Strona 1 z 1

Klapy kolektora 2.0 147KM GH Problem

PostNapisane: 20 wrz 2014, 20:24
przez adam77
Witam ma problem a mianowicie klapki ,myślałem że ten problem nie dotyczy mazdy gh ,ale jednak na wolnych obrotach stuka silnik ja diesel. Odłączyłem zaworek który steruje klapami i stukanie znikło, pytanie, co sie stanie jak będę miał to odłączone do czasu kiedy przyjdą nowe klapy ?
Po odłączeniu jakoś nie zauważyłem jakieś różnicy w przyspieszaniu.
A moze w ogóle tego nie wymieniać ?
Identyczne jest u mnie jak na tym filmie
http://www.youtube.com/watch?v=_O8qSw4d ... re=related

Re: Klapy kolektora 2.0 147KM GH Problem

PostNapisane: 20 wrz 2014, 20:32
przez leonidsas
ja się wypowiem klapki vris i inne ustrojstwa wymyślone w przerwie na lunch księgowego skośnookiego powinny zniknąć --- to żart ale tak jest

Dopisano 20 wrz 2014, 20:36:

miałem ostanio na warsztacie st 220 tam to jest kosmos vris padnięty a klapki dalej chodzą więc usunałem zbęddny badziew ---serio to za system vris powini dostać w ryj

PostNapisane: 20 wrz 2014, 20:52
przez adam77
To co mam to usunąć ? czy wymienić na nowe komplet 200pln myślę żę na 100k wystarczy.
Może koś się wypowie kto zdemontował i jezdzi bez tych klapek...

Re: Klapy kolektora 2.0 147KM GH Problem

PostNapisane: 20 wrz 2014, 20:59
przez leonidsas
Ja auta modyfikuję zmiana długości kolektora i zmiana objętości nie stanowi różnicy ---sam tego nie zrobisz bo demontując itb zrobione przez mazdę musisz zrobić logi i wprowadzić do ecu eloł

Dopisano 20 wrz 2014, 21:04:

za taki hajs to wymieniaj -- nie namaawiam , ale co? zmiana prowadnic , uszczelek itd?

Re: Klapy kolektora 2.0 147KM GH Problem

PostNapisane: 21 wrz 2014, 08:25
przez brodaM6
Ja bym wypirzyl klapki jak połowa hamborgerow :)

PostNapisane: 21 wrz 2014, 13:19
przez matthies
a ja przenoszę do działu GH ;)

PostNapisane: 21 wrz 2014, 18:26
przez adam77
brodaM6 napisał(a):Ja bym wypirzyl klapki jak połowa hamborgerow :)


A kto mi zrobi remap?

Dopisano 21 wrz 2014, 18:27:

brodaM6 napisał(a):Ja bym wypirzyl klapki jak połowa hamborgerow :)


A kto mi zrobi remap?

Re: Klapy kolektora 2.0 147KM GH Problem

PostNapisane: 22 wrz 2014, 00:11
przez rymko
No właśnie , ktoś skroi za to hajs !!!!

Re: Klapy kolektora 2.0 147KM GH Problem

PostNapisane: 4 cze 2018, 07:28
przez jarkuw
Witam.

Czy wie ktoś może jak powinno prawidłowo działać sterowanie klapami kolektora w silniku 2.0 LF 147 km? U mnie wygląda następująco:

1 – dźwigienka klapek górnych (zawirowań powietrza) – znajdująca się za przepustnicą jest na dole w momencie odpalenia auta. Po chwili pracy
przesuwa się do góry i już nie zmienia swojego położenia. Parametr dla tych klapek IMRC w programie forscan jest cały czas na OFF podczas
jazdy w całym zakresie obrotów.
2 – dźwigienka klapek dolnych (zmiennej długości kolektora) – znajdująca się z przodu kolektora po włączeniu stacyjki (bez odpalenia silnika)
zostaje zaciągnięta. Parametr dla tych klapek IMTV w programie forscan jest od początku ON. Podczas jazdy dopiero przy obrotach 6000
zmienia się na OFF.

Zaworki sprawdzone: drożne, cewki z odpowiednią opornością, po podłączeniu na krótko pod aku działają prawidłowo. Zakupiłem komplet używanych na podmianę i zachowują się tak samo. Nie wiem czy praca klapek w mojej maździe jest prawidłowa? Czy ktoś z Was przyglądał się pracy klap w swoim aucie z tym samym silnikiem co mój? Nie znam nikogo w mojej okolicy z takim silnikiem i nie mam jak tego sprawdzić.

W Volvo S40 1.8 benzyna z podobnym układem kolektora ssącego zachowanie się dźwigienek jest inne. Po dodaniu gazu na biegu jałowym dźwigienka klapek górnych porusza się wraz z podnoszącymi się obrotami. Dźwigienka klapek dolnych też wykazuje zmiany w zależności od obrotów.

Re: Klapy kolektora 2.0 147KM GH Problem

PostNapisane: 7 cze 2018, 20:34
przez jarkuw
Panowie. Wykonałem dziś m klika pomiarów i na solenoidzie – zaworku podciśnienia sterującym klapkami zawirowań powietrza (dźwigienka nr 1) na rozgrzanym silniku mam 10 V natomiast na drugim jest właściwe 12-13V tak jak na akumulatorze. To niepełne napięcie nie jest w stanie otworzyć przepływu podciśnienia na zaworku. Od czego zacząć ? Co może być przyczyną ?

Dopisano 8 cze 2018, 09:09:

Napięcie 10V było mierzone na odpiętej wtyczce. Na podłączonym zworze z rana na zimnym jest 12-13 V czyli prawidłowo i dźwigienka się zaciąga natomiast po nagrzaniu silnika jest 0 V i już tak zostaje i klapki nie pracują, dźwigienka jest niezaciągnięta i parametr IMRC jest cały czas OFF. Albo PCM jest walnięty (czytałem o przegrzewaniu się tranzystorów ale to w Fordach) albo któryś z czujników daje do PCM taki sygnał , że ten ustawia IMRC na OFF.