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć takiej. Znalazłem zamiennik tj. 5 przedwów NTK ale zakres pracy 0-5V.
Spotkaliście się z takim problemem?
Macie pomysł gdzie można takową kupić oprócz w ASO?

Kuba
Początkujący
 
Od: 16 mar 2013, 09:25
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 147KM

Postprzez zelka » 9 lip 2016, 14:52

Witaj
Może ten wątek nakieruje Ciebie na wymianę sondy. Pierwsza sonda (regulacyjna) jest szerokopasmowa dlatego 5 kabelków. Próbowałeś szukać używki na portalach aukcyjnych? Miałem problem w poprzedniczce z pierwszą sondą i udało mi się dostać właśnie używkę.
Sondy będzie trzeba raczej szukać po Europie, bo w USA tych silników chyba nie było... Od silnika 2.0, według specyfikacji, powinna również pasować, bo ma takie same wymiary.
W jakimkolwiek innym sklepie/ASO, będzie to na pewno bardzo drogie... Śmiem twierdzić, że gdzieś około 700-900 zł za nówkę. Z tego co najszybciej wyrzuciło mi google, najtańszą znalazłem tutaj.

Najlepiej byłoby podać dokładny kod błędu, łatwiejsza byłaby weryfikacja. W GH miałem problem, pojechałem do ojca znajomego i powiedział, że błąd z podgrzewaczem sondy, a się okazało, że jest po prostu wydmuchany katalizator... Także bierz poprawkę na mechanika.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez maestro81 » 10 lip 2016, 02:47

faktycznie dobrą cenę trafiłeś kolego... pozostałe wahają się od £124 w górę...
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez daras404 » 23 lip 2016, 09:20

Dodam tylko że po przejechaniu 43.000km sonda w dalszym ciągu pracuje prawidłowo. <jupi>
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez zelka » 23 lip 2016, 11:33

A u mnie emulator drugiej sondy działa wyśmienicie. :P Zastanawiam się nad wymianą pierwszego kata na coś dedykowanego, np. od Magnaflow, bo druga sonda wskazywała na wydmuchany kat1. Ale to dopiero w następnym roku. ;)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez kopek » 5 gru 2016, 09:35

Witam borykam się z błędem Po420 czyli katalizator. Byłem na diagnostyce komputerowej i diagnosta powiedział że nie może odczytać sondy 1 przed katalizatorem sprawdzał dwoma programami. Sona druga za katem widoczna odczyty ok. emisja spalin ok. Mam przyjechać teraz jak zapali sie znowu check engine.
Proszę o pomoc ? Dlaczego nie widać sondy 1? Dzieki.

Dopisano 5 gru 2016, 08:38:

jeździłem z podłączonym ELM program Piston katalizator temp. ok500c i sonda 1 nie aktywna. Auto nie szarpie silnik chodzi równo jedyne co to spalanie moze poszło mi w góre 2-3 litry . Proszę o pomoc .
Początkujący
 
Od: 4 gru 2016, 13:49
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Kombi 2008r 2,0 B

Postprzez zelka » 6 gru 2016, 09:20

Ściągnij kolego Forscana, więcej nim chyba odczytasz niezbędnych Ci informacji i sprawdzisz jak pracują sondy. Zajrzyj do podwieszonego tematu o programie Forscan.
Niezbędne info będzie na pewno w jakim zakresie pracuje sonda i czy Forscan ją będzie widział.
Jeśli spalanie podskoczyło drastycznie może to wskazywać na błędnie pracującą sondę.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez PIOTREK007 » 24 lut 2019, 15:59

Odgrzebie temat. A mianowicie. Wywaliło mi check engine i pojechałem na podłączenie komputera w celu sprawdzenia błędu. Okazało się że błąd na podłączeniu sondy lambdy nr 1. Czasami błąd zniknie sam i za chwile znowu się pojawia. Zalecenia takie aby wymienić sondę. Problem w tym ze poza ASO nie mogę jej dostać. Sonda jest 2 wtyczkowa 5-cio zylowa o nr L593-18-8G1. A wszystkie dostępne to jednowtyczkowe. Potrzebuje namiar na dobrego speca być może trzeba pogrzebać we wtyczkach i na nowo je spiąc. Albo macie namiary na sklepy z czesciami do waszych M6. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 lip 2010, 14:03
Posty: 22
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 GH
2012 rok
2.5 benzyna 170km

Postprzez lemon41 » 1 mar 2019, 22:49

sonda ta występuje w mazdzie 6 gg poliftowej .mozna je kupić we wrocławiu i na allegro ja kupiłem używke ale nowe też są dostępne

Dopisano 1 mar 2019, o 22:57:

sonda ta występuje w mazdzie 6 gg poliftowej .mozna je kupić we wrocławiu i na allegro ja kupiłem używke ale nowe też są dostępne
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 7836404188 <cisza>
Początkujący
 
Od: 19 sie 2012, 17:20
Posty: 20
Skąd: wrocław
Auto: mazda 6 2.0 i 16v 147km benzyna 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6